• 1
  • 2
2018-04-11, 23:19
Medlem
Det är så här min fru gick till gymet innan dem stängde hon hade läst fel och trode dem stöngde 20.00 men vissade sig att dem stänger 19.00 hon var där ca 18.30.
Det var ca 4 st (kan varit mycket mer då det finns flera våningar) personer totalt på gymet. Helt plötsligt går larmet och dem förstog då kanske dem gade stängt. Så hon gick hem.
Några dagar senare får hon ett mail om att hon är skyldig gymet 2500kr för utrycknings kostnaden även om hon inte var själv på plats.
Så hon kontaktar dem men får ett tycket svar att det är en personlig kostnad.
Så gymet ska allså kärna 2500kr från alla som var på gymet då. Så som detta fallet vad vi vet om 7500 kr.
Vi förstår om det skulle varit att det var 2500 delat på antal personer men att gymmet ska få en jävla stor proffit på detta är fan sjukt.

Är det någon som har tips på vad vi kan göra? Vi har lixom inte dessa pengar. Är det värkligen rätt att dem får käna på en sådan sak?

Hopas någon kan hjäla oss
Mvh
Hooga
Citera
2018-04-11, 23:23
Medlem
Här har du medlemsvillkoren,

"§ 11. Utryckningskostnad

Medlem åtar sig genom sitt medlemskap att lämna lokalerna vid den tid som angivits som stängningstid. Vid vistelse i obemannad lokal efter stängningstid kommer medlem att debiteras för utryckningskostnad."

https://nordicwellness.se/kundservice/medlemsvillkor/
Citera
2018-04-11, 23:24
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooga
Det är så här min fru gick till gymet innan dem stängde hon hade läst fel och trode dem stöngde 20.00 men vissade sig att dem stänger 19.00 hon var där ca 18.30.
Det var ca 4 st (kan varit mycket mer då det finns flera våningar) personer totalt på gymet. Helt plötsligt går larmet och dem förstog då kanske dem gade stängt. Så hon gick hem.
Några dagar senare får hon ett mail om att hon är skyldig gymet 2500kr för utrycknings kostnaden även om hon inte var själv på plats.
Så gymet ska allså kärna 2500kr från alla som var på gymet då. Så som detta fallet vad vi vet om 7500 kr.
Vi förstår om det skulle varit att det var 2500 delat på antal personer men att gymmet ska få en jävla stor proffit på detta är fan sjukt.

Är det någon som har tips på vad vi kan göra? Vi har lixom inte dessa pengar. Är det värkligen rätt att dem får käna på en sådan sak?

Mvh
Hooga

2500 är nog vad utryckningen kostar för gymmet. Tror inte de tjänar något alls på det.
Citera
2018-04-11, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
2500 är nog vad utryckningen kostar för gymmet. Tror inte de tjänar något alls på det.

han menar att om flera får betala så får dom in mer än 2500
Citera
2018-04-11, 23:33
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
2 väktare på ett larm kostade under 2017 ca 4-5000 kr, jämfört med falska brandlarm med ca 15.000 kr.

Så det gäller att vara uppmärksam på regler och tider.
Citera
2018-04-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inventerad
Här har du medlemsvillkoren,

"§ 11. Utryckningskostnad

Medlem åtar sig genom sitt medlemskap att lämna lokalerna vid den tid som angivits som stängningstid. Vid vistelse i obemannad lokal efter stängningstid kommer medlem att debiteras för utryckningskostnad."

https://nordicwellness.se/kundservice/medlemsvillkor/

Jo vi känner till detta men jag tar den meningen som att man betalar kostnaden men det kostar dem inte 10 000kr
Vi som sagt står för att vi gjorde fel men vi tycker det är extremt fel att dem ska käna pngar på detta. Jag är har inget emot att betala våran del men inte hela summan
Citera
2018-04-11, 23:48
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Jo vi känner till detta men jag tar den meningen som att man betalar kostnaden men det kostar dem inte 10 000kr
Vi som sagt står för att vi gjorde fel men vi tycker det är extremt fel att dem ska käna pngar på detta. Jag är har inget emot att betala våran del men inte hela summan
Hur vet du vad en utryckning kostar?
Citera
2018-04-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Hur vet du vad en utryckning kostar?

Då dem har väktare så är det en kostnad från 2500 till 4000 kr.

Edit läste för snabbt.

För dem berättade att det är vad det kostade.
Citera
2018-04-11, 23:54
Medlem
Citat:

Mvh
Hooga

Nordic wellnes är ingen vidare kedja det håller jag med om. När jag var kvar sent en kväll så släcktes lyset 15 min för stängning, det är väl helt okej att sänka belysningen men att släcka helt är bara drygt. I omklädningsrummet finns det inga fönster så man såg inte ett jävla skit. Jag blev faktiskt lite stressad, hade jag inte haft min telefon med mig så tror jag knappt att jag hade hittat tillbaka till mitt skåp.

Jävla klåpare!

Men jag orkar inte byta gym så jag får väl skylla mig själv.
Citera
2018-04-12, 00:06
Medlem
Citat:

Vet du att dom andra fått samma räkning? Hon kanske drog sitt kort och dom gick ut samtidigt eller nått sånt så det bara var hon som var där enligt loggarna?

Hur som helst så är det ju något som ni som medlemmar skrivit under och accepterat redan så inget att bråka om. om det är 2 eller 20 pers där så har ju alla gjort fel och bör betala och sköta sitt dvs 2500 per person om det är det som gäller man kan ju inte få rabatt för att man är flera som gör fel. Är ju ingen välgörenhet eller ideell förening där man går ihop och delar på kostnaderna.
Citera
2018-04-12, 02:01
Medlem
kalkryggars avatar
En snygg kundservice hade ju varit att dom kunderna som går att identifiera får dela på räkningen. Dom är trots allt kunder och det är ju ett slags partnerskap man har mellan kund och företag.
Om det var 50 kunder som gick att identifiera skulle 50 st få en räkning på 2500 kr då?

OM det nu gick till utryckning. Det är inte säkert. Det står att man får betala utryckningen och då bör företaget rimligtvis ha en faktura på en utryckning. Be att få se den.

Men typ alla jag känner som har tränat på Nordic Wellness har sagt att dom behandlar kunder dåligt, grinigt.
Citera
2018-04-12, 05:32
Medlem
114060s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hfuhruhurr
2 väktare på ett larm kostade under 2017 ca 4-5000 kr, jämfört med falska brandlarm med ca 15.000 kr.

Så det gäller att vara uppmärksam på regler och tider.
Falska brandlarm är riktigt dyrt. Vilket det också ska vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in