2025-03-09, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Nej vad bra. Då tycker jag att du inte hade behövt understryka hur rätt Johaug hade i sitt uttalande. Jag har enbart svarat på ditt orerande om det och är mer än glad över att du inte orkar mer.
Okunskap och illvilja kan jag motarbeta länge än.
Citera
2025-03-09, 22:41
Medlem
Det är bara här som det spekuleras i att Ebba anser att hon blivit fälld. Ingenstans har hon sagt det. Frida ligger klart först. Det är uppenbart vilket spår hon krigat för att ha in på sista knixen. Det vinnande spåret. Det var en helt fel bedömning av Ebba att försöka gå om i det spåret. Hon missade när Johaug gick ut till vänster för att pröva att gå om, hon skulle legat i rygg där om hon vill om. Nu hann Heidi täppa till och Ebba skulle då hamnat i ett läge där hon inte kunde vinna. Frida var råstark och Ebba hade inte chans att gå om på insidan. Hon skulle följt Heidi så hade hon med bättre glid swishat förbi Johaug och Weng, det var en kilometer kvar. Silver hade hon fått. Mot Frida hade hon inte chans med den ingången som hon gjorde. Hon tappade helt enkelt möjligheten att kunna slåss om guldet när hon inte fick ryggen på Terese, utan Heidi knep den. Ebba var den som var i sämst position för att vinna. Hon försökte gå en väg som inte fanns.
Senast redigerad av Up-in-the-air 2025-03-09 kl. 22:44.
Citera
2025-03-09, 22:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandCanyon
Dessa konstlade känsloyttringar i tid och otid, de norska tjejerna mår inte bra. Jag skulle passa mig för att sätta mina döttrar i skidskola om jag var norrman...

Kanske hos charmtrollet Skistad?

https://www.facebook.com/konnerudski...7774856444773/
Citera
2025-03-09, 22:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Okunskap och illvilja kan jag motarbeta länge än.

Då är vi överens om det tills nästa eventuella batalj
Citera
2025-03-09, 22:51
Medlem
GrandCanyons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kanske hos charmtrollet Skistad?

https://www.facebook.com/konnerudski...7774856444773/

Vilken mardröm!
Citera
2025-03-09, 22:58
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Då är vi överens om det tills nästa eventuella batalj
Citera
2025-03-09, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Det är bara här som det spekuleras i att Ebba anser att hon blivit fälld. Ingenstans har hon sagt det. Frida ligger klart först. Det är uppenbart vilket spår hon krigat för att ha in på sista knixen. Det vinnande spåret. Det var en helt fel bedömning av Ebba att försöka gå om i det spåret. Hon missade när Johaug gick ut till vänster för att pröva att gå om, hon skulle legat i rygg där om hon vill om. Nu hann Heidi täppa till och Ebba skulle då hamnat i ett läge där hon inte kunde vinna. Frida var råstark och Ebba hade inte chans att gå om på insidan. Hon skulle följt Heidi så hade hon med bättre glid swishat förbi Johaug och Weng, det var en kilometer kvar. Silver hade hon fått. Mot Frida hade hon inte chans med den ingången som hon gjorde. Hon tappade helt enkelt möjligheten att kunna slåss om guldet när hon inte fick ryggen på Terese, utan Heidi knep den. Ebba var den som var i sämst position för att vinna. Hon försökte gå en väg som inte fanns.
Håller helt med dig!

ett litet tips dock:

Skriv INTE ihop din text, gör den lite luftigare så är det lättare att läsa.
Citera
2025-03-09, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Att Terese skulle vara en såhär dålig förlorare kom ändå som liten av en överraskning. Det har ju varit den ena ursäkten efter den andra under detta VM.

0 överraskning. Hon har alltid hållit på så här och kan inte med att förlora. Så till den grad att hon tar till doping
Citera
2025-03-10, 01:31
Medlem
Majsmannen2s avatar
Tycker lite synd om Ebba när man hör intervjuer med henne.

Jag är själv ingen expert på skidor så jag kan heller inte helt bedöma om vems fel det var att hon föll. Tänker väl lite mer logiskt bara att den som har den ledande positionen ligger på så sätt bäst till för att kunna bre ut sig och att andra får anpassa sig därefter.

Måste väl finnas fördelar med att gå som etta.

Samtidigt känns det som att Ebba håller inne med ilska bara för att det var Frida hon krokade ihop med, hade hon varit lika neutral i sin förklaring om det var en norska hon hakade tag i.

Hursomhelst Ebba så tycker jag du gjorde ett fantastiskt VM.
Citera
2025-03-10, 03:27
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Svanebo från utskälld och kastad till vargarna till adlad efter de superskidor Frida hade idag.

Det var Linn Svahns skidor tydligen
Citera
2025-03-10, 07:50
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Att Terese skulle vara en såhär dålig förlorare kom ändå som liten av en överraskning. Det har ju varit den ena ursäkten efter den andra under detta VM.
Johaug är en duktig skidåkare, men tyvärr en dålig förlorare. Minns så väl när Frida slog Johaug på tremilen i Holmenkollen. Enligt Johaug var det teamets fel att de inte sagt till henne att byta skidor. Det var därför hon inte vann. Hon tog inget eget ansvar.
Citera
2025-03-10, 07:56
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tycker lite synd om Ebba när man hör intervjuer med henne.

Jag är själv ingen expert på skidor så jag kan heller inte helt bedöma om vems fel det var att hon föll. Tänker väl lite mer logiskt bara att den som har den ledande positionen ligger på så sätt bäst till för att kunna bre ut sig och att andra får anpassa sig därefter.

Måste väl finnas fördelar med att gå som etta.

Samtidigt känns det som att Ebba håller inne med ilska bara för att det var Frida hon krokade ihop med, hade hon varit lika neutral i sin förklaring om det var en norska hon hakade tag i.

Hursomhelst Ebba så tycker jag du gjorde ett fantastiskt VM.
Du har rätt. Den som ligger först har rätt att välja spår. Och Frida låg klart före Ebba. Det var Ebbas eget fel. Hon försökte gå på insidan, vilket var dömt att misslyckas. Tråkigt, men Ebba borde titta på situationen och därefter konstatera att hon tog ett felbeslut. Inte så konstigt. Hon var säkert jättetrött efter att ha åkt nästan 5 mil i jättetungt före. Då är risken att man inte tar rätt beslut betydligt större än när man är pigg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in