Citat:
Ursprungligen postat av
Calvinol
Näe, det är nog inget problem egentligen, men om det är riktigt kallt och torrt kan det faktiskt bli bra med statiskt.
Brukar själv märka det på håret (på armarna) när jag har fleecetröja.
Men datorn fungerar nu eller sitter du på mobilen?
Det är det fetade som bekymrar mig att din datorn kraschar.
Man kan flytta över informationen från den gamla till nya disken med ett "kabinett" för hård-diskar.
Om du har råd är det naturligtvis bättre att köpa en ny dator och ha den här som reserv.
Windows 10 slutar väl att supportas i höst om jag inte har fel.
Vi som lever på nätet är ju helt beroende av datorn tyvärr.
Jag har aldrig märkt något på håret eller så av fleecetröjorna, så jag gissar att mina är ok. Men det låter ändå inte så värst betryggande, haha. Vad för sorts problem kan statisk elektricitet skapa? Och måste det vara väldigt nära datorn? För det brukar bli lite ibland när jag byter sängkläder, och sängen är några meter bort
Datorn fungerar till synes i stort lika bra som alltid, men den kan ju se jättebra ut och sen krascha igen och vägra fungera, det är ju det som är rädslan. Inte nödvändigtvis någon långsam död som min skärm liksom. Kan dock tilläggas att idag tycker jag mig ha uppfattat vissa tillfällen där den tagit någon sekund på sig för saker, t.ex. jag kan inte skriva i en chatt för ett ögonblick. Har inte märkt av sånt förr, och jag vet inte om jag inbillar mig eller kanske bara nu blivit medveten om något jag ignorerat förut, men risken finns ju att det är ett tecken på att datorn börjat sega ner, och då kan det ju vara alla möjliga orsaker.
Ja det tycks som att en uppgradering till Windows 11 innan årets ände tyvärr kommer behövas. Det låter som att införskaffande av en USB-sticka att ha en typ Windowsinstallation eller något på också är något du rekommenderar?
Köpa massa datordelar och så vore jobbigt ekonomiskt, men jag har pengar som är ämnade för en ny dator den dag det behövs. Vill dock dra ut på det så mycket som möjligt då det kan bli svårt att ersätta de pengarna för nästa dator efter det, och jag vill alltid vara garderad.