2025-03-10, 22:29
Medlem
litenbokstavs avatar
är 35 och ligger ca 230k back
Citera
2025-03-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
är 35 och ligger ca 230k back

Har du mer skulder än tillgångar alltså? Hur fan löser man det problemet?
Citera
2025-03-10, 22:37
Medlem
Mr1931s avatar
Ca 10 miljoner netto men i dagens takt minskar det med ca 50-100 k per dag. Inte mycket kvar snart.
Citera
2025-03-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Ca 10 miljoner netto men i dagens takt minskar det med ca 50-100 k per dag. Inte mycket kvar snart.

Varför säljer du inte av allt i så fall? Jag skulle ha drabbats av panik om jag varit i ditt ställe.
Citera
2025-03-10, 22:40
Medlem
litenbokstavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humdan
Har du mer skulder än tillgångar alltså? Hur fan löser man det problemet?

ja det stämmer. har varit arbetslös i ca 3 år utan rätt till a-kassa
Citera
2025-03-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
ja det stämmer. har varit arbetslös i ca 3 år utan rätt till a-kassa

Shit va pissigt. Läget för arbetslösa är sämre än på länge just nu. Sjukt svårt att hitta jobb.
Citera
2025-03-10, 22:44
Medlem
Christopher.s avatar
Ca 4 miljoner, några år under 40. (ej inräknat pensionstillgångar).
Citera
2025-03-10, 22:48
Medlem
Totalt ca 220 miljoner. Ner ca 3 miljoner senaste veckan p.g.a.börsen.
Citera
2025-03-10, 23:03
Medlem
ragingcows avatar
−639 555 kr
Citera
2025-03-10, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humdan
Jag sprang på en sajt via RikaTillsammans häromdagen, minbalansrakning.se. Den gör det rätt smidigt att få koll på ekonomin – man lägger in sina tillgångar och skulder, sen räknar den ut nettoförmögenheten och visar en graf över tid. Testade det själv och tyckte det var okej att se hur det ligger till.

Nu blev jag lite nyfiken på er andra här på Flashback. Hur gamla är ni och vad har ni i nettoförmögenhet? Själv är jag 34 och ligger på runt 850k, mest från bostadsrätten och lite sparande. Vet att det kan se olika ut beroende på läget i livet – vissa har kanske mer skulder, andra har byggt upp mer. Och hur gör ni för att hålla koll – kör ni i Excel, eller har ni något annat sätt? Finns det nån annan bra app för sånt här som ni kan tipsa om? Dela gärna era siffror och tankar om ni vill!

Kul att se att fler intresserar sig för privatekonomi! Jag har testat lite olika verktyg men landade till slut i en egen modell där jag kan bryta ner allt från kassaflöden till tillgångsslag och framtida avkastningsprognoser. Det ger en mer detaljerad bild än de flesta appar jag testat, men jag kan förstå att en enkel lösning som MinBalansräkning funkar för en snabb överblick.

Jag är själv 37 och nettoförmögenheten ligger strax över 6 miljoner, främst genom en kombination av börsen, fastigheter och ett par lyckade entreprenörsprojekt vid sidan av jobbet. För mig handlar det mest om att optimera kapitalallokeringen och se till att tillgångarna arbetar effektivt, snarare än att bara titta på en totalsumma.

Men det viktigaste är ju att ha koll och en plan, oavsett nivå. Har du funderat på att bredda investeringsstrategin utöver bostaden och sparandet? Det finns mycket intressant att göra om man vill få pengarna att växa ännu snabbare.
Citera
2025-03-10, 23:12
Medlem
fittanstickerframs avatar
Min nettoförmögenhet är på 3,1 miljoner

Håller inte med hur den där sidan prioriterar. Min skuldkvot är under 4 men det får man inte fylla i så den tycker jag har för mycket lån!
Senast redigerad av fittanstickerfram 2025-03-10 kl. 23:20.
Citera
2025-03-10, 23:15
Medlem
BernardLoutres avatar
Bostadsrätt värd 4-5 miljoner, hus utomlands värt 150000€. Aktier och fonder för några miljoner, ISK, några sparkonton. Kan gå i tidig pension om nåt år utan större bekymmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in