2025-03-09, 19:06
Medlem
https://www.expressen.se/ledare/ann-...d-handhjartan/

Citat:
Men det finns nedslående siffror. Särskilt om man är feminist. På riktigt.

Medan 53 procent av männen är beredda att ställa upp i försvaret om det blir krig, är andelen kvinnor bara 24 procent. En stooor majoritet tycker uppenbarligen att det är karlgöra att försvara landet.

Vem är den här stjärnan som skrivit? Bästa krönikan jag läst hittills i år.

Vad tycker ni män som är beredda att försvara landet om att det är så låg andel kvinnor som är villiga att försvara landet? Gör det er extra motiverad med tanke på att ni också har en kvinnlig överordnad på jobbet som tjänar mer än vad ni gör?

Vad tycker ni andra?
Senast redigerad av negern99 2025-03-09 kl. 19:13.
Citera
2025-03-09, 19:11
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Själv glider jag mest runt, iom att jag vägrar bidra med skatt till det korrupta kriminella horhuset kallat sverige, men svenska kvinnor är villiga att låta sig bli knullade av invällande koloniserande babbar och negrer, så det blir nog snarare mer fest för dem om kriget kommer. Ligga med fienden är de uppenbart ej främmande för..
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2025-03-09 kl. 19:15.
Citera
2025-03-09, 19:13
Medlem
HobbyHitlers avatar
Det är rättare sagt 24% av kvinnorna som, i fredstid, säger sig vara beredda att försvara landet. Det är nog ännu färre som är beredda när det väl är dags.
Citera
2025-03-09, 19:13
Medlem
Severlohs avatar
Bra. Kvinnor har ingenting i militären att göra, de hade gjort mer skada än nytta och försett fienden med gratis fitta.
Citera
2025-03-09, 19:16
Medlem
Ja, en mycket bra krönika!
Främst de som styrt åt vilket håll Sverige har utvecklats åt borde också vara långt mer intresserat av att säga till och försvara landet.
Citera
2025-03-09, 19:20
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99

Vad tycker ni andra?

Låter vettigt, det är män som startar krig, då får männen gå ut och lösa sina problem. Det är jämställdhet!!!!

/SS
Citera
2025-03-09, 19:20
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Det är rättare sagt 24% av kvinnorna som, i fredstid, säger sig vara beredda att försvara landet. Det är nog ännu färre som är beredda när det väl är dags.
I förra mätningen då SVT stolt hävdade att "försvarsviljan är hög" så var det 8% av kvinnor mellan 16-30 år. Det blir nog du och jag som får göra jobbet om det skulle behövas.
Citera
2025-03-09, 19:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Vad tycker ni män som är beredda att försvara landet om att det är så låg andel kvinnor som är villiga att försvara landet? Gör det er extra motiverad med tanke på att ni också har en kvinnlig överordnad på jobbet som tjänar mer än vad ni gör?

Vad tycker ni andra?

Detta är ju jättebra siffror för alla er män som inte vill ha kvinnor i arméen.
Citera
2025-03-09, 19:29
Medlem
Nä då är karlarna bra att ha.
Citera
2025-03-09, 19:44
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta är ju jättebra siffror för alla er män som inte vill ha kvinnor i arméen.
24% räcker väl till en hel armé.
Citera
2025-03-09, 19:50
Medlem
Citat:

Vad tycker ni andra?
Jag tycker att det är rätt normalt att de flesta karlar vill slåss medan de flesta kvinnor inte vill det. Jämställdhet handlar inte om nivellering, lika utfall, utan om lika villkor. Om kvinnor får försvara Sverige militärt så har man uppnått jämställdhet.
Citera
2025-03-09, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Bra. Kvinnor har ingenting i militären att göra, de hade gjort mer skada än nytta och försett fienden med gratis fitta.

Här håller jag definitivt inte med. När bara män hade rösträtt var rösten förenad med en plikt att ta tag i de konflikter de framröstade hade orsakat.

Så inte mer än rätt nu när de kvinnor som röstat fram Annie Lööf som skällde som en liten hund mot ryssen får plocka upp ett vapen och gräva ner sig i en skyttegrav för att försvara det man röstat fram. Så kvinnor har definitivt i militären att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in