2025-07-27, 16:50
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Fast nu har de ju varken kunskapen eller teknologin för detta, äkta högerpolitiker vill att den som kan producera bäst kvalitet för lägst pris skall tillverka produkten, ommontera så slutar det som Sovjet, Kuba och Nord Korea. Sverige tex tillverkar bra bilar och Egypten och Marocko är bra på att odla Apelsiner, tror du det skulle vara bra för ekonomin om Sverige börjar odla apelsiner och Egypten börjar tillverka kvalitetsbilar?

Det skulle vara bäst för ekonomin om Egypten inte skickade sitt folk hit.
Men jag förstår var du menar.

Trump tror inte på en global ekonomi, alltså globalism.
Citera
2025-07-28, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det skulle vara bäst för ekonomin om Egypten inte skickade sitt folk hit.
Men jag förstår var du menar.

Trump tror inte på en global ekonomi, alltså globalism.
Jag tror på och vi har även sett att globalisering funkar men finns fortfarande mer att göra, tex istället för att importera arbetskraft till Sverige flytta fabrikerna och åldringarna dit där det finns arbetskraft. Istället för att bygga fängelser här, flytta fångarna utomlands. Istället för att bygga ut ålderdomshem och äldrevård här, flytta ut åldringarna där det finns billig arbetskraft.
Citera
2025-07-28, 10:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Jag tror på och vi har även sett att globalisering funkar men finns fortfarande mer att göra, tex istället för att importera arbetskraft till Sverige flytta fabrikerna och åldringarna dit där det finns arbetskraft. Istället för att bygga fängelser här, flytta fångarna utomlands. Istället för att bygga ut ålderdomshem och äldrevård här, flytta ut åldringarna där det finns billig arbetskraft.

Nej. Helt tokig idé.
Stoppa invandringen från MENA...sedan aldrig mer tala om vad som har hänt. Klart.

Där efter kan man köra på hur mycket globalism man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in