2025-03-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Har vi inte fått ut fullständig FUP? Det är skitkonstigt att Janne inte har förhörts, eller ringts upp, eller ens nämnts i något PM.

Beror ju på. Janne lär ju ha en hel del gamla kontakter högt uppe i samhället som kan skydda honom. Jag menar, utpressaren påstår inte bara att han har köpt skulden, han postar ett screenshot på ett avtal som är underskrivet av Janne. Se sida 244 i fuppen. Under ser vi ytterligare ett screenshot på en överföring från Jannes bolag.

Att låtsas som om karln inte finns är förstås det enda man kan göra om man skyddar honom, då detta skulle vara snudd på omöjligt att förklara i ett förhör
Citera
2025-03-15, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
Från Aftonbladet:

Skumt som fan.

Ett citat till från artikeln:

I november förra året utsattes en näringsidkare i södra Stockholm för ett mordförsök.

En tonårspojke gick fram till mannen och försökte skjuta honom.

Är det ett avsiktligt fel eller har AB noll koll på Stockholms geografi. I vart fall är det bedrövligt dåligt.

Vidare skriver tidningen: ”Ex-politikern är inte delgiven någon brottsmisstanke. Åklagare Alexandra Bittner som leder utredningen säger:

– Jag har bedömt att det inte går att komma vidare mot den personen i utredningen och han har inte delgetts misstanke, säger hon
.”

Det kan jag tro på. Svårbevisat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rbete-med-gang
Citera
2025-03-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ett citat till från artikeln:

I november förra året utsattes en näringsidkare i södra Stockholm för ett mordförsök.

En tonårspojke gick fram till mannen och försökte skjuta honom.

Är det ett avsiktligt fel eller har AB noll koll på Stockholms geografi. I vart fall är det bedrövligt dåligt.

Vidare skriver tidningen: ”Ex-politikern är inte delgiven någon brottsmisstanke. Åklagare Alexandra Bittner som leder utredningen säger:

– Jag har bedömt att det inte går att komma vidare mot den personen i utredningen och han har inte delgetts misstanke, säger hon
.”

Det kan jag tro på. Svårbevisat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rbete-med-gang

Hmm går inte att komma vidare ...

Trodde det var standard att åtminstone plocka in en misstänkt anstiftare på förhör och t.ex. kolla mobilen (+mobil/datatrafik)... Det är ju trots allt grova brott det gäller kopplad till grov gängbrottslighet...
Senast redigerad av devaleva 2025-03-15 kl. 11:52.
Citera
2025-03-15, 12:13
Medlem
Garanterat. Det sagt är detta två riktiga skit människor som sannolikt lurat varandra.

Det kan ju mycket väl vara så att anstiftaren
J-E både investerat i anmälaren FBs företag samt lånat honom pengar privat…

Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Kan detta ha p göra med jan Emanuels paus i sociala medier?
Citera
2025-03-15, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
Tänkte på det för ett tag sen, att han inte lägger upp lika mycket på insta som förr.. Då var det typ dagliga videos på bilar, klockar etc...

Aja vart finns fup som funkar att tanka hem. Lite sugen på att se om det stämmer.
https://delafil.se/16739cdd50fae0ed/...B_10637-24.zip
Citera
2025-03-15, 15:38
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derfilo999
https://delafil.se/16739cdd50fae0ed/...B_10637-24.zip

den funkar tyvärr inte för mig. testar två olika webbläsare står bara ingen fil när den tankar klart . Tack ändå
Citera
2025-03-15, 16:57
Medlem
Citat:
den funkar tyvärr inte för mig. testar två olika webbläsare står bara ingen fil när den tankar klart . Tack ändå

Den finns uppladdad på annan plats om du letar tillbaks i tråden.
Citera
2025-03-15, 17:07
Medlem
TitoBeltranTenorens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Med tanke på Jan Emanuel är socialdemokrat är jag inte förvånad. De går hand i hand med de gängkriminella.

Precis!

Bild på Magadalena Andersson och Thrife Jack (Dalennätverket)

Thrife Jack, känd kriminell inom gänget Dalennätverket, sprider ett fotografi på sig själv tillsammans med Magdalena Andersson. Men statsministern vill inte svara på varför hon syns på bild med mannen.

Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Har du helt missat att JE lämnade S häromåret och startade ett nytt parti? Det gick väl sådär i EU-valet...

Sprid inte desinformation din sosse!

SVT: Jan Emanuel tillbaka i S – överväger riksdagen
Jan Emanuel är tillbaka i Socialdemokraterna.

Han tvingades lämna partiet efter lanseringen av Folklistan.

– Jag kan definitivt tänka mig att sitta i riksdagen igen, om sossarna blir sossar, säger han.
Citera
2025-03-15, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Tillskillnad mot andra hem så fick klientelet på Jans boenden arbeta för sig och följa regler.

Sen sålde Jan verksamheten med bra vinst. Han har dock sagt att han inte gillade att sälja till bolag som vill göra vinst på välfärden.

Det sa han alltså samtidigt som han gjorde en stor vinst på välfärden.. kallas i folkmun för hyckleri.

Att JanE länge varit insyltad i grov brottslighet är ingen direkt nyhet men det är ju bra att det kommer ut lite uppgifter som bekräftar det.
Han har kommit undan med lite för mycket, för länge.
Citera
2025-03-15, 19:06
Medlem
För lite bättre helhet, här är åtal + FUP i mål Solna TR B 10637-24 - rörande både:
(FB) Dörrskjutning, Ursvik, Sundbyberg (2024-11-09)
och
(FB) Man beskjuten i Kista, Stockholm (2024-11-07)

https://gofile.io/d/7peAXs
Citera
2025-03-15, 19:18
Medlem
Är JE inblandad i Bake my Day - eller är det bara F*bio och M*ses Is*k.
Citera
2025-03-15, 20:23
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Tänkte på det för ett tag sen, att han inte lägger upp lika mycket på insta som förr.. Då var det typ dagliga videos på bilar, klockar etc...

Aja vart finns fup som funkar att tanka hem. Lite sugen på att se om det stämmer.

Hans sista inlägg på instagram "Jag tar ledigt från sociala medier fram till den 19/3. Ni får kränka er själva fram till dess."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in