2025-03-13, 08:25
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
Jag är inte så säker. Jag bor i en liten etta på 28 kvm i ett halvtaskigt område i Göteborg och är numera arbetslös och cyklar och tar spårvagnen då jag inte äger någon bil. Jag får ändå knulla mer under ett år än de flesta medelmåttiga grabbarna får under en livstid, så jag skulle snarare säga att en stor kuk är en god tröst i ett fattigt hem. Utan den - och mitt atletiska anlete - skulle jag sannerligen sitta på en klen tröst.

Länge leve stora kukar! No homo.

vad är det för cykel?
Citera
2025-03-13, 09:28
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Som sagts förut.

Tillgångar -skulder= Net worth.

Jävligt enkelt!
I din förenklade värld är det säkert så!
Citera
2025-03-13, 09:39
Medlem
I runda slängar 442000. Sparar en peng varje månad och har lagt undan mycket när det har kommit arv t.ex.

Jag har sjukersättning och får en känsla av att när jag blir gammal lär jag behöva slantarna.
Citera
2025-03-13, 10:02
Medlem
Netto mellan 8-10milj. Nästan allt i bostaden och fritidshuset, som jag inte värderat på säkert 15år..
Haft tur och fått ärva en bra slant som fått växa med div bostadsköp.
Närmar mig 40...
Citera
2025-03-13, 10:35
Medlem
Axel61s avatar
Skuldfritt hus, en mille på banken, inga skulder.
Nu börjar pensionen vid 63
Citera
2025-03-13, 11:03
Medlem
40 år, nettoförmögenhet på kanske.. 3 miljoner? Tyvärr mycket bundet i lägenhet.
Citera
2025-03-13, 11:27
Medlem
Memnoks avatar
Frågan är egentligen helt meningslös. Har man en massa bundet kapital i bostäder kan man knappast realisera det och använda pengarna, samma om man har tillgångar i konst och liknande.

Visst, man hade kanske kunnat sälja något sommarboende och få loss pengar men det hade lite varit att pissa på tidigare generationer av släkten, sådant skall ju vidare sedan. Vad fan skall man göra? Sälja allt och sätta sig i en hyreslägenhet och hänga upp planscher på väggarna?

Det intressanta är hur mycket man har som är disponibelt.
Citera
2025-03-13, 12:27
Medlem
Tolkar jag dig rätt nu. Du Ärver 15 miljoner som du lägger in i ett hus så är inte pengarna värda så mycket längre eftersom de är uppbundna i ditt boende?

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Frågan är egentligen helt meningslös. Har man en massa bundet kapital i bostäder kan man knappast realisera det och använda pengarna, samma om man har tillgångar i konst och liknande.

Visst, man hade kanske kunnat sälja något sommarboende och få loss pengar men det hade lite varit att pissa på tidigare generationer av släkten, sådant skall ju vidare sedan. Vad fan skall man göra? Sälja allt och sätta sig i en hyreslägenhet och hänga upp planscher på väggarna?

Det intressanta är hur mycket man har som är disponibelt.
Citera
2025-03-13, 12:39
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alive
Tolkar jag dig rätt nu. Du Ärver 15 miljoner som du lägger in i ett hus så är inte pengarna värda så mycket längre eftersom de är uppbundna i ditt boende?
Jag tänker mer att man ärver landställen och liknande som visserligen har ett värde men inte skall säljas eftersom de skall vidare i släkten sedan. Vad gäller mitt eget boende har jag naturligtvis lagt in pengar och det har också skett en rejäl värdeökning men för att den skall realiseras och man skall kunna använda pengarna behöver man sälja och flytta någonstans. Man vill ju inte bo ute på landet på heltid.

Ärver man 15 miljoner i kontanter/aktier och dylikt är det klart att de har lika stort värde som vilja andra pengar som helst och väljer man att placera dem i ett boende har man ju gjort ett val från disponibelt till indisponibelt. Jag menar det som är indisponibelt från början.
Citera
2025-03-13, 13:07
Medlem
Fritidsforskarns avatar
När jag slår in siffrorna på den sidan så blir nettoförmögenheten 4 830.000
Jag är 54år och har haft sjukpension i 25år, så jag får vara nöjd

Nettoinkomst 21.300, Boendekostnad ca 3.000, Övriga utgifter väldigt låga
Senast redigerad av Fritidsforskarn 2025-03-13 kl. 13:12.
Citera
2025-03-13, 13:33
Medlem
Kokkashugis avatar
Om jag realiserade allt så kanske runt 9-10 Mkr, kanske upp mot 15 beroende på värdering.
Jag är i yngre medelåldern, har drivit olika företag halva livet och äger några fastigheter, det har gett lite utväxling.
Citera
2025-03-13, 13:50
Medlem
Jag är fattig och nöjd med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här