2025-03-05, 19:49
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Det går inte att tvångsintegrera människor. Särskilt inte när religion, kultur, seder och bruk skiljer sig åt.
De vill ej leva tillsammans. OAVSETT hur mycket pengar man lägger på det projektet är det som att sparka på en död häst.

Detta är naturligt. Man håller sig till sina likar. Och det FRÄMJAR mångkulturen. Mångkultur=många olika kulturer.

Naturlig integration/assimilation kan ske när den invandrade andelen uppgår till max 5% av ursprungsbefolkningen.
Det tåget har gått, milt uttryckt.
Citera
2025-03-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
Nej visst, men säger man A får man väl någonstans också säga B.
Eller flytta till finland som exempel haha, själv bor jag på landsbyggden och bor med skulle jag säga 50/50 invandrare/svenskar här.. Du kan ju inte både vara en kosmopolitiskt nydanande och öppensinnig världsmedborgare, samtidigt som du är en trångsynt fördomsfull och "medioker" människa, de två går inte riktigt ihop
Personligen har jag inga problem att bo ihop med vem som helst såvida de är schyssta personer, men ja, folk har väldigt olika problematiker som de behöver deala med.

Politikerna vill skruva upp läget, framförallt för att de vill utöka kontrollen utöver oss alla.
De "bryr sig inte" såtillvida att de faktiskt inte bryr sig om vare sig dig eller mig, de har ett fastsatt mål som är helt friställt från vare sig dina eller mina åsikter, och som de är 100% inriktade på att "uppnå" oavsett vad.
Citera
2025-03-05, 19:50
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Motsatsen är segregation och det har vi testat i några årtionden nu och det har inte fungerat väl.

Tycker du det har fungerat bra när ett område börjar få massa invandrare? Hittils har det med fungerat ganska skit och konsekvensen har allt som oftast varit att svenskarna flyttar ut samtidigt som de med inrikes baskgrund flyttar in.
Citera
2025-03-05, 19:51
Medlem
Mångkultur funkar inte...fattar ni inte det?

Jag kan böja mig och acceptera att exempelvis spansk kultur kan integreras med svensk kultur, men i grund och botten så tillhör de båda en västerländsk kultur.

Det som aldrig kommer att fungera är att blanda väst med mellan-östern...
Citera
2025-03-05, 19:52
Medlem
Overdoseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdsfdsfds
Lite så. Även när man hade liknande idéer här i Göteborg så var det såklart ingen av de politiker som var för idén som själva bodde i t.ex. Hammarkullen, Biskopsgården eller Bergsjön. Hade varit angenämnt om de själva först började med att flytta till ett mångkulturellt (läs: utsatt) område för att bidra till den blandning de förespråkar.

Står henne helt fritt. "Men inte kan väl vi?" far nog igenom hennes huvud just nu. Enligt henne blir replikering: "Jag hade en gammelfarar en gång..."

Jo, men vi lever i nuet och i verkligheten och utifrån nuvarande möjligheter ska vi också leva. Med allt vad det innebär. Krig, världskrig? Allt sånt där välkomnar jag och jag ensam utmanar dem. Testa? Se vart det leder? Så pinsamt att jag nästan rodnar.
Senast redigerad av Overdosed 2025-03-05 kl. 19:57.
Citera
2025-03-05, 19:54
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja. Hon och hennes vänner kommer att ha svepskäl varför just de skall undantas.

"Jag älskar Rinkeby, det är så fint, jag hade så gärna bott där, men av praktiska skäl så bort jag i X i stället. Och det år också bra på sitt sätt. Det enda tråkiga är att där inte finns så mycket mångfald"

Sådana är de.

Frågan är vad vi andra skall göra, som inte kommer att få något val. Jag kan sörja att mina barn inte har fått växa upp i det Sverige jag växte upp i. Som mer och mer framstår som ett utopiskt paradis i jämförelse med det nuvarande.

Men med tiden blandas väl alla människor helt enkelt. De flesta invandrare är ändå hyggliga. Och förr eller senare så får vi väl en vettig regering som låser in de kriminella. Eller hur ska man tänka egentligen?

Dom är bara hyggliga så länge dom är i minoritet.
Vet du hur en gök gör..den planterar sitt ägg i en annans fågels bo som luras att tro att ägget är deras. Fågeln ruvar ägget och när gökungen sedan kläcks så puttar den ut fågelns egna ägg och ungar för att själv få all mat fågeln kommer med. Smart va?

Och det är just det som pågår i Sverige. Nu kanske våran gök låter några av dom infödda ungarna växa upp i sitt eget bo och land och lådsas integrera men när dom är i majoritet åker du och dina ungar ut ur boet.

Och den kokade grodan är oxå en bra story..

Svensken är bara för naiv och godtrogen..
Citera
2025-03-05, 19:56
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Ok så Sverige blir bättre när människor från världens mest korrupta länder och analfabeter ska blandas med svenskar i villaområden? Fy fan så jävligt.

Resultatet blir att svenskar tar sitt pick och pack och drar till Finland, Norge, Danmark och eventuellt Spanien. Segregationen är det enda som faktiskt gör att svenskar kan leva någorlunda bra, än så länge.

Visst är det så. Man börjar i fel ände. En bättre lösning tror jag är att verkligen lägga allt krut på att få ordning på de utsatta områdena, vilket självklart skulle kräva att man styr upp skolorna ordentligt, kraftigtökar polisnärvaron och ökar utvisningar av vissa personer.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det går inte att tvångsintegrera människor. Särskilt inte när religion, kultur, seder och bruk skiljer sig åt.
De vill ej leva tillsammans. OAVSETT hur mycket pengar man lägger på det projektet är det som att sparka på en död häst.

Detta är naturligt. Man håller sig till sina likar. Och det FRÄMJAR mångkulturen. Mångkultur=många olika kulturer.

Naturlig integration/assimilation kan ske när den invandrade andelen uppgår till max 5% av ursprungsbefolkningen.
Det tåget har gått, milt uttryckt.

Det är ju inte dom som ska ändra sej, det är vi som ska göra det..
Det är det som sossarna menar med integration..
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Verkar var en nyhet från 90-talet
Knappast något som sagts i nutid 2025
Då man verkligen menar det. Är mest snack
Finns inga pengar för rivning och nybygge i dessa tider

Precis. Kriget och upprustningen kommer att sluka extraprojekt, och inflationen har gjort allt grundmaterial dyrare, så det är mest snack men som ska skicka en signal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Så kan det vara. Men ändå, vi har en bit över 60.000 personer i Sverige som kopplas till gängkriminaliteten och enligt polisen 2023 så rekryteras minst 1000 nya personer om året. Det är ren gambling och bara hoppas att man inte får fel granne.

Vi hade inte behövt den otryggheten.

Nej definitivt inte. Det kanske vi borde tänkt på innan? Innan vi lät oss bli hjärntvättade av media och betedde oss som små okunniga, lama får.. mjo, jag håller med. Men det ändrar dock inte på det faktum att det är inte en perse "katastrof". Du kan jobba med andra människor utan större problem eller fördomar. Och bara för att de skulle råka hålla vissa fördomar, det betyder inte att du måste "fördoma tillbaka" heller. Det spelar makten i händerna. Trots allt är vi i slutändan ingenting vare sig mer eller mindre än odödliga och fantastiska aspekter av en guddomlig skapare. Så det är ju bara att jobba utifrån de premisserna, aldrig mer rösta (iaf inte på de DÄR partierna)... och att kanske möjligtvis skyffla ner rosenbad i kanalen.
Senast redigerad av Spelemannen 2025-03-05 kl. 19:59.
Citera
2025-03-05, 19:57
Medlem
Socialdemokraterna hoppas folket ska glömma bort vad dom gjorde mot Sverige genom att sprida ut problemen!
Citera
2025-03-05, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Förslag om tvångsblandning av svenskar och invandrare kom tidigare från sossen Lawen Redar men nu har även självaste partiledaren Magdalena Andersson ställt sig bakom förslaget. Socialdemokraterna vill riva hus i invandringstyngda områden och i stället flytta utrikesfödda till områden där fler svenskar bor.

En röst på Socialdemokraterna är alltså nu en röst för tvångsblanding och tvångsintegration. Ingen förutom dom själva ska kunna fly från det mångetniska samhället. Dina barn ska inte få gå i en svensk, trygg skola utan nu ska invandringskaoset spridas ytterligare i samhället.

Expressen skriver såhär:

https://www.expressen.se/nyheter/sve...satta-omraden/

Mycket, mycket oroande. Vad anser ni andra om detta? Är det rätt väg att gå för att lösa splittring och segregation? Det gjordes en studie för inte så längesedan som visade att svenskar flyttar från ett område när området har så lite som 4% invandrare. Hur kommer det att bli nu?

Om det är skötsamma invandrare som gör rätt för sig, bidrar (genom arbete och/eller studier) och följer svenska lagar och regler (som mig själv och mina anhöriga) så är det väl bra om dessa får bo med svenskar och bli ännu mer integrerade i det svenska samhället. Men om det är invandrare som inte bidrar, som inte följer lagen osv. Så är det extremt dåligt.

Allt beror alltså mer på vad det är för personer man flyttar på. Inte vilket ursprung de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in