2025-03-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Symptm
äkta samhall vibes på TS och denna posten asså

Varför håller alla på med Samhall, är det något skämt eller??
Citera
2025-03-08, 19:24
Medlem
ps870s avatar
En gång blev det en oplanerad ölkväll hos mig och efter ett tag kände vi att nötter, chips eller popcorn skulle vara gott. Det hade jag inte. Däremot havrefras. Det kanske skulle funka tänkte vi, bättre än ingenting. Det gjorde det inte. Med mjölk, fil eller yougurt och kanske frukt eller sylt är det ok. Men enbart havrefras som snacks eller godis är fruktansvärt. Det kan således inte vara det din kollega syftade på.
Citera
2025-03-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Men den undran kom väl när ni satt och dryftade saken? Där och då hade du på ett enkelt sätt kunnat ta reda på saken.

Det blev en del hårda ord mellan oss och jag lämnade lunchrummet. Om jag hade varit i god stämning hade jag självklart frågat honom istället för att va i den här tråden hela kvällen
Citera
2025-03-08, 19:41
Medlem
Jag tror ni missförstår ordet ”fras” som uttalas ”fräääääs”, det har ingenting med havrefras eller liknande att göra.
Citera
2025-03-08, 19:49
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Hur skulle han fattat det? Jag är ju anonym och det är över 200 på min arbetsplats

Ja men ni satt väl knappast alla 200 runt ett bord när han berättade om sitt frasätande? Du skrev ju att det bara var du och "Eva" förutom han själv. Så det krävs ju inte så stor slutledningsförmåga att gissa att det är antingen du eller "Eva" som frågar.
Citera
2025-03-08, 19:54
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristopherRobin
Det blev en del hårda ord mellan oss och jag lämnade lunchrummet. Om jag hade varit i god stämning hade jag självklart frågat honom istället för att va i den här tråden hela kvällen

Antingen så trollar du, eller så måste du ha en mycket fascinerande arbetsplats. Vad för hårda ord utbyttes och av vilken anledning?
Citera
2025-03-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Ja men ni satt väl knappast alla 200 runt ett bord när han berättade om sitt frasätande? Du skrev ju att det bara var du och "Eva" förutom han själv. Så det krävs ju inte så stor slutledningsförmåga att gissa att det är antingen du eller "Eva" som frågar.

Han kan ju ha pratat om snacks med vem som helst av de andra kollegorna. Han har jobbat där i mer än fem år och lär ju ha pratat om godis med mer personer än jag, eller hur? Så jag tror inte han kan lista ut något om vem avsändaren av mejlet är
Citera
2025-03-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Antingen så trollar du, eller så måste du ha en mycket fascinerande arbetsplats. Vad för hårda ord utbyttes och av vilken anledning?

Lång historia som kanske förtjänar ett eget inlägg men min kollega är inte den trevligaste på jobb. Han har typisk översittar attityd, är nedvärderande mot många osv. Så det händer att han smäller av och ”går i taket” och vi har haft en del osams. Alltid artig om någon chef är nära.

Han sa till mig på lunchen att jag är tragisk och ska inte väcka den björn som sover för då kommer de inte sluta bra för mig. Jag är lite morsk på jobb så jag sa att han skulle gå och lägga sig och låta dem vuxna va ifred. Sedan gick jag.
Citera
2025-03-08, 20:34
Medlem
Bajslukts avatar
Jag gillar att han inte bara är Per, utan Per W.

Som så många andra, gissar jag på att han menar havrefras. Möjligen riskakor.

I övrigt kräks jag på "fredagsmys" och folk som ska prata om det.
Citera
2025-03-08, 21:41
Medlem
Flummigheters avatar
Tror han menade koks.

En näsa fras om dagen är bra för magen.
Citera
2025-03-08, 22:05
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Det finns nästan ingenting som har noll kalorier så nästa gång Per W börjar yra om nån nyttighet så kan du be honom köra upp sitt jävla "fras" i röven.

Dessa satans nyttenissar behöver sättas på plats, ordentligt.

Räkor har noll kalorier tror jag, men jag skulle väl inte kalla dom särskilt frasiga...
Citera
2025-03-08, 22:38
Medlem
Har Per W besvarat mejlet än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här