2025-03-07, 09:37
Medlem
På senare tid har det varit många turer kring gymkedjan Nordic wellnes och nu idag är kedjan igen aktuell med rubriker i pressen, nu verkar NW föra anteckningar kring sina besökare och spara dessa för alltid. Kommentarerna i loggarna är sådant som personalen själva skriver, kan vara om någon är kraftigt överviktig, eller om personen är väldigt smal, om någon är otrevlig osv

vad tycker ni om Nordic wellnes?

https://www.gp.se/livsstil/emma-blev...c-5cb6331bfbd2

Här nedan är lite andra trådar på flashback om nordic wellnes

(FB) Larmet inifrån: ”Nordic Wellness tuggar i sig unga människor”
(FB) Utryckningskostnad Nordic Wellness
(FB) Nordic Wellnes Backaplan, Sveriges farligaste gym!?
(FB) Nordic wellness tjänar pengar på fult sätt
(FB) Häva gymmedlemskap innan bindningstid gått ut
(FB) Gym i Göteborg helt sönderslaget (2025-03-04)
Senast redigerad av vanddigomx 2025-03-07 kl. 09:39.
Citera
2025-03-07, 09:40
Medlem
2023-01-01s avatar
(FB) Emma övervakades på Nordic Wellness i 10 år

Finns tråd, dock i annan forumavdelning
Citera
2025-03-07, 09:43
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
(FB) Emma övervakades på Nordic Wellness i 10 år

Finns tråd, dock i annan forumavdelning

Men den här rubriken är väl lite tydligare?

Ska man verkligen logga ”väldigt smal” ?
Citera
2025-03-07, 09:51
Medlem
Tror inte detta gäller enbart NW. De flesta gym jag tränar på har ett system där man kommer in i lokalen mha. någon form av igenkänning. Det kan vara en tagg, app i telefonen eller annat, som är länkat till de personuppgifter som finns i gymmets dator. Jag kan inte alla system, utan har endast insikt i 2 olika och i de finns jag med bild, första 6 siffrorna i mitt personnummer, min inloggningshistorik och vilket abonnemang jag har. Finns även en ruta "övrigt" där personalen kan lägga in andra kommentarer och gissar att om NW har ett liknande system är det detta som missbrukats. De flesta gym jag tränar i har även kameraövervakning, så dåligt uppförande går att åtgärda om ägarna och personal vill.
Citera
2025-03-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
På senare tid har det varit många turer kring gymkedjan Nordic wellnes och nu idag är kedjan igen aktuell med rubriker i pressen, nu verkar NW föra anteckningar kring sina besökare och spara dessa för alltid. Kommentarerna i loggarna är sådant som personalen själva skriver, kan vara om någon är kraftigt överviktig, eller om personen är väldigt smal, om någon är otrevlig osv

vad tycker ni om Nordic wellnes?

https://www.gp.se/livsstil/emma-blev...c-5cb6331bfbd2

Här nedan är lite andra trådar på flashback om nordic wellnes

(FB) Larmet inifrån: ”Nordic Wellness tuggar i sig unga människor”
(FB) Utryckningskostnad Nordic Wellness
(FB) Nordic Wellnes Backaplan, Sveriges farligaste gym!?
(FB) Nordic wellness tjänar pengar på fult sätt
(FB) Häva gymmedlemskap innan bindningstid gått ut
(FB) Gym i Göteborg helt sönderslaget (2025-03-04)

Det är jätteäckligt när folk skriver hemliga omdömen i datorn av ren pin tji

Om en enda fall blir upptäckt tror alla att alla företag gör det då går tjänar dom också mondre pengar och får mer besvär med misstänksamhet

Så det här bör andra företag pressa gymkedjan om, så arätt de slutar!
Citera
2025-03-07, 10:31
Citat:
Ursprungligen postat av HazeCrace
Det är jätteäckligt när folk skriver hemliga omdömen i datorn av ren pin tji

Om en enda fall blir upptäckt tror alla att alla företag gör det då går tjänar dom också mondre pengar och får mer besvär med misstänksamhet

Så det här bör andra företag pressa gymkedjan om, så arätt de slutar!

Det lär inte gå att stoppa då vårdpersonal och personal på myndigheter eller skrivare av kyrkböcker låtit sina värderingar läcka friskt sedan urminnes tider.

Det nya är att IT-tekniken och informationssystem gör att byskvallret tagit elektronisk form utan att vi varit medvetna om att så skett.
Citera
2025-03-07, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Det lär inte gå att stoppa då vårdpersonal och personal på myndigheter eller skrivare av kyrkböcker låtit sina värderingar läcka friskt sedan urminnes tider.

Det nya är att IT-tekniken och informationssystem gör att byskvallret tagit elektronisk form utan att vi varit medvetna om att så skett.
Ja kanske har det varit så alltid

Det är nog lite av en beväpning av de sämsta människorna, personlig massmedia utan den reglering tidningar uthärdar

Inte direkt en utgpngspunkt för bästa möjliga stämmning nör en person står bakom en skärm och man vet att det företaget klottrar om kunderna s a s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in