2025-03-05, 01:11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flapperhaha
Europa går åt helvete just nu, Europa är extremt splittrat och består av olika länder som vill olika saker. EU-projektet är påväg utför.
Haha du tar verkligen priset för dagens uslaste takes. Europa är för sjutton mer enat än någonsin och att man ska göra saker tillsammans både gällande försvaret men också att utöka fri handelsavtalen globalt för att kringgå USA. Saker kan göras inom EU men också bilateralt med andra länder utanför EU såsom UK.

Däremot är ett land som är otroligt splittrat och polariserat är USA. Majoriteten av MAGA som röstade på Trump inser nu att allt de ekonomiska stöd de får från den federala staten snart är borta. Republikanska politiker flyr från town halls-utfrågningar för de vågar inte möta väljarnas ilska. Majoriteten av USA ser inte Ryssland som vänner och över 50% vill bistå Ukraina.

Du måste bara inse och erkänna att du har så fel det bara går.
Citera
2025-03-05, 01:20
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Säg mig vem ska handla med dem när deras största handelspartners Europa, Kanada, Kina och Mexiko vänder dem ryggen? Ska de bygga upp en hel tillverkningsindustri själva vilket tar 30+ år samt på det amerikanska höga löner vilket kommer göra inflationen får en jäkla månfärd "over there".

Svara på dessa frågor först...
Tror du i din vildaste fantasi att Canada, Kina, Mexico kan konkurrera med USA i ett skarpt handelsläge?

USA har alla naturresurser dom behöver inhemskt och kan ställa om fort. Tullar går åt båda håll, och Trumps hela kampanj gick ut på America First! Det finns alltså en folkvilja i USA att ta hem produktion, även om det kanske kan kosta lite i plånboken ett tag. Men det utjämnar sig på många andra sätt. USA är ett av få länder i världen som faktiskt KAN ägna sig åt denna typen av politik för dom har resurser och folkvilja på hemmaplan.

Lilla Sverige kan INTE syssla med detta och måste börja inse geopolitiska realiteter. Vi måste stå på god fot med både USA och Ryssland samtidigt. Hur tycker du våran regering gör med det? Nu kanske inte en nordisk Allians låter så dumt ändå?
Citera
2025-03-05, 01:29
Bannlyst
Citat:
Haha du tar verkligen priset för dagens uslaste takes. Europa är för sjutton mer enat än någonsin och att man ska göra saker tillsammans både gällande försvaret men också att utöka fri handelsavtalen globalt för att kringgå USA. Saker kan göras inom EU men också bilateralt med andra länder utanför EU såsom UK.

Däremot är ett land som är otroligt splittrat och polariserat är USA. Majoriteten av MAGA som röstade på Trump inser nu att allt de ekonomiska stöd de får från den federala staten snart är borta. Republikanska politiker flyr från town halls-utfrågningar för de vågar inte möta väljarnas ilska. Majoriteten av USA ser inte Ryssland som vänner och över 50% vill bistå Ukraina.

Europa är förfan inte enat, det är mer splittrat och förfallet sedan ww2. Du vet det och jag vet det, så varför förnekar du verkligheten? Europa är på rejäl tillbakagång.

Majoriteten vill ha fred, ni vill inte det.
Citera
2025-03-05, 01:31
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:

Du har fel i precis allt och lever i en alternativ verklighet. Den verkligheten kommer bli smärtsam för dig de kommande månaderna när Europa kryper för USA och bekräftar återigen våran undergivna ställning efter andra världskriget.

Det enda EU lyckats med de senaste 30 åren är att slå sönder vårat energisystem, gapa feminism, gapa rasism, släppa in miljontals unga män från tredje världen och reglerat fram en kapsyl som står i vägen för näsan när man ska dricka ur vad man nu än köper på ICA.

Vi är mer splittrat än någonsin. Hört talas om massinvandringen? Tror du det problemet kommer försvinna?

Europa är så jävla kört som det kan bli och vi kommer suga pappa Trumps kuk ända ner till roten! Så går det när man ägnar sig åt värdegrundsprojekt, klimatfjanteri och övrigt bögeri. Folk har röstat för EXAKT detta! Så kom fan inte o klaga nu!
Citera
2025-03-05, 01:36
Köpa dippen eller sälja alla fonder och panikköpa guld? Äsch, fuck it, jag säljer skiten och köper guld. Jag tror vi står inför kapitalismens största ras på över 100 år. Kalla mig foliehatt, men det här blir liksom en dominoeffekt som får hela den globala ekonomin att frysa till is. Ni som "tror på EU" och annat ger jag inte mycket för.

För att citera gamle Vinnie Paz: "Welcome to the end of days!"
Citera
2025-03-05, 01:43
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flapperhaha
Europa går åt helvete just nu, Europa är extremt splittrat och består av olika länder som vill olika saker. EU-projektet är påväg utför.

EU är populärare än det någonsin varit. Observera att undersökningen är från 2023.
Citera
2025-03-05, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
Köpa dippen eller sälja alla fonder och panikköpa guld? Äsch, fuck it, jag säljer skiten och köper guld. Jag tror vi står inför kapitalismens största ras på över 100 år. Kalla mig foliehatt, men det här blir liksom en dominoeffekt som får hela den globala ekonomin att frysa till is. Ni som "tror på EU" och annat ger jag inte mycket för.

Ett ras triggat av ett fåtal personers ideer också. Triggat av idioti enligt mig om de hade väntat och löst skuld problemet successivt och på ett annat sätt så hade det gått att göra långsamt.
Citera
2025-03-05, 01:48
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
EU är populärare än det någonsin varit. Observera att undersökningen är från 2023.

Tror du levt under en sten om du tror att någon undersökning gällande EU från 2023 ens är god nog att torka sig i röven med idag. Lite annat omvärldsläge, kompis.
Citera
2025-03-05, 01:51
Medlem
Citat:

När du säger guld, vet inte om guld kommer vara nån bra hedge heller i det här fallet. Antingen går det fort och trump ändrar kurs eller långsamt och de tar 1-2 år men guld är mer en hedge mot krig än det här. Plus guld är redan upp så mycket.
Citera
2025-03-05, 01:56
Citat:
Ursprungligen postat av terrafirmacraft
När du säger guld, vet inte om guld kommer vara nån bra hedge heller i det här fallet. Antingen går det fort och trump ändrar kurs eller långsamt och de tar 1-2 år men guld är mer en hedge mot krig än det här. Plus guld är redan upp så mycket.

Känns som att alla "investeringar" förutom kulor, knark och horor är en skitdålig investering för tillfället, men guld kan jag åtminstone hålla i handen. Jag litar mer på det än på alternativen...

Trump är en idiot. Musk är en idiot. EU är idioter. Alla är idioter. Horungar, allihopa.
Citera
2025-03-05, 01:57
Medlem
jymdjakets avatar
Citat:
Tror du levt under en sten om du tror att någon undersökning gällande EU från 2023 ens är god nog att torka sig i röven med idag. Lite annat omvärldsläge, kompis.

Rejält uppsving i popularitet senaste tiden, givetvis, Ivans drömmar om ett splittrat Europa till trots.
Citera
2025-03-05, 01:59
Medlem
Citat:
Känns som att alla "investeringar" förutom kulor, knark och horor är en skitdålig investering för tillfället, men guld kan jag åtminstone hålla i handen. Jag litar mer på det än på alternativen...

Trump är en idiot. Musk är en idiot. EU är idioter. Alla är idioter. Horungar, allihopa.
Bästa är nog att investera i Sverige sen kanske kina eller Indien som hedge om du är investerad i USA, Indien är nog rätt okej också ändå för att de är körda i botten. Bara en tidsfråga när de vänder där. Vet inte vad eu ledare har gjort som är idiotiskt senaste tiden men okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in