Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-26, 07:22
Medlem
Speglar förmodligen rätt bra antalet kvinnor som inte har barn.
Citera
2025-03-26, 08:25
Medlem
Jag skulle gärna låta mina döttrar slippa kriga. Bättre att låta mig som medelålders kvinna dö i krig eller skjuta ihjäl fienden än att låta mina barn göra det. Jag hade säkert känt så om jag hade haft unga söner också. Jag riskerar hellre mitt liv än låter oskyldiga unga behöva utstå det här. De ska få leva och uppleva kärlek. Ge oss medelålders träning och utbildning istället.
Senast redigerad av Tissetiss 2025-03-26 kl. 08:56.
Citera
2025-03-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hur tror du världen hade sett ut om alla bara sagt ”Ok, vill ni ha vårt land så flyttar vi på oss” så fort någon vill ha något som är deras.

Var skulle alla bo till slut?

Nej, världen funkar inte så.

Enligt rådande invandring till Europa kan vi konstatera att det är exakt så världen funkar.
Citera
2025-03-29, 09:29
Medlem
Har det blivit ett procenttecken för mycket? Låter rimligare att det är 24 kvinnor som är villiga i Sverige. Man får leta med ljud å lykta för att hitta dom.
Citera
2025-03-29, 15:49
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Enligt rådande invandring till Europa kan vi konstatera att det är exakt så världen funkar.
Vart tänker du att alla ska hamna till slut då, nåt flyktingläger i Nordkorea eller vart ska alla som flyr istället för att försöka behålla vad som är deras ta vägen?
Citera
2025-04-01, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vart tänker du att alla ska hamna till slut då, nåt flyktingläger i Nordkorea eller vart ska alla som flyr istället för att försöka behålla vad som är deras ta vägen?

Vilka har flytt till Nordkorea? Är du dum oå riktigt eller anstränger du dig?

För 75 år sedan var det krig i Europa, ingen flydde då till Tyskland, krig kommer och går, folk flyr dit krigen inte är samt ej till Nordkorea.

Tror du alla länder i världen är i krig samtidigt utom Nordkorea. Man flyr och kommer ev tillbaka sedan om de ekonomiska förutsättningarna är de rätta.

De är lite som att du aldrig läst historia eller förstår hur dagens invandring ser ut.

Vi kan dock konstatera att du hatar invandrare för att de inte krigar i sina hemländer istället för att fly till Europa.
Citera
2025-04-01, 17:35
Citat:
Ursprungligen postat av ZaraL
Vilka har flytt till Nordkorea? Är du dum oå riktigt eller anstränger du dig?

För 75 år sedan var det krig i Europa, ingen flydde då till Tyskland, krig kommer och går, folk flyr dit krigen inte är samt ej till Nordkorea.

Tror du alla länder i världen är i krig samtidigt utom Nordkorea. Man flyr och kommer ev tillbaka sedan om de ekonomiska förutsättningarna är de rätta.

De är lite som att du aldrig läst historia eller förstår hur dagens invandring ser ut.

Vi kan dock konstatera att du hatar invandrare för att de inte krigar i sina hemländer istället för att fly till Europa.
Ska du fly så måste det vara till ett land som har ett intresse av att skydda såna som inte vill slåss för NATO.

Så alla NATO-länder går bort liksom alla länder som står på samma sida som NATO, eller som bara vill hålla sig väl med NATO, Sverige och EU.

Därför undrar jag vilka länder du tänkt dig.
Citera
2025-04-01, 19:04
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/ska-mp-tjejerna-forsvara-sverige-med-handhjartan/

Vem är den här stjärnan som skrivit? Bästa krönikan jag läst hittills i år.

Vad tycker ni män som är beredda att försvara landet om att det är så låg andel kvinnor som är villiga att försvara landet? Gör det er extra motiverad med tanke på att ni också har en kvinnlig överordnad på jobbet som tjänar mer än vad ni gör?

Vad tycker ni andra?

Om 24 % av kvinnorna skriver att de vill försvara landet så kommer noll procent att göra det på riktigt. Jävligt lätt att sitta med en cafe latte och svara på en enkät. Mycket lättare än den leriga och blodig skyttegraven. Man ska aldrig lyssna på vad kvinnor säger, man ska se på vad de gör. De är mest av allt oroliga att TikTok går ner eller att de bryter en nagel.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-04-01 kl. 19:07.
Citera
2025-04-07, 19:39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Själv glider jag mest runt, iom att jag vägrar bidra med skatt till det korrupta kriminella horhuset kallat sverige, men svenska kvinnor är villiga att låta sig bli knullade av invällande koloniserande babbar och negrer, så det blir nog snarare mer fest för dem om kriget kommer. Ligga med fienden är de uppenbart ej främmande för..

Du är en feminiserad incel som inga riktiga svenska män eller kvinnor gillar. Det är på grund av såna som dig som babbar kan göra som de vill. För du säger inte ifrån.
Citera
2025-04-07, 19:40
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om 24 % av kvinnorna skriver att de vill försvara landet så kommer noll procent att göra det på riktigt. Jävligt lätt att sitta med en cafe latte och svara på en enkät. Mycket lättare än den leriga och blodig skyttegraven. Man ska aldrig lyssna på vad kvinnor säger, man ska se på vad de gör. De är mest av allt oroliga att TikTok går ner eller att de bryter en nagel.

Är du själv beredd att försvara Sverige då?
Citera
2025-04-08, 15:11
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

24% är ganska högt. Många kvinnor tänker nog att nån ska vara hemma och ta hand om barn och liknande.
Att andelen män är högre bygger på att de förutsätter att kvinnorna ska sköta såna uppgifter medan de själva är ute och försvarar.
Annars går matematiken inte ihop.
Citera
2025-04-08, 15:59
Medlem
Ja, kanske inte så konstigt när majoriteten kvinnor de facto röstar på partier som säkerställer att den RIKTIGA fienden inte blir utpekad eller hemskickad.

Vad spelar det då för roll att bemanna försvaret när fienden redan är inne i landet och inte har några problem att beväpna sig och majoriteten partier gör allt vad de kan för att i värsta fall få er avskedade eller i lindrigaste fallet avväpna er så att ni står utan vapen vid kaos och terrorism.

Riks ställde ju en intressant fråga om inte M är en del av det som SD bekämpar, d.v.s. sjuklövern sitter i samma båt och ror åt samma håll varvid en röst på S, M eller V inte spelar så stor roll då de inte avser att ta konkreta åtgärder för att förbättra landet med resultat. Ulf och hans kompisar är ju S-kvinnors förlängda arm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in