2025-03-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det är så himla smart, för att minska samhällsklyftorna ska hon använda tvångsmedel för att göra det lika jävligt för alla(utom henne och hennes vänner).
Många av sossarnas väljare tycker nog att det är positivt. Så det är nog mest valfläs.. sorry, jag menar valnöt (?) för invandrare.
Citera
2025-03-05, 17:17
Citat:
Vinner S valet 2026 och Lawen Redar får som hon vill, ska partiet i regeringsställning arbeta för det hon kallar en ”Sverigeförhandling”. Magdalena Andersson kallar förslaget ”ett av de mest intressanta” som kommit ur S politikutveckling de senaste åren.

Enkelt uttryckt handlar det om att staten ska sätta press på kommunerna om att göra allt som krävs för att få bort utsatta områden.

Man undrar ju hur många svenska som S lockar med det här förslaget. Verkar vara en av deras viktigaste valfråga.
Citera
2025-03-05, 17:25
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Man undrar ju hur många svenska som S lockar med det här förslaget. Verkar vara en av deras viktigaste valfråga.
M har som förslag att bygga fler småhus. Detta eftersom man märkt av att barnfamiljer flyttar längre ut då de inte har råd. M visar i ord men inte i handling att man vill förbättra förutsättningarna för barn som växer upp i områden där de går på förskolor och skolor där stora delar av personalen är utlandsfödda. De kommer således efter i sin språkliga utveckling redan från början och får färre valmöjligheter. Någonting måste ju göras åt detta med att barn med utrikes födda föräldrar föds och växer upp här utan att få samma möjligheter till språkutveckling som barn med inrikes födda föräldrar.
Citera
2025-03-05, 17:26
Medlem
salty-sailors avatar
Total lögn, hur är det tänkt att invadrare ska integreras när partierna arbetar för att Svenskar ska bli en minoritet? Hur ska en minoritet kunna integrera en större befolkning?
Citera
2025-03-05, 17:29
Medlem
AreYouBacks avatar
Detta är en jättebra idèe. Jag ser en framtid för sverige där en elev från detta experiment blir politiker och kastar ut alla blattar ur landet. Jag antar att vi måste krossa skal för att göra en omelett.
Citera
2025-03-05, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
M har som förslag att bygga fler småhus. Detta eftersom man märkt av att barnfamiljer flyttar längre ut då de inte har råd. M visar i ord men inte i handling att man vill förbättra förutsättningarna för barn som växer upp i områden där de går på förskolor och skolor där stora delar av personalen är utlandsfödda. De kommer således efter i sin språkliga utveckling redan från början och får färre valmöjligheter. Någonting måste ju göras åt detta med att barn med utrikes födda föräldrar föds och växer upp här utan att få samma möjligheter till språkutveckling som barn med inrikes födda föräldrar.

Man kan ju i alla fall konstatera att massinvandringen och det mångkulturella experimentet har varit en katastrof för Sverige, inte minst ekonomiskt men även trygghetsmässigt. Detta vansinne skulle ha stoppats för flera decennier sedan. Nu står vi här fortfarande och öser miljarder och åter miljarder över utsatta områden och ingenting tycks fungera. Visst får utrikesfödda barn lida av detta av anledningen du nämner och det visar ju att konstaterandet "Sverige är fullt" stämde ganska bra.
Citera
2025-03-05, 17:35
Medlem
Citat:
Det är så himla smart, för att minska samhällsklyftorna ska hon använda tvångsmedel för att göra det lika jävligt för alla(utom henne och hennes vänner).

Ja. Hon och hennes vänner kommer att ha svepskäl varför just de skall undantas.

"Jag älskar Rinkeby, det är så fint, jag hade så gärna bott där, men av praktiska skäl så bort jag i X i stället. Och det år också bra på sitt sätt. Det enda tråkiga är att där inte finns så mycket mångfald"

Sådana är de.

Frågan är vad vi andra skall göra, som inte kommer att få något val. Jag kan sörja att mina barn inte har fått växa upp i det Sverige jag växte upp i. Som mer och mer framstår som ett utopiskt paradis i jämförelse med det nuvarande.

Men med tiden blandas väl alla människor helt enkelt. De flesta invandrare är ändå hyggliga. Och förr eller senare så får vi väl en vettig regering som låser in de kriminella. Eller hur ska man tänka egentligen?
Citera
2025-03-05, 17:37
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Jag har glöm när och vart, men det kan ha varit romarna som lämnade städer, så de styrande fick ta hand om sig själva.
Dags nu!
Citera
2025-03-05, 17:38
Medlem
Jag tror också det är en bra lösning. Inget fel på svartskallarna som är hederliga och jobbar.
Oftast jävligt sköna typer.
Citera
2025-03-05, 17:39
Medlem
Vadå, det är väl redan blandat i Angered, Bergsjön mm.
De kan väl bo där som vanligt.
Citera
2025-03-05, 17:43
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Man kan ju i alla fall konstatera att massinvandringen och det mångkulturella experimentet har varit en katastrof för Sverige, inte minst ekonomiskt men även trygghetsmässigt. Detta vansinne skulle ha stoppats för flera decennier sedan. Nu står vi här fortfarande och öser miljarder och åter miljarder över utsatta områden och ingenting tycks fungera. Visst får utrikesfödda barn lida av detta av anledningen du nämner och det visar ju att konstaterandet "Sverige är fullt" stämde ganska bra.

Visst har ekonomin och tryggheten påverkats av att man stuckit huvudet i sanden från politiskt håll. Vad gäller bostadssituationen som hänger samman med livsvillkoren som vi alla delar behöver något göras. Att ingenting tycks fungera handlar om att man låtit maffian pågå och om att maffian påverkar myndigheter och att det finns släktnätverk som styr i vissa områden. Etniska svenskar kommer aldrig att kunna användas som krockkuddar för att stävja detta som Lawen Redar och Magdalena Andersson tycks tro. Istället får vi se på svenskhet på ett annat sätt. Etnisk svenskhet är en komponent men vår gemensamma svenskhet är mångkulturell oavsett vad olika diasporor önskar sig. Ju förr vi inser dessa saker desto bättre. Det bör finnas vissa begränsningar.Inga barn ska behöva gifta sig till exempel. Inga barn ska knuffas från balkongen i ett bostadsområde. Alla vi som är emot sånt måste sätta emot. Jag tror du missförstod eller skrev fel. Inrikes födda barn med utrikes födda föräldrar kan bli väldigt försenade i sin språkutveckling jämfört med barn som har inrikes födda föräldrar. I värsta fall möter de inte ens svenska med brytning då de inte går till förskolan eftersom mamman är hemma med dem och deras syskon i många år i ett utsatt område. Ibland är de även extremt trångbodda enligt svensk standard, som förstås inte är världens enda standard.
Citera
2025-03-05, 17:45
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Jag tror också det är en bra lösning. Inget fel på svartskallarna som är hederliga och jobbar.
Oftast jävligt sköna typer.

Problemet är ju att det inte bara blir dom hederliga, schyssta "svartskallarna" som vi tvingas beblanda oss med utan även alla dessa kaostyper som står för gängkriminalitet, drogförsäljning, våld mot lärare, rån, misshandel och rekrytering av unga. Med andra ord dom som vi läser om i media som sätter skräck i ett helt område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in