2025-03-07, 10:24
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastkingofscotland
Och här har ni ett praktexempel på en hjärntvättad idiot som jag syftar på i min TS. Leta med samma förstoringsglas och pincett som TantRossin använder för att få fram sin penis i erigerat tillstånd och ni kommer ändå aldrig hitta minsta kritik mot Ryssland eller Putin.

Väl talat kamrat!

Det är omöljligt att börja kritisera ryssland, för det skulle aldrig ta slut. Det är ett ändlöst rövhål utan andra meriter än allt som inte är, eller är gjort av, ryssar i landet. Skulle man kunna skicka anticimex och sanera bort ohyran skulle det finnas hopp, men som det ser ut nä är det omöjligt. För att undvika att se detta måste man helt förneka några som helst brister, för annars brister hela korthuset.
Citera
2025-03-07, 10:40
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Hade de tyckt illa om putin eller ryssland så hade de väl intr vart ryssvänner ellerhur din korkade get!
Lite så.

Samtidigt har ju Ryssland massor av problem. Det är allom känt. Men Ryssland slår sig heller inte på bröstet och förklarar sig som ”frihetens högborg” samtidigt som man fängslar människor för att de delar ett Facebookinlägg.

https://www.newsandstar.co.uk/news/2...acebook-posts/

Det är hyckleriet som stör mig med Väst. Eller, jag ska snarare säga Europa eftersom USA inte lider av detta på samma sätt. Europa med sitt EU är ett Sovjetunionen 2.0 och precis som Nordkorea är man väldigt noga med att kalla sig demokrati trots att man underkänner val när fel parti vinner och förbjuder partier som utmanar den fixerade ordningen och kastar deras företrädare i fängelse.

Vill man vara en diktatur, fine. Var det, men var ärlig med det.
Citera
2025-03-07, 11:13
Medlem
Konstnarren5s avatar
Putin är något kort till växten och har alldeles för oklanderlig klädsel. Och bär armbandsur. Och dessutom är han alldeles för kontrollerad, analytisk, påläst och resonabel. Han kan svara på frågor utan att fumla, diskutera irrelevanta saker eller springa iväg som en liten emotionell flicka. Dessutom så kallar han inte omgivningen och dess befolkning vid öknamn. Hans allra största fel är nog att han står upp för sitt eget lands intressen och traditionella, väl fungerande värderingar.

Ja, som ovan uppräknat, det finns mycket som är dåligt med Putin men som vår politiska elit i gengäld gjort till konstform.
Senast redigerad av Konstnarren5 2025-03-07 kl. 11:15.
Citera
2025-03-07, 11:18
Medlem
feemaxxxs avatar
För att de antagligen är betalda av Ryssland för att vara ryssvänner och sprida desinformation. De har inte betalt för att kritisera...

Den som verkligen älskar sitt land ser även nackdelarna/orättvisor och skriver skit om just det. Man erkänner också brister och dumheter hos ledarna. Det är inte hat, utan man gör det för att man vill se en ändring och hoppas på att genom kritiken påverka. Det är bara att titta här på flashback, forumet är fyllt av snack om hur dåligt xxx och xxxx i Sverige, vilken fitta den ministern är, om jävla peddos inom politiken. Det från personer som genuint älskar sitt land.
Citera
2025-03-07, 11:44
Medlem
Ja, det är en intressant iakttagelse. Ukrainavänner har generellt inga problem med att peka ut att Ukraina har stora problem med bland annat korruption, medan ryssapologeterna framhäver Ryssland som ett problemfritt idealland. Hm, undrar hur det kan komma sig...
Citera
2025-03-07, 12:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det finns en tumregel: De som aldrig kritiserar en sida är sektmedlemmar och de ledare som aldrig blir kritiserade är diktatorer. Detta har aldrig varit mer sant än bland våra kära ryssvänner. Jag själv är långt mer vänligt inställd till USA än Ryssland, men inte fan har jag några problem att kritisera USA. Men ryssvännerna kritiserar aldrig något Ryssland gör oavsett vad de gör. Varför?

Och till er ryssvänner: Finns det något som ni anser vara dåligt med Ryssland och Putin?
Om det är någon som kan länka till ett enda negativt uttalande som Trump gjort om Ryssland/Putin så kan vi jämföra!
Citera
2025-03-07, 12:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Putin är något kort till växten och har alldeles för oklanderlig klädsel. Och bär armbandsur. Och dessutom är han alldeles för kontrollerad, analytisk, påläst och resonabel. Han kan svara på frågor utan att fumla, diskutera irrelevanta saker eller springa iväg som en liten emotionell flicka. Dessutom så kallar han inte omgivningen och dess befolkning vid öknamn. Hans allra största fel är nog att han står upp för sitt eget lands intressen och traditionella, väl fungerande värderingar.

Ja, som ovan uppräknat, det finns mycket som är dåligt med Putin men som vår politiska elit i gengäld gjort till konstform.
Tack för att du 100 % bevisar trådstartens tes! Verktyg.
Citera
2025-03-07, 12:10
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Ja.
Försök kritisera något om honom när du lever i ryssland. Kan ju påtala att du inte kommer fortsätta leva då, oavsett storlek på kritiken.
Menar du att alla ryssvänner på Flashbaack bor i Ryssland?
Citera
2025-03-07, 12:30
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Ja, det är en intressant iakttagelse. Ukrainavänner har generellt inga problem med att peka ut att Ukraina har stora problem med bland annat korruption, medan ryssapologeterna framhäver Ryssland som ett problemfritt idealland. Hm, undrar hur det kan komma sig...
Nja, Ukrainavännerna brukar göra en stor sak av att Ukraina är ett mycket friare och demokratiskare land är Ryssland för att Ukraina ligger på typ plats 167 på korruptionsrankingen samtidigt som Ryssland ligger på 195 på samma lista.

I min bok är det väldigt fånigt. Det är som att med stolthet förkunna att Solomonöarna är en mycket bättre fotbollsnation än Samoa, de ligger på typ samma platser på FIFA-rankingen.

Båda de här länderna är sketländer som är lika goda kålsupare. Att vissa av er bestämt er för att hylla det ena landet och hata det andra är bara trams.
Senast redigerad av Baisianus 2025-03-07 kl. 12:33.
Citera
2025-03-07, 12:35
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
Det finns en tumregel: De som aldrig kritiserar en sida är sektmedlemmar och de ledare som aldrig blir kritiserade är diktatorer. Detta har aldrig varit mer sant än bland våra kära ryssvänner. Jag själv är långt mer vänligt inställd till USA än Ryssland, men inte fan har jag några problem att kritisera USA. Men ryssvännerna kritiserar aldrig något Ryssland gör oavsett vad de gör. Varför?

Och till er ryssvänner: Finns det något som ni anser vara dåligt med Ryssland och Putin?
Hur många Ukrina troll trådar ska ni skapa? är det inte TDS trådar är det dessa töntiga trådar. Ni är Ukraina troll, ni måste inse att folk har annan syn på saker och ting.

Get a life Ukraina trollen
Citera
2025-03-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ILOVERUSSIA
Hur många Ukrina troll trådar ska ni skapa? är det inte TDS trådar är det dessa töntiga trådar. Ni är Ukraina troll, ni måste inse att folk har annan syn på saker och ting.

Get a life Ukraina trollen
*Ukrainatroll, ett ord och inte särskrivet.

Vågar du säga ett ont ord om Putin?
Citera
2025-03-07, 12:38
Medlem
ILOVERUSSIAs avatar
Citat:
*Ukrainatroll, ett ord och inte särskrivet.

Vågar du säga ett ont ord om Putin?
Jag skriver hur jag vill, när jag vill och om vad jag vill. Återkom när ni kan säga något negativt om Ukraina. Men det kan ni inte, ni är en sekt Ukraina troll. Observera hur jag skrev Ukraina troll.

Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in