2025-03-08, 04:50
Medlem
Alltså.

Europa har inte den minsta chans mot Ryssland utan USA. Det är bara att glömma.

Herregud, såna enormt korkade ledare vi har.
Citera
2025-03-08, 05:00
Medlem
Många (de flesta?) experter menar att efter Ukraina ger sig Putin på ett baltiskt land. Genom artikel 5 kommer då svenskar att stupa i strider med Ryssland.

När nu de hedervärda ukrainarna är beredda att dö i strid så gör de det även för vår skull. Det minsta vi då kan göra för dem är att stötta dem med vapen och allt annat de har behov av.

Det finns absolut INGEN gräns för hur mycket vi ska stötta Ukraina med. Hellre det alternativet än att jag tvingas riskera mitt eget liv. Så feg är jag.
Citera
2025-03-08, 05:01
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ryssland kommer att mosa Europa totalt och när dammet lägger sig får de som överlever lära sig äta rödbetssoppa och plugga ryska glosor.

Kan du, på något trovärdigt och objektivt sätt, förklara hur det skulle gå till, givet att de inte kunnat mosa ett av de fattigaste länderna i Östeuropa på 3 år?
Citera
2025-03-08, 05:02
Medlem
jymdjakets avatar
Gå in med trupper i Ukraina nån gång. Börjar bli lite segt.
Citera
2025-03-08, 05:41
Medlem
Kommer inget WWIII, som vanligt, gäller att skrämma folket till lydnad, precis som med klimatkrisen, skulle sosseriet haft makten i Sverige idag skulle det redan vara lagt en krikgsförberedelseskatt eller nån annan hitte på skatt knutet till skrämseln på våra surt förvärvade löningar!
Citera
2025-03-08, 06:03
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Kan du, på något trovärdigt och objektivt sätt, förklara hur det skulle gå till, givet att de inte kunnat mosa ett av de fattigaste länderna i Östeuropa på 3 år?
Ett ord - industri. Ett gammalt talesätt lyder att krig inte vinns på slagfältet utan i trossen. I modern tappning; krig vinns inte på slagfältet utan i den industri som på hemmaplan försörjer krigsmaskinen.

Tycker du att Europa har en väl tilltagen industri?

Kriget i Ukraina har inte varit ett krig mellan Ryssland och Ukraina utan ett krig mellan Ryssland och hela Väst. Väst har hållit Ukraina under armarna i tre år. Du vet lika bra som jag att utan Västs vapen, expertis, underrättelser och pengar skulle Ukraina fallit för tre år sedan.
Senast redigerad av Galejan 2025-03-08 kl. 06:07.
Citera
2025-03-08, 06:12
Medlem
varför vill macaron forsätta kriget?
Citera
2025-03-08, 06:24
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
varför vill macaron forsätta kriget?

Han vill att européer ska fortsätta döda varandra helt i onödan medan han gömmer sig hemma och sätter på sin 71-åriga kärring.
Citera
2025-03-08, 06:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Många (de flesta?) experter menar att efter Ukraina ger sig Putin på ett baltiskt land. Genom artikel 5 kommer då svenskar att stupa i strider med Ryssland.

När nu de hedervärda ukrainarna är beredda att dö i strid så gör de det även för vår skull. Det minsta vi då kan göra för dem är att stötta dem med vapen och allt annat de har behov av.

Det finns absolut INGEN gräns för hur mycket vi ska stötta Ukraina med. Hellre det alternativet än att jag tvingas riskera mitt eget liv. Så feg är jag.

Inget Nato land är skyldigt att bidra med soldater till fronten.

Sverige kan bidra med (som alltid) hjälmar, skyddsvästar, plåster etc etc och ett rekognoscerings plan som flyger runt.

Du kan således fortsätta att vara feg
Citera
2025-03-08, 06:55
Medlem
Phil.Hs avatar
Citat:
Ett ord - industri. Ett gammalt talesätt lyder att krig inte vinns på slagfältet utan i trossen. I modern tappning; krig vinns inte på slagfältet utan i den industri som på hemmaplan försörjer krigsmaskinen.

Tycker du att Europa har en väl tilltagen industri?

Kriget i Ukraina har inte varit ett krig mellan Ryssland och Ukraina utan ett krig mellan Ryssland och hela Väst. Väst har hållit Ukraina under armarna i tre år. Du vet lika bra som jag att utan Västs vapen, expertis, underrättelser och pengar skulle Ukraina fallit för tre år sedan.
Men nu var frågan hur Ryssland vinner mot Europa.
Vilken industri har Ryssland att tala om? Hur många modern vapensystem kan de plocka fram år 2025? (Som finns på riktigt, och har använts).
Citera
2025-03-08, 07:01
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U

🤣
Jag tror ryssen kommer in norröver med ombyggda Lador golfbilar elskotrar (är det vinter kommer ju dessa vara försedda med larvfötter såklart)

U-137 kommer nog landa på Gotland med.
Om de inte är för fulla ;-)
Citera
2025-03-08, 07:04
Medlem
Citat:
Ja, det blir allt svårare för Ukrainavurmarna att förneka att det är Europa som krigshetsar med den här retoriken.

Precis så är det sannolikt, du sätter ord på mina tankar. Västs wokeism och ekonomiska trolleritrick har kommit till vägs ände. Europa och EU håller på att fallera. Det går snabbt när korthus rasar. Nu är tanken att vi ska bli färre i rask takt i något slags patriotisk försvar av ”västerländska värderingar”, dvs bögerier, feminism och pubertetsblockerare åt barn. Många vita medelålders män kommer att falla för detta och kasta bort sina liv i skyttegravarna precis som ukrainarna gjorde. Till ingen nytta. För det kommer att bli etniska europeiska män över 35 som skickas till slakt. Ungdomarna kommer inte kriga. Invandrarna kommer heller inte kriga. Det blir den grupp eliten vill ha bort som kommer att malas till smulor. Vi har redan sett precis detta i Ukraina.

Och kriget som sådant? Det kommer naturligtvis Europa att förlora. Krigs vinns inte på slagfältet utan i trossen och industrierna som supportar soldaterna. Europa har ingen industri värd namnet. Vad ska man ersätta vapnen och materialet med när det är sönderskjutet? Ja, Europa har tre gånger så många människor som Ryssland men hur många av dessa är lämpliga soldater? Och hur många av dessa kommer vapenproduktionen att räcka till?

Ryssland kommer att mosa Europa totalt och när dammet lägger sig får de som överlever lära sig äta rödbetssoppa och plugga ryska glosor.

Ryssland har aldrig varit någonting att vara rädd för, framförallt när man läser och hör samma saker från er bottar varenda jävla dag, då inser man hurbbävla tandlösa ni är egentligen. Ger er på kvinnor och barn på slagfältet samtidigt som cucksen (som du) spyr ut din skit online.

Du är en feg, hunsad liten jävla skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in