• 1
  • 2
2025-03-06, 07:41
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Vggen mot Mexico - snlla. Vad r det fr vgg man ska bygga? Svenskar vet att det heter mur mot Mexiko.
Tack. Jag pratar sllan svenska, s ibland tappar jag orden.
Citera
2025-03-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Du har mitt medlidande fr ditt misslyckande p SFIn.

Annars var BREXIT resultatet av den lgnaktiga propagandan som spreds av bl.a Nigel Farage.
Man frskte maskera det som en ekonomisk frga nr det hela tiden handlade om invandringen.
Som namnet antyder sitter jag p mobilen. Det knullade sig och d orkar jag verkligen inte "gr om gr riktigt".

Ja men Farange sitter ju naturligtvis runkar i ngon annans ficka. Inte direkt han var/r en idealist som bryr sig om UKs bsta.
Han var frontfiguren som skiter TOTALT i UK. Alla halvintelligenta fattar vl att hela brexit var frn yttre pverkan som vill frsvaga Europa, Farange fr personlig vinst. Fish and chips fotboll nr inte upp till nringsniverna och stimulansen som behvs fr att uppn "halvintelligent", men alla utanfr UK fattar vl nd det.
Senast redigerad av mobilenn 2025-03-06 kl. 11:49.
Citera
2025-03-06, 12:13
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobilenn
Som namnet antyder sitter jag p mobilen. Det knullade sig och d orkar jag verkligen inte "gr om gr riktigt".

Ja men Farange sitter ju naturligtvis runkar i ngon annans ficka. Inte direkt han var/r en idealist som bryr sig om UKs bsta.
Han var frontfiguren som skiter TOTALT i UK. Alla halvintelligenta fattar vl att hela brexit var frn yttre pverkan som vill frsvaga Europa, Farange fr personlig vinst. Fish and chips fotboll nr inte upp till nringsniverna och stimulansen som behvs fr att uppn "halvintelligent", men alla utanfr UK fattar vl nd det.
Det grundlggande felet du gr r att du tar fr givet att Brexit var en del i den lngsiktiga planen att f Trump att bli vald om jag frstr dig rtt.
Problemet r d att Folkomrstningen dr Brexit vann gde rum bara fem mnader innan Trumps valseger 2016.
Knns som det var lite snvt med tid att pverka vrldsopinionen att rsta p Trump...
Citera
2025-03-06, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Allt som gr snett, inklusive seriekrockar, sn p rlsen, felrekryteringar, slut p skrivarpapper, Trumps valseger, Brexit som redan nmnts - till och med makrotrender inom vra strsta industrier och genusdysfori - Putin har ett finger med i spelet verallt. Till och med AI.
Han ska tydligen vara drivkraften bakom Jonas Gardell och finnens skilsmssa.

Ryktas att han ven ligger bakom manusen till solsidan.
Citera
2025-03-06, 12:49
Medlem
Citat:
Men var rakt genom amerikansk, eller hur?

De ger alla plattformar britter (och vriga europer) anvnder. Styr hetbhur de ska tycka tnka vad de ser.
"men det var ryssen" lol.
Att det r ryssen r ocks planterand av usa.

Usa har planerat detta i mnga r. Dr brexit var en otroligt viktig milstolpe. Grunden fr att kra vidare med att Trump-dockan ska "vinna" den amerikanska "demokratin'.

Sjlvklarhet att s var fallet, eller bara fake news?
Eftersom vrldens banker har sitt ste i city of london, ett eget land p en kvadratmile i londons centrum
r det logiskt att dom vill att england drar sig ur eu
Fr att skra bankernas ekonomi
Mot kriser med euron etc etc

Folk sa till mej tio r innan brex att englan kommer hoppa av eu nr alla gtt med i det jist pga att bankerna vill det
Citera
2025-03-06, 13:03
Medlem
bogerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
USAs krig mot Terrorism skapade en migrant vg och frstrde mellanstern. Ur detta kom alla invandrare till Europa och destabillserade varenda land. Detta skapade:
Brexit
Meloni i Italien
Orban i Ungern
Nigel Farage i UK
Geert Wilders i Holland
Osv osv Alla hgerkonservativa partier i princip - exakt som SD i varje land numera

Och Vnstern har fortfarande inte frsttt vad som hnt utan skyller Brexit p ekonomi nr det handlar uteslutande om invandring

Negern Farage var ju aktiv lngt inan brxit, s henom kan du inte rkna in.
Citera
2025-03-06, 13:51
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Brexit handlade om en konservativ dra som fick makten nr folket trttnat p att Bryssel bestmde fr mycket ver UK. I detta s fanns invandring som den strsta punkten tror jag egneltigen fr att man trttnade p att utlnningar kom in i UK och stal jobb och rnade folk. Det r samma som i Sverige med underliggande elementet r invandring till i princip alla problem i samhllet numera.

jag r ocks vnster men har en hjrna, invandring frn diametralt skilda kulturer och mngkulturalism fungerar inte. Man mste enas och ha samma sikter om det stora hela. Det r drfr alla fretag och organisationer arbetar stenhrt med sin kultur och att alla ska dela den annars kan man inte jobba kvar osv. Det r 1+1 = 2 fr alla med en hjrna.
Antyder du att jag saknar hjrna och lskar invandring eller vad menar du?
Citera
2025-03-06, 14:12
Medlem
Citat:
Det grundlggande felet du gr r att du tar fr givet att Brexit var en del i den lngsiktiga planen att f Trump att bli vald om jag frstr dig rtt.
Problemet r d att Folkomrstningen dr Brexit vann gde rum bara fem mnader innan Trumps valseger 2016.
Knns som det var lite snvt med tid att pverka vrldsopinionen att rsta p Trump...
Inte att Brexit pverkar valet i USA (vljarna i usa skiter ju helt i brexit, hften vet inta vad uk r, 90% vet inte vad EU r). Men samma makter bakom som regisserat bde brexit och usa valen.

De ger 99% av all social media, allts main stream media sista 10 ren. Styr algoritmerna och innehllet.
90% av dagens folk/idioter tror de r rebelliska sjlvtnkare fr att de inte fljer gammelmedia nr de i sjlva verket slavar efter 3-4 algoritmer och innehllskontrollrer, alla gda av USA.
7000 olika "skapare" men samma kontrollr om du ska se det eller inte. r s perfekt kontrollsystem. Lta folk tro de tnker sjlva, nr de r 100% nickedockor och rstboskap.
Citera
2025-03-06, 17:48
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Inte att Brexit pverkar valet i USA (vljarna i usa skiter ju helt i brexit, hften vet inta vad uk r, 90% vet inte vad EU r). Men samma makter bakom som regisserat bde brexit och usa valen.
Det var det enda du har ens i nrheten av rtt i, men sannolikt har du kommit fram till det p helt fel stt och dragit fel slutsats.
Citat:
De ger 99% av all social media, allts main stream media sista 10 ren. Styr algoritmerna och innehllet.
Det finns ingen mnniska, fretag eller AI som styr 99% av all social media.
Citat:
90% av dagens folk/idioter tror de r rebelliska sjlvtnkare fr att de inte fljer gammelmedia nr de i sjlva verket slavar efter 3-4 algoritmer och innehllskontrollrer, alla gda av USA.
Jag ser snarare tydliga tecken p att du tror att ngon slags sjlvstndigt tnkande rebell nr du snarare anammat ngot Qanon liknande konspirationsteori.
Citat:
7000 olika "skapare" men samma kontrollr om du ska se det eller inte. r s perfekt kontrollsystem. Lta folk tro de tnker sjlva, nr de r 100% nickedockor och rstboskap.
Om 100% av oss r nickedockor och rstboskap varfr vinner d inte samma politiker alla val?
Citera
2025-03-07, 15:39
Medlem
Citat:
Det var det enda du har ens i nrheten av rtt i, men sannolikt har du kommit fram till det p helt fel stt och dragit fel slutsats.
Bara random ord av din random inre tnkar. Betyder inget.
"ok", r det frvntade svaret?

Citat:
Det finns ingen mnniska, fretag eller AI som styr 99% av all social media.
Tnk dig, fr enkelhetens skull USA och Europa som 2 olika grupperinga, vilket vi bevisligen r. Sen undersk vilken grupp som ger kontrollerar och styr de sociala medier grupp Europa anvnder.
Det r USA.
Europeer skedmatas med amerikansk hjrntvtt varje dag och hela tiden.
10-15r sen var gammelmedia en red flag, drfr brydde sig nstan ingen ytan kpte allt som sades dr.
Idag (tack vare trump valen, dvs betald propaganda) r nstan alla medvetna om gammelmedias bias, och pltsligt tror p varenda mongo som skriver p face, insta, twitter. Fr gammelmedia ljuger ju...

Citat:
Jag ser snarare tydliga tecken p att du tror att ngon slags sjlvstndigt tnkande rebell nr du snarare anammat ngot Qanon liknande konspirationsteori.
Ja svagsint hjrntvttade sekten qanon skulle verkligen gra ett likhetstecken mellan trump demokraterna... De nyttigaste av nyttiga idioter.
De r sjlva spjutspetsen i de jag frklarar blivit mainstream oc politiskt korrekt.
Det r till den graden att jag r en sjlvstndigt tnkande rebell om jag kper allt SVT sger (inte, men i jmfrelse med neo-sjlvtnkarna r jag det)
Citat:
Om 100% av oss r nickedockor och rstboskap varfr vinner d inte samma politiker alla val?
Fr att valet, i alla fall amerikanska, r en fars. Samma styr bgge partier. Vill vara fin lt ena vinna, vill vara ett rvhl va det skyll p "fel man vann". Men r samma syk bakom begge.
Amerikas demokrati r s svag dlig, typ en centimeter frn diktatur, s r otroligt enkelt att styra det om du har resurser vilja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in