2025-03-09, 21:24
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Det bästa idag är att Frida vann och det näst bästa är att du och andra Frida-hatare är jättearga nu. Värmer gott i själen efter att ha fått scrolla igenom eran sörja om Frida nu en längre tid.

Nu blir det till att ta en öl och skåla för ett fantastiskt VM.

Frida fäller Ebba, allt snnat är bullshit, Ebba går in i ett fritt spår och har hela spåret då trycker Bimbon ut sin högra skida och fäller Ebba, men det är väl bara via fusk hon kan vinna en Guldmedalj!
Citera
2025-03-09, 21:24
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Hahahaha säg vad man vill om Ebba Andersson

Ebbas nobb: Här duckar hon fotot med kungligheterna Efter femmilen samlades hela svenska landslaget för att ta en lagbild tillsammans med kronprinsessfamiljen.

Alla utom en – Ebba Andersson

https://www.expressen.se/sport/langd...ungligheterna/

Verkligen respekt att inte synas med den fjantiga familjen
Citera
2025-03-09, 21:27
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ändå är Ebba lite där och antyder att Frida borde tänkt till. Att bägge vill ha det lättare föret. Men skulle Frida då kollat bakom för att se att Ebba inte ville samma, och varför kunde då inte Ebba sakta ner något för att inte riskera något.

Jaja. Kanske bra detta med lite kylig stämning stjärnorna emellan. Det är inga åkare som är nöjda med silver, och det är ju positivt.
Trams av Ebba. Det fallet var helt och hållet hennes eget fel.
Citera
2025-03-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fantastiskt bisarrt, minst i klass med när de två hysterikerna, med en mer avvaktande, högröd Slind i släptåg, med isande, ylande, fejkade glädjetjut kastade sig över Austgulen, som dessa veteraner "kastat till vargarna" och dömt till ett nesligt nederlag när hon fick köra stafettens sistasträcka mot en omöjlig Sundling.

Johaugs blick när Weng pratar om hur fantastiskt det är med silver säger något annat. Slind såg heller inte så nöjd ut.
Citera
2025-03-09, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Hahahaha säg vad man vill om Ebba Andersson

Ebbas nobb: Här duckar hon fotot med kungligheterna Efter femmilen samlades hela svenska landslaget för att ta en lagbild tillsammans med kronprinsessfamiljen.

Alla utom en – Ebba Andersson

https://www.expressen.se/sport/langd...ungligheterna/
Lite skillnad mellan hur Ebba och Frida hanterar motgångar…
Citera
2025-03-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Så varför i hela friden var hon då besviken på Fridas sätt att åka i rygg? Eller hur det nu uttrycktes ordagrant.
Jadu, förstår du inte att hon tycker att det är onödigt av Frida att ligga så nära att hon "klapprar" på hennes skidor och är på hennes stavar?
En stav hade lätt kunnat gå av i ett sådant läge.
Citera
2025-03-09, 22:14
Medlem
Citat:
Nej jag brukar inte övertolka för att misskreditera men i det här fallet tycker jag snarare att Johaugs svar ger sken av att misskreditera Fridas körning eftersom hon väljer att ta upp det bland allt man hade kunnat svara på dessa 2,5 timmes körning.

Edit; jag tycker helt enkelt att det är ovärdigt Johaug att prata på det sättet
Du verkar vara lättkränkt och övertolkar det hon säger.

Du kan väl vara glad åt Fridas fantastiska åkning istället.
Citera
2025-03-09, 22:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jadu, förstår du inte att hon tycker att det är onödigt av Frida att ligga så nära att hon "klapprar" på hennes skidor och är på hennes stavar?
En stav hade lätt kunnat gå av i ett sådant läge.

Jo visst fattar jag det. Men det jag inte fattar är varför just den korta sekvensen är värd att nämnas ur hela hennes fem mils långa åkning.
Jag hade förstått varför, om den händelsen hade ödelagt Johaugs lopp eller ens det minsta påverkat utfallet i tävlingen.
Citera
2025-03-09, 22:29
Medlem
GrandCanyons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Fantastiskt bisarrt, minst i klass med när de två hysterikerna, med en mer avvaktande, högröd Slind i släptåg, med isande, ylande, fejkade glädjetjut kastade sig över Austgulen, som dessa veteraner "kastat till vargarna" och dömt till ett nesligt nederlag när hon fick köra stafettens sistasträcka mot en omöjlig Sundling.

Dessa konstlade känsloyttringar i tid och otid, de norska tjejerna mår inte bra. Jag skulle passa mig för att sätta mina döttrar i skidskola om jag var norrman...
Citera
2025-03-09, 22:29
Medlem
Citat:
Jo visst fattar jag det. Men det jag inte fattar är varför just den korta sekvensen är värd att nämnas ur hela hennes fem mils långa åkning.
Jag hade förstått varför, om den händelsen hade ödelagt Johaugs lopp eller ens det minsta påverkat utfallet i tävlingen.
Nu var det ju inte det enda hon tog upp i intervjun.....
Släpp det där nu.
Citera
2025-03-09, 22:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Du verkar vara lättkränkt och övertolkar det hon säger.

Du kan väl vara glad åt Fridas fantastiska åkning istället.

Hahaha JAG lättkränkt
Knepig slutledningsförmåga av dig när det är jag som försvarar Fridas insatser, till skillnad från andra som drar fram påhittat smuts om Fridas åkning.
Citera
2025-03-09, 22:34
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Nu var det ju inte det enda hon tog upp i intervjun.....
Släpp det där nu.

Nej vad bra. Då tycker jag att du inte hade behövt understryka hur rätt Johaug hade i sitt uttalande. Jag har enbart svarat på ditt orerande om det och är mer än glad över att du inte orkar mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in