2025-03-10, 02:40
Medlem
Kvinnor kommer såklart i majoritet att bidra som tex Lottor, Sjuksystrar, de kommer sticka vantar, sockor och mössor …osv
Citera
2025-03-10, 04:55
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
https://www.expressen.se/ledare/ann-...d-handhjartan/

Vem är den här stjärnan som skrivit? Bästa krönikan jag läst hittills i år.

Vad tycker ni män som är beredda att försvara landet om att det är så låg andel kvinnor som är villiga att försvara landet? Gör det er extra motiverad med tanke på att ni också har en kvinnlig överordnad på jobbet som tjänar mer än vad ni gör?

Vad tycker ni andra?

Är väl en rätt sund siffra. Ganska högt. Vanliga kvinnor ska inte behöva kriga, sen ca en fjärdedel typ krigshetsande, militanta muffdykare som kan ersätta vilken sillmjölke till pojk i skyttegraven när som helst.
Citera
2025-03-10, 05:24
Medlem
Tournis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Låter vettigt, det är män som startar krig, då får männen gå ut och lösa sina problem. Det är jämställdhet!!!!

/SS

Ja, kanske låter så när man inte är särskilt insatt. Nu är det dock kvinnor som är en del av de värsta krigshetsarna i Europa idag. Nämnas kan Kaja Kallas, vår kära Maggan och Baerbock som vill leda världen in i tredje världskriget.

Kvinnor stödjer till större del också en vänsterliberal politisk linje samt pushat på feminiseringen av män och all nonsens om "jämställdhet".

Nej, det är bara för kvinnor att gå först i ledet till försvar för "vår demokrati". Visa att de visar allvar!
Citera
2025-03-10, 05:25
Medlem
ReijoHervonens avatar
Kvinnorna ska inte vara vid fronten och kriga. Deras uppgift är att hålla igång civilsamhället och producera vapen och förnödenheter.

Det krävs en god fysik för att klara sig vid fronten, kvinnor kommer att stjälpa mer än dom hjälper. Det går inte heller att gå runt i skyttegravarna och prata känslor.
Citera
2025-03-10, 05:33
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:

Vad tycker ni män som är beredda att försvara landet om att det är så låg andel kvinnor som är villiga att försvara landet? Gör det er extra motiverad med tanke på att ni också har en kvinnlig överordnad på jobbet som tjänar mer än vad ni gör?

Vad tycker ni andra?
En fråga, är det män eller kvinnor som startar krig?

Givetvis vill män om de är de skyldiga bakom konflikter med andra män, få kriga också. En logisk del i själva grundproblemet.
Citera
2025-03-10, 05:37
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Låter vettigt, det är män som startar krig, då får männen gå ut och lösa sina problem. Det är jämställdhet!!!!

/SS
Det där är ett felaktigt antagande, kvinnor i maktposition är mer benägna att ta till våld än män. En studie över kvinnliga och manliga regenter i Europa visar att det är 27% större chans att en kvinna startar ett krig än en man.

A common perspective posits that women are less violent than men, and therefore, states
led by women will be more peaceful than states led by men. We examine the effect of female
rule on conflict historically, focusing on Europe over 1480-1913.
Our analysis examines how
states fared in terms of conflict under female rulers, which is conceptually distinct from the
question of whether women, as individuals are less violent than men. We exploit gender
of the first-born and presence of a sister in the previous reign as instruments for whether
queens come to power. We find that queenly reigns participated more in inter-state wars rel-
ative to kingly reigns, and these effects arise from greater participation in Balance of Power
wars, which took place among European actors.

The coefficient in column (1) suggests that the likelihood of external conflict is 27% higher for queens relative to kings.

https://www.nber.org/papers/w23337

Det är kvinnor som startar krig...
Citera
2025-03-10, 05:40
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
En fråga, är det män eller kvinnor som startar krig?

Givetvis vill män om de är de skyldiga bakom konflikter med andra män, få kriga också. En logisk del i själva grundproblemet.
Kvinnor är mer benägna att starta krig. Läs mitt inlägg ovanför.
Citera
2025-03-10, 05:57
Medlem
Citat:

Vad tycker ni andra?

Seså, 24% "vill försvara landet.."? Nigga please.

Sålänge de får en uniform eller titel och får slippa krypa runt hungriga i lera och kyla och med direkt hot mot livet, då kanske..

Kvinnor som grupp är posers. Speciellt i er del av världen. Titta er omkring i Sverige och se alla kvinnor som står med gamnacke i mobilen och 'lavjar' sitt liv. Titta på alla jävla selfies man ser med kvinnor som 'tagit' diverse roller i militär eller liknande roller.

De är en belastning som grupp för beväpnade stridande styrkor. Inser man inte det är man själv en belastning.
Citera
2025-03-10, 05:57
Medlem
scoremaxs avatar
Ja jag vet inte jag.
Nu gjorde jag värnplikten i början av 90-talet, och det fanns helt enkelt inga kvinnor som klarade av allt som behövde göras.

Numera ser jag att andra jägarskolor har rätt så många kvinnor med i kullarna.
Jag vet inte vad man ändrat, men just jägare, Glöm det i verkligheten.

Däremot finns det många tjänster som kvinnor säkert skulle vara minst lika bra eller bättre på än män.
Prickskytt exempelvis.

Problemet är att förutsättningarna under utbildning i fredstid även för den tjänsten är tyngre än vad kvinnor generellt sett klarar av.

Skarpt läge är annorlunda, och där behöver man inte kånka tung skit och liknande, historien ger åtskilliga exempel på dugliga kvinnliga skyttar i krig.
Så tja..
I slutet av dagen blir ALLA indragna i kriget på ett eller annat sätt.
Senast redigerad av scoremax 2025-03-10 kl. 06:00.
Citera
2025-03-10, 06:19
Medlem
sham69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Bra. Kvinnor har ingenting i militären att göra, de hade gjort mer skada än nytta och försett fienden med gratis fitta.
Hahahahh
Citera
2025-03-10, 06:23
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tycker gruppen med flest kriminella ska vara utan rösträtt.

Håller med. Utlänningar ska inte få rösta i vårt land.
Citera
2025-03-10, 06:58
Medlem
Det borde räcka om runt hälften av männen och en fjärdedel av kvinnorna kan tänka sig att försvara landet med vapen. Vi har inte så många utbildade ändå och ingen möjlighet att skaffa fram så många vapen, eller befäl. I krig behövs också en enorm infrastruktur bakom de stridande. Vård, mat, transporter osv. Samt tillverkning av vapen och ammunition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in