2025-03-08, 23:48
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Räkor har noll kalorier tror jag, men jag skulle väl inte kalla dom särskilt frasiga...

Om du googlar "räkor kalorier" ser du att det liggder 100-150 kcal / 100g.
Citera
2025-03-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Har Per W besvarat mejlet än?

Nej men jag är vaken och uppdaterar mail appen ofta. Kommer meddela i tråden när jag fått svar direkt
Citera
2025-03-09, 01:11
Medlem
Citat:
Räkor har noll kalorier tror jag, men jag skulle väl inte kalla dom särskilt frasiga...

Är du på riktigt.....
Citera
2025-03-09, 01:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Puffat ris som påminner om förpackningsmaterial och som säljs i gula påsar vid flingorna och innehåller typ noll kalorier?

Menar du "ostbågarna"? Ja, det är faktiskt förpackningsmaterial som jag har fått i mina försändelser, de är populära i USA etc. Jag har för mig att det är tillverkade av majs, som riktiga ostbågar, men har inga kryddor eller alls "i sig".

Jag köpte för några år sedan just sådana "ostbågar" på ICA, tjejen som känner mig frågade "du vet väl att det här är inte ostbågar?" i kassan. Hon räddade min helg!

Edit:
"Packing-penuts" är nog inte riktigt samma sak, men liknande. Här är en ganska snygg tjej som gillar dessa "jordnötter":
https://www.youtube.com/watch?v=lI9h3kSDZqU
Senast redigerad av kraftfoder 2025-03-09 kl. 01:35.
Citera
2025-03-09, 01:17
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Är du på riktigt.....

Är någon eller något på riktigt?
Vad betyder ens riktigt?
Citera
2025-03-09, 01:20
Medlem
Citat:
Är någon eller något på riktigt?
Vad betyder ens riktigt?

Tror du på riktigt att det finns mat som innehåller 0 kalorier? Jösses!
Citera
2025-03-09, 03:21
Medlem
Finns väl inget godis som inte innehåller kalorier.

Antagligen menade han knark, det är både trevligt och kalorifritt. Tjack eller koks kanske?

----

Förövrigt, sitta och prata om chocklad, godis och skit man ska trycka i sig på Fredagskvällen, hur är det med din dagsform?
Senast redigerad av DaddyCool64 2025-03-09 kl. 03:23.
Citera
2025-03-09, 03:29
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Menar du "ostbågarna"? Ja, det är faktiskt förpackningsmaterial som jag har fått i mina försändelser, de är populära i USA etc. Jag har för mig att det är tillverkade av majs, som riktiga ostbågar, men har inga kryddor eller alls "i sig".

Jag köpte för några år sedan just sådana "ostbågar" på ICA, tjejen som känner mig frågade "du vet väl att det här är inte ostbågar?" i kassan. Hon räddade min helg!

Edit:
"Packing-penuts" är nog inte riktigt samma sak, men liknande. Här är en ganska snygg tjej som gillar dessa "jordnötter":
https://www.youtube.com/watch?v=lI9h3kSDZqU

Tror h*n syftar på majskrokarna som brukar säljas som baby-snacks / matträning.
Citera
2025-03-09, 03:41
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tror h*n syftar på majskrokarna som brukar säljas som baby-snacks / matträning.

Kan vara så. Har köpt några grejer (datorgrejer) på nätet, som det fanns "ostbågar" i som paketmaterial. Lite dumt, för de upplöses i vatten, ex. vis regn..

Jaha, träna småbarn.. Kul att veta!
Citera
2025-03-09, 04:40
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Fan nu vill jag verkligen veta vad Per W menade med fras!
Citera
2025-03-09, 09:29
Medlem
Inget svar än men kom på en grej. Kom på att han kanske inte kollar sin jobb mejl förrän i morgon då vi jobbar vardagar. Han tog inte med sin jobbdata hem alltid.

Eller så har han läst och alla ni har rätt och han fatta det var jag. Drack lite bärs i går och fick väl lite ”över mod” och tänkte inte helt klart. Börjar ångra att jag drog i väg den där mejlen. Börjar tänka på konsekvenserna
Citera
2025-03-09, 11:37
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Inget svar än men kom på en grej. Kom på att han kanske inte kollar sin jobb mejl förrän i morgon då vi jobbar vardagar. Han tog inte med sin jobbdata hem alltid.

Eller så har han läst och alla ni har rätt och han fatta det var jag. Drack lite bärs i går och fick väl lite ”över mod” och tänkte inte helt klart. Börjar ångra att jag drog i väg den där mejlen. Börjar tänka på konsekvenserna
Gjort är gjort å så länge du inte var otrevlig eller så, så är det väl inget att få ångest för. Å vad skulle konsekvenserna vara menar du 😕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in