2025-03-07, 12:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Det är normalt sett lättare att hänga i klassiskt än i fristil, dvs större fördel ligga bakom, men möjligt du menar att de klassiska banorna är tuffare än fristklsbanorna den här gången

Japp, och föret. Emma var mindre dålig på saltade banor men föret i tisdags var hon helt borta.
Citera
2025-03-07, 12:37
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Jag får känslan rent övergripande från detta mästerskap att ryggar är extremt viktiga. Bara de extremt starka med bra skidor som har kunnat täppa igen luckor. Jonna är en sådan typisk hängåkare, har hon inte ryggen på Norskan så spelar det mindre roll att hon rent kapacitetsmässigt är nivån bättre. Och jag tror inte att Frida och Ebba kan täppa igen luckor på Slind och Johaug. Allt kan avgöras på första.

Enig i detta. Samtidigt så är Fosnäs en klart svagare åkare än Sundling, så med lucka under 20 sekunder (kanske till och med upp till 30) så kan Sundling det.
Citera
2025-03-07, 12:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandCanyon
Ingen som kan förklara, eller har någon teori om VARFÖR de tagit ut Ribom, och inte Ilar? Förutom att Byström är en norsk mullvad då.

Ledningen har ju sagt att det var Riboms sprintegenskaper som fällde avgörandet.
Citera
2025-03-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Ribom gör en Lars Nelson idag.

Tappar skidan menar du? Kanske, men tror inte hon reparerar fadäsen som Lars gjorde.
Citera
2025-03-07, 12:42
Moderator
Hjv9s avatar
Skulle inte förvåna om Matintalo drar på ett ryck i slutet av andra varvet och får med sig Weng i rygg medan Ribom och Fink släpper en liten lucka till växlingen.
Citera
2025-03-07, 12:42
Avstängd
[quote=katw|91266485]
Weng är ju hängåkaren nummer ett men nu måste hon sätta upp tempot på egen hand.
[/QUOT

Hon kunde sätta upp ett tempo i individuell start. Detta kommer att bli som en individuell start.
Weng har vunnit 4 guld..två på 1:a sträcka. Weng har rutinen att utföra sin uppgift,
Citera
2025-03-07, 12:43
Medlem
När börjar loppet?
Citera
2025-03-07, 12:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ledningen har ju sagt att det var Riboms sprintegenskaper som fällde avgörandet.

Samt att hon varit stabil i den klassiska åkningen.🫢 ( enligt Thomson). För 3 dagar sedan såg jag en kollaps..Den där Thomson litar jag inte ett skit på.
Citera
2025-03-07, 12:46
Medlem
På papperet ser det väldigt jämt ut mellan Norge och Sverige.

Med tanke på det slind gjort samt att johaug ändå varit jämnbra med Ebba så ser jag ingen klar vinnare här.

Lutar lite åt Sverige dock men jag skulle det beror mycket på hur Frida och Emma presterar.
Tyvärr är inte Frida på den nivå hon kan vara på vilket såklart är synd.
Jonna och Ebba kommer dock leverera, var så säkra på det.

Om Norge börjar dra iväg en 15-20 sekunder på någon av sträckorna så tror jag det kan bli kämpigt
Citera
2025-03-07, 12:46
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
När börjar loppet?

13.15
Citera
2025-03-07, 12:48
Medlem
SPORTNERD888s avatar
All out attack, anfall är bästa försvar, you name it!!

Jag är så glad att Johaug inte kör första sträckan.
Vi bara får inte tappa ett guld till...
Citera
2025-03-07, 12:49
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Någon mer som mår fysiskt dåligt? 😆

Eftersom Sverige redan har 4 guld så har pressen minskat. Det hade varit mycket nervösare om vi haft 0 eller 1 guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in