2025-04-08, 22:01
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Är du själv beredd att försvara Sverige då?

Jag har redan gjort värnplikt som befäl, och tidigare varit krigsplacerad. Som Sverige ser ut idag, nej.
Citera
2025-04-09, 00:13
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har redan gjort värnplikt som befäl, och tidigare varit krigsplacerad. Som Sverige ser ut idag, nej.

Då kan du ju för fan inte klaga på att kvinnorna håller med dig.
Citera
2025-04-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ska du fly så måste det vara till ett land som har ett intresse av att skydda såna som inte vill slåss för NATO.

Så alla NATO-länder går bort liksom alla länder som står på samma sida som NATO, eller som bara vill hålla sig väl med NATO, Sverige och EU.

Därför undrar jag vilka länder du tänkt dig.

Varför skulle länder som står på samma sida som Nato inte ta emot mig? Vi tar ju emot Ukrainare. Det är bara fantasier från din sida.

Asien flertalet länder, Argentina är väl klockrent exempel, de tog ju emot nazister men enligt dig drar de gränsen vid Nato?
Citera
2025-04-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Varför skulle länder som står på samma sida som Nato inte ta emot mig? Vi tar ju emot Ukrainare. Det är bara fantasier från din sida.

Asien flertalet länder, Argentina är väl klockrent exempel, de tog ju emot nazister men enligt dig drar de gränsen vid Nato?
Nä vi ger inte skydd till ukrainska desertörer. De som vi tar emot är inte tjänstepliktiga.

I Sverige har alla mellan 16 och 70 tjänsteplikt i händelse av krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in