Citat:
Ursprungligen postat av
remixutoheaven
Skall bli intressant att se hur den amerikanska börsen reagerar efter hans tal igår som var knappast något speciellt i all mening. Däremot sa han att det skulle bli nya tullar mot Kina, Indien etc.
Undrar om de behöver rädda amerikanska grisuppfödare med statliga pengar som sist?

Jag försökte lyssna men det var så intetsägande så jag började spela vid sidan om.
Men det snappade jag upp, och tänkte i samma banor. Det är ju skitdåligt för ekonomin, och nu vet man redan att den backar. Så varför? Det är ju svårt att se hur hans miljardärpolare har nåt att vinna på just tariffer, så länge de inte uttryckligen läggs på nån konkurrents varor. Är det faktiskt så att Trump har nån barnslig övertro på tariffer, trots att det gick som det gick förra gången? Det verkar ju helt fnattigt...
Dessutom, finns det nåt annat land på den här planeten som han tänkt att inte göra sig ovän med. Förutom Ryssland och Israel (man får de vänner man förtjänar...). Nu ska han jävlas också med EU och med Indien. Efter att hans handelsminister antytt att de kommer att backa när det gäller Kanada och Mexiko (som satte hårt mot hårt direkt). Fattar Trumpen inte att om de nu visat vad som biter, och vilka varor man ska välja så att det biter, så är det bara för alla andra "tariffare" att ta efter. Det kommer inte att säljas mycket amerikansk whisky, pickuppar, Teslor och jordbruksprodukter (bland annat) utanför USA den närmsta tiden.