2025-03-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Finns 55 riga lmagade snickare som ker hela Vasaloppet utan att trna - s man ska nog inte dra fr lngtgende slutsatser p s lite information.

Dremot r det vldigt f 160 cm lnga kvinnor som r srskilt starka. Ens om de trnar 5 ggr i veckan.

Det har liksom med grundlggande frutsttningar att gra.

Din idiot...

Ja, TS r liten 160cm lng, vger kanske 50kg. En betongsck vger 25kg, dvs halva hennes vikt. Lastbilen har levererat 42 sckar. Sckarna ska bras in ned/uppfr trappor, hur lnge orkar hon?
Citera
2025-03-12, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Ja, TS r liten 160cm lng, vger kanske 50kg. En betongsck vger 25kg, dvs halva hennes vikt. Lastbilen har levererat 42 sckar. Sckarna ska bras in ned/uppfr trappor, hur lnge orkar hon?
Ja lite problem dr. Men aldrig sett en tjej p 50 kilo p byggen, inte snickare, snarare 75kg.
Citera
2025-03-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja lite problem dr. Men aldrig sett en tjej p 50 kilo p byggen, inte snickare, snarare 75kg.

Lite problematiskt, minst sagt. TS sger sjlv att hon r liten s jag antar att hon inte vger 75kg, det gr inte ens jag och jag r man. Sen lskar konstruktrerna sina stlbalkar som vger flera ton, med hennes lngd och styrka blir hon inte mycket till hjlp.
Citera
2025-03-12, 14:12
Avstngd
Kr p. Vi behver jmstlldhet p alla plan, inte bara i styrelserummet och vlavlnade chefsjobb.
Citera
2025-03-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Lite problematiskt, minst sagt. TS sger sjlv att hon r liten s jag antar att hon inte vger 75kg, det gr inte ens jag och jag r man. Sen lskar konstruktrerna sina stlbalkar som vger flera ton, med hennes lngd och styrka blir hon inte mycket till hjlp.
Stlet tar ju smederna men viss styrka r ju ndvndigt, kanske funkar p ett storbygge dr arbetsledaren kan vlja arbetsuppgifter till tsa, absolut inte p en sn firma som jag var p dr alla skulle klara sig sjlv.
En sn liten tjej klarar ju inte resa en vanlig hantverkarstllning tex.
Citera
2025-03-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Kr p. Vi behver jmstlldhet p alla plan, inte bara i styrelserummet och vlavlnade chefsjobb.
Jmstllt blir det aldrig, hon kommer producera mindre fr samma ln.
Citera
2025-03-12, 14:29
Avstngd
Citat:
Jmstllt blir det aldrig, hon kommer producera mindre fr samma ln.
Med detta odiskutabla faktum finns bara en lsning - d borde bara kvinnor bli chefer och administrativ personal - och mn gorillor som lyfter tungt. Bra vrld.
Citera
2025-03-12, 14:32
Medlem
Citat:
Med detta odiskutabla faktum finns bara en lsning - d borde bara kvinnor bli chefer och administrativ personal - och mn gorillor som lyfter tungt. Bra vrld.
Ser oftast ut s p just byggen ju.
Citera
2025-03-12, 14:38
Medlem
TELAVIV91s avatar
Gr ngra hundr p byggfirmor och lr dig yrket s kanske du senare vill ta jobb som skadereglerare p frskringsbolag eller nt, eller bygglov inom kommunen. Vldigt bra med erfaret folk p sdana poster.
Citera
2025-03-12, 14:43
Medlem
Citat:

Knsligt eller? Det r vl inget konstigt att en svagare individ presterar smre i ett fysiskt jobb. Mn r ocks generellt bttre problemlsare och det r en bra egenskap nr det kommer till bygg.
Citera
2025-03-12, 14:47
Avstngd
Citat:
Ser oftast ut s p just byggen ju.
Chefer tjnar bttre n arbetare. r det jmstllt att det kvinnliga knet skall f frikort till hgre ln?
Citera
2025-03-12, 14:49
Medlem
Citat:
Chefer tjnar bttre n arbetare. r det jmstllt att det kvinnliga knet skall f frikort till hgre ln?
Nej, du blir ju inte arbetsledare utan utbildning tex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in