2025-03-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Jag skriver hur jag vill, när jag vill och om vad jag vill. Återkom när ni kan säga något negativt om Ukraina. Men det kan ni inte, ni är en sekt Ukraina troll. Observera hur jag skrev Ukraina troll.

Frågor på det?
Ja visst snöflinga. Stavningens regler ska gälla alla förutom dig

Jag kan säga mycket negativt om Ukraina. Det är ett fattigt land, ett korrupt land, ett land med väldiga sociala problem och ett land med vissa drag av tveksamma demokratiska beslut.

Så, nu är det din tur. Säg något negativt med Ryssland och Putin

Citera
2025-03-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Nja, Ukrainavännerna brukar göra en stor sak av att Ukraina är ett mycket friare och demokratiskare land är Ryssland för att Ukraina ligger på typ plats 167 på korruptionsrankingen samtidigt som Ryssland ligger på 195 på samma lista.

I min bok är det väldigt fånigt. Det är som att med stolthet förkunna att Solomonöarna är en mycket bättre fotbollsnation än Samoa, de ligger på samma platser på FIFA-rankingen.

Ukraina är per definition ett friare, mer demokratiskt och mindre korrupt land än Ryssland. Det kan vara viktigt att påpeka när rysskramare påstår hur hemskt Ukraina är när deras älskade och ofelbara Ryssland är värre på alla fronter. Egentligen förstår jag inte vad det spelar för roll, dessa korruptionsindexlistor godtas aldrig av rysskramare eftersom de är producerade av "väst" så diskussionen är död redan från början.
Citera
2025-03-07, 12:44
Bannlyst
Kanske skulle ryssarna vara missnöjda med Putin om de såg positiva exempel i andra länder. Ryssar ser till exempel vad Sverige har blivit (LHBTQ++, icketraditionella värderingar, invandring, mångkulturalism), ryssar vet hur mycket svenskar hatar dem och att de är ryssarnas fiende. Ryssarna kan inte säga: vi har det dåligt och vi vill leva som svenskarna. Så ryssarna har inget val. De har inget annat val än att säga: nej, tusen tack, det är bättre att leva med mindre komfort i Ryssland än i ett svenskt mångkulturellt LHBTQ++-helvete.
Citera
2025-03-07, 12:45
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ukraina är per definition ett friare, mer demokratiskt och mindre korrupt land än Ryssland. Det kan vara viktigt att påpeka när rysskramare påstår hur hemskt Ukraina är när deras älskade och ofelbara Ryssland är värre på alla fronter. Egentligen förstår jag inte vad det spelar för roll, dessa korruptionsindexlistor godtas aldrig av rysskramare eftersom de är producerade av "väst" så diskussionen är död redan från början.
Tycker du även att det är viktigt att påpeka att Solomonöarna per definition är en bättre fotbollsnation än Samoa? För annars är du ju inte konsekvent, då lyser din agenda igenom.
Citera
2025-03-07, 12:48
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Att Ryssarna hade rätten på sin sida från början, gör det mig til ryssvän? Ukraine lärte sig på den hårda vägen vem man absolut inte ska vara vän med;
https://www.azquotes.com/author/8103...nger/tag/enemy

'To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal'

Henry A. Kissinger
Ryssarna har inte på något sätt rätten på sin sida i denna konflikt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbas
Min största kritik mot Putin är ju att han varit alldeles för mjäkig. Varför slog man inte ut el- och vattenförsörjning tidigare t.ex.?
Samma anledning som USA skoningslöst slog ut Iraks infrastruktur under Kuwaitkriget men var mer försiktiga under invasionen 2003. Om man avser invadera och ta över eller tillsätta en lydregim vill man inte förstöra landet för mycket. Vill man bara försvaga så bombar man sönder så mycket man kan.
Citera
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Vågar du säga ett ont ord om Putin?

Putin är inte så bra på hockey som han påstår! Trots att han gjorde ett gäng baljor i en rysk all-star match så såg han inte så vass ut!

sug på den du!
Citera
2025-03-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Tycker du även att det är viktigt att påpeka att Solomonöarna per definition är en bättre fotbollsnation än Samoa? För annars är du ju inte konsekvent, då lyser din agenda igenom.

Hur är det ens en vettig jämförelse? Ukraina har problem, det kan de absolut flesta Ukrainavänner se, Ryssland har ännu större problem, men det kan inte ryssapologeter erkänna. Ser du skillnaden? Sen finns det ju ytterligare en liiiten skillnad, det ena landet är en gigantisk militärmakt som titt som tätt invaderar grannländer, och det ena landet är det inte. Det är ju i de flestas ögon extremt problematiskt och något Ryssland bör starkt kritiseras för, men vissa tycker att det är fritt fram för ofelbara Ryssland att erövra, däribland du har jag en känsla av.
Citera
2025-03-07, 12:54
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Ryssarna har inte på något sätt rätten på sin sida i denna konflikt

inte? Om du inte har någon objektivitet så bör du kanske inte snattra så mycket...

Vilka bröt, "Nyet means nyet"? https://x.com/wikileaks/status/17557...916494?lang=en

Om Kina hade intagit Kanada å Mexiko skulle USA anfalla med allt de har inom tre dagar. Behöver inte ens dra upp ett hypotetisk scenario. Kolla upp Kuba-krisen.
Citera
2025-03-07, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Att Ryssarna hade rätten på sin sida från början, gör det mig til ryssvän? Ukraine lärte sig på den hårda vägen vem man absolut inte ska vara vän med;
https://www.azquotes.com/author/8103...nger/tag/enemy

'To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal'

Henry A. Kissinger
Nu var det väl inte direkt krigsförbytande homoryssar som ombads att svara i tråden?
Är du läskunnig din snåpittade böghora till putlervö.
Citera
2025-03-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
inte? Om du inte har någon objektivitet så bör du kanske inte snattra så mycket...

Vilka bröt, "Nyet means nyet"? https://x.com/wikileaks/status/17557...916494?lang=en

Om Kina hade intagit Kanada å Mexiko skulle USA anfalla med allt de har inom tre dagar. Behöver inte ens dra upp ett hypotetisk scenario. Kolla upp Kuba-krisen.
Vilken jävla småkukad insekt du är.
Citera
2025-03-07, 12:59
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Vilken jävla småkukad insekt du är.

Vilken intellektuell gigant du är?

Trodde det var 18-års gräns på detta forum...

edit: Åsa Nisse har knappt börjat än, å du är redan halvvägs genom bag-in-boxen!
Senast redigerad av JoakimBall 2025-03-07 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in