2025-03-11, 00:20
Medlem
ca 6,5 miljarder
Citera
2025-03-11, 00:23
Medlem
Tycker inte detta med förmögenhet är så viktigt. Det jag tycker är viktigt är hushållets utgifter contra inkomster. Vi har rätt stadigt 25k ut varje månad allt nödvändigt inkluderat förutom mat. Lite u 4000kr av det är amortering. Inkomsterna förra året var ca 75k netto/månad. Alltså ca 50k över varje månad, mat är förståss med i det. Just nu går det mesta av utgifterna av det faktiskt i resor, samt att stödja barn. Är lite över 55år. Kör inget privat pensionssparande och jobbar nog över 65 år, då jag trivs bra med jobbet. Blir mindre och mindre intresserad av äga massa grejer. Resor, restauranger, uppträdanden o dyl (upplevelser) betyder mycket mer. Kanske blir det fler som tänker på ha roligt istället för samla i aktier och fonder nu när börsen går ner i källaren med ett å annat dead cat bounce.
Senast redigerad av DrGiggles 2025-03-11 kl. 00:30.
Citera
2025-03-11, 00:55
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
Finns en miljon sådana här trådar, din småkukade, glosögda horunge. Sök och du skall finna.

"Åh, titta på mig, jag har pengar. Hur mycket pengar har du? (Men hoppas det är mindre än mig, så att jag kan må bra över det)"

Den som har mest pengar när den dör vinner, eller vadå? Håll käft och använd dem istället, och skit i hur mycket andra har. Mobboffer.
En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem.

Citera
2025-03-11, 00:58
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem.

Jag är inte så säker. Jag bor i en liten etta på 28 kvm i ett halvtaskigt område i Göteborg och är numera arbetslös och cyklar och tar spårvagnen då jag inte äger någon bil. Jag får ändå knulla mer under ett år än de flesta medelmåttiga grabbarna får under en livstid, så jag skulle snarare säga att en stor kuk är en god tröst i ett fattigt hem. Utan den - och mitt atletiska anlete - skulle jag sannerligen sitta på en klen tröst.

Länge leve stora kukar! No homo.
Citera
2025-03-11, 01:32
Medlem
GretaKnullbergs avatar
8,6 milj kroner likvida medel 9.7 milj kroner i fastigheten aktche o fonder
Citera
2025-03-11, 02:21
Medlem
28 bast. Totala tillgångar 2 013 857 SEK.
Citera
2025-03-11, 03:13
Medlem
0kr och en fb dase.

Prioriterar barnet och inte vara sliten och trött far hela tiden. Kommer dubbel-jobba om ett par år för att investera eller liknande.

Dör jag så får familjen en mille eller något. Mer värd död än levande mao.
Senast redigerad av SamDumpty 2025-03-11 kl. 03:16.
Citera
2025-03-11, 04:23
Medlem
40, har mer än alla hjärntvättade mainstreamfanatiker ,för jag satsade på bitcoin utan att sälja. Om jag lyssnat på er hade jag varit fattig som er. Ha så kul fattiglappar.
Vill ni bli rika på riktigt så sluta hjärndött följa mainstream media. Fyfan vad hjärntvättade ni är. Äckliga jäklar.
Citera
2025-03-11, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterJaedong
40, har mer än alla hjärntvättade mainstreamfanatiker ,för jag satsade på bitcoin utan att sälja. Om jag lyssnat på er hade jag varit fattig som er. Ha så kul fattiglappar.
Vill ni bli rika på riktigt så sluta hjärndött följa mainstream media. Fyfan vad hjärntvättade ni är. Äckliga jäklar.

40 kronor? 40 år?
Citera
2025-03-11, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humdan
Jag sprang på en sajt via RikaTillsammans häromdagen, minbalansrakning.se. Den gör det rätt smidigt att få koll på ekonomin – man lägger in sina tillgångar och skulder, sen räknar den ut nettoförmögenheten och visar en graf över tid. Testade det själv och tyckte det var okej att se hur det ligger till.

Nu blev jag lite nyfiken på er andra här på Flashback. Hur gamla är ni och vad har ni i nettoförmögenhet? Själv är jag 34 och ligger på runt 850k, mest från bostadsrätten och lite sparande. Vet att det kan se olika ut beroende på läget i livet – vissa har kanske mer skulder, andra har byggt upp mer. Och hur gör ni för att hålla koll – kör ni i Excel, eller har ni något annat sätt? Finns det nån annan bra app för sånt här som ni kan tipsa om? Dela gärna era siffror och tankar om ni vill!

55 år ca. 10 miljoner vilket är uppdelat i 50% fastigheter 50% aktier/bankkonto
Citera
2025-03-11, 07:55
Medlem
0 kr
Citera
2025-03-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humdan
Jag sprang på en sajt via RikaTillsammans häromdagen, minbalansrakning.se. Den gör det rätt smidigt att få koll på ekonomin – man lägger in sina tillgångar och skulder, sen räknar den ut nettoförmögenheten och visar en graf över tid. Testade det själv och tyckte det var okej att se hur det ligger till.

Nu blev jag lite nyfiken på er andra här på Flashback. Hur gamla är ni och vad har ni i nettoförmögenhet? Själv är jag 34 och ligger på runt 850k, mest från bostadsrätten och lite sparande. Vet att det kan se olika ut beroende på läget i livet – vissa har kanske mer skulder, andra har byggt upp mer. Och hur gör ni för att hålla koll – kör ni i Excel, eller har ni något annat sätt? Finns det nån annan bra app för sånt här som ni kan tipsa om? Dela gärna era siffror och tankar om ni vill!

Det finns enklare och säkrare sätt att hålla koll på sin ekonomi än EXCEL och diverse appar. Använd huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in