2025-03-07, 16:45
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Konstigt att damer nu för Skid-VM tagit sån fart och intresse på Flashback.

Ser ni förändringen i er själva eller är ni ovetandes? Ämne som ligger i topp, såg det ut såhär för 10 år sedan?

Imponerad av erat intresse faktiskt av damsport.

Hmmm,… varför är det så tro?

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag tyckte det såg ut som att de norska åkarna på förhand visste exakt vilka partier det var bäst att ligga till vänster, höger eller mitten av banan. Så något fuffens var det i vanlig ordning.

Dopade banor ?
Citera
2025-03-07, 16:45
Medlem
Denna svenska damgeneration skall vi uppskatta emedan de är aktiva.
De har genomborrat hela den övriga världseliten i stort sett på egen hand och i stort sett utan större historiska förebilder.
De förtjänar all respekt.
De har gjort det i stort sett på egen hand och med talang och grace.
Vi får nog aldrig se deras like igen,så uppskatta dem alla och envar så länge vi har chansen.

Sverige 5 Norge 0 i Trondheim är intet annat än formidabelt.

Tack Tjejer!
Tack Kvinnor.Ni är bäst.
Citera
2025-03-07, 16:46
Medlem
Diversifierats avatar
Detta trodde jag inte när Jonna gick ut 37 bakom. Faktum är att jag övergav min post utmed den klassiska sträckan och började marchera tillbaka mot bilen. Norskarna var segervissa, en ropade ”idag går det ikke” och en annan frågade om jag fortfarande hade trua och jag sade att jag inte längre hade det.

Gick och tittade på sändningen från viaplay i mobilen. Kom in i en norsk klunga som var på väg tillbaka från skogen och paniken som då spred sig i den när jag sa att vi nu bara var 20 bakom gick inte att ta miste på. En norrman utbrast att Jonna borde stille till start i herreklassen.
Citera
2025-03-07, 16:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Konstigt att damer nu för Skid-VM tagit sån fart och intresse på Flashback.

Ser ni förändringen i er själva eller är ni ovetandes? Ämne som ligger i topp, såg det ut såhär för 10 år sedan?

Imponerad av erat intresse faktiskt av damsport.

Hmmm,… varför är det så tro?

Har varit så ett bra tag. Sedan Kalla vann i OS 2010, och det ständigt efter varit damerna som är med i toppen. Herrskidåkningen har på senare år varit mest Calle Halfvarsson som gnäller mer än han vinner. Eller ja han vinner aldrig, men borde gjort så enligt han själv. Den bästa skidåkaren någonsin som alltid haft otur bara...
Citera
2025-03-07, 16:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Drottning Jonna! Verkar va en mkt fin människa oxå!

Lite OT:

Vad tror ni experter om 5 mil på söndag!?

Kör duracell Johaug i stabilt tempo till mållinjen!?
Tycker det ser ut som hon tappat lite i uthållighet.

Diggins, Slind på uppgång.
Svenskorna och Weng.
Pärmen?

Jag tänkte säga Stadlober men kom på att hon nog är bättre i klassiskt
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Drottning Jonna! Verkar va en mkt fin människa oxå!

Lite OT:

Vad tror ni experter om 5 mil på söndag!?

Kör duracell Johaug i stabilt tempo till mållinjen!?
Tycker det ser ut som hon tappat lite i uthållighet.

Diggins, Slind på uppgång.
Svenskorna och Weng.
Pärmen?

Känns som att det finns 10-12 damer som har chansen att vinna, dagsformen blir avgörande likaså materialet så det är ruskigt svårtippat. Utöver det är det första gången distansen körs på mästerskap och 50 km är något helt annat än 30 dvs det finns inget att jämföra med.

Johaug får gälla som favorit, det sagt så är hon rimligtvis lite sliten nu efter att ha tagit ut sig maximalt i samtliga lopp hon kört hittills och hon är trots allt 37 år.
Citera
Medlem
Varför jublar Norge när hon kommer in som tvåa? När man leder med nästan 40 sek inför sista sträckan?
Bland det konstigaste jag sett
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Jonna Sundling en vänlig och alltid leende tjej, men ett monster i skidspåret. Det måste vara en veritabel mardröm att bli jagad av ett sånt. Inte lätt för den orutinerade norskan när hon hörde att Sundling närmade sig i expressfart. Starkt ändå av norskan att vara med in mot målet.

Nu är det bara femmilen kvar och rent krasst så ska inte Sundling kunna hävda sig över en så pass lång distans men jag tror att det aldrig går att helt räkna bort en Sundling i monsterform.

Om damloppen såg ut mer som på herrsidan med stora klungor hela vägen så skulle hon ha väldigt stor chans. Men det blir nog tufft, damloppen brukar dras ut. Kommer ihåg nåt lopp där Petter Northug låg på typ 60e plats, gick i en uppförsbacke, och sen avancerade genom fältet och vann.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Dopade banor ?

En del av befolkningen har förändrats pga medias kontroll samt eran egen. Ni är inte samma som dom ni var innan dom försökte förändra mänskligheten. Damsport? Haha! vad är erat problem eller?
Senast redigerad av DevilsDen 2025-03-07 kl. 16:50.
Citera
2025-03-07, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Blir trevligt till OS sen när vi har Svahn på förstasträckan istället och när Johaug är ett år äldre. Blir slakt, det här var norska damernas sista chans.

Japp, och året efter så är det VM i Falun.

Många fina stunder i skidspåren att vänta alltså, och många guldmedaljer till Sverige
Citera
2025-03-07, 16:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Denna svenska damgeneration skall vi uppskatta emedan de är aktiva.
De har genomborrat hela den övriga världseliten i stort sett på egen hand och i stort sett utan större historiska förebilder.
De förtjänar all respekt.
De har gjort det i stort sett på egen hand och med talang och grace.
Vi får nog aldrig se deras like igen,så uppskatta dem alla och envar så länge vi har chansen.

Sverige 5 Norge 0 i Trondheim är intet annat än formidabelt.

Tack Tjejer!
Tack Kvinnor.Ni är bäst.

Som sagt, kaffe kaka femte raka
Citera
2025-03-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Om damloppen såg ut mer som på herrsidan med stora klungor hela vägen så skulle hon ha väldigt stor chans. Men det blir nog tufft, damloppen brukar dras ut. Kommer ihåg nåt lopp där Petter Northug låg på typ 60e plats, gick i en uppförsbacke, och sen avancerade genom fältet och vann.

Det var en femmil, kanske t.o.m var i Falun-VM? Det är en legendarisk upphämtning som jag minns väl än idag. Det var där jag abdikerade till hans storhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in