2025-04-09, 13:01
Medlem
Bakarettans avatar
Tycker mej se vissa likheter utseendemässigt emellan Sara i Gränslandet och C Läckberg.
Det är förresten väldigt puttenuttigt i Gränslandet.
En läggmatch dessutom. Alla 3 älskar varandra.
Nu kommer det nog komma in nån ytterligare. Bara det inte blir den patetiske idioten A Strandberg.
2025-04-09, 13:02
Medlem
sirsia0s avatar
Kul säsong i år. Nya tävlingar, trevliga programledare, roliga deltagare som sticker ut, paktande som börjar på studs. Fler twister, döskallar i öråd, amuletter som också de helt kan vända spelet. Jag är nöjd.

Aron kommer att åka ut så fort det är möjligt när han kommer till det andra lägret och de får reda på att han är en sabotör. Högmod går före fall heter det ju. Roligt med intelligenta människor, synd att han inte såg igenom upplägget. Med ålder får man erfarenhet, det var där det brast, plus ungdomligt, kanske adhd-övermod.

Bra av tjejerna att vilja ta för sig och pakta ihop sig, även om man inte ser nån av dem som en vinnare. Men vinnare... Vilket antiklimax förra året att de två tjejerna som inte klarade av den sista hinderbanan fick hjälp av produktionen och kunde ta sig till vinnarplats. Skandal faktiskt.

David är ett original och verkar trivas med sitt resande-liv. Kanske samegenerna? Grahn är en samesläkt vad jag vet.

Härlig kärleksfull stämning i Gränslandet. Värmer hjärtat. Nytt upplägg även där.
2025-04-09, 13:06
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Tycker mej se vissa likheter utseendemässigt emellan Sara i Gränslandet och C Läckberg.
Det är förresten väldigt puttenuttigt i Gränslandet.
En läggmatch dessutom. Alla 3 älskar varandra.
Nu kommer det nog komma in nån ytterligare. Bara det inte blir den patetiske idioten A Strandberg.

Äcklet Strandberg klarar man ju inte av ytterligare en säsong.
2025-04-09, 13:10
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Äcklet Strandberg klarar man ju inte av ytterligare en säsong.
Håller med. Jag fattar inte varför så många inte genomskådade fanskapet.
2025-04-09, 13:12
Medlem
Ytterligare en fiaskosäsong av Farmen on the Beach, förlåt... Robinson. Har vi haft tre avhopp än så länge under den första veckan inklusive en kvinna som inte tålde att bli vald sist. Vad håller castingen på med som inte kan identifera sånt tidigt? Varför är deltagarna så slutkörda att de måste åka till sjukhus och till och med avbryta säsongen? Ge dem ett tändstål, lite ris och mindre fysiska tävlingar för guds skull. Då får folk lite kraft att vara sociala och spela spelet med pakter och liknande vilket är det som är intressant att titta på ändå.

De eviga duellerna börjar bli skrattretande också, speciellt när de två senaste slutat med walk over. Hela konceptet med gränslandet och alla duellerna är totalt hjärndött.

Sedan visar det sig att en deltagare från förra säsongen som hoppade av tragiskt nog har tagit livet av sig nu. TV4 kanske skulle sluta att trigga sånt genom att ha grymma tävlingar och "twister" där en deltagare ska frysas ut direkt när de anländer till stranden och liknande? Man måste inte tvinga en deltagare att svika sitt eget lag och bli mobbad för att skapa tv-underhållning.
2025-04-09, 13:14
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Håller med. Jag fattar inte varför så många inte genomskådade fanskapet.

Jag förstår inte hur han kan vara så populär, kollar man på hans Instagram så verkar alla tanter bli våta av honom.
2025-04-09, 13:22
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Ytterligare en fiaskosäsong av Farmen on the Beach, förlåt... Robinson. Har vi haft tre avhopp än så länge under den första veckan inklusive en kvinna som inte tålde att bli vald sist. Vad håller castingen på med som inte kan identifera sånt tidigt? Varför är deltagarna så slutkörda att de måste åka till sjukhus och till och med avbryta säsongen? Ge dem ett tändstål, lite ris och mindre fysiska tävlingar för guds skull. Då får folk lite kraft att vara sociala och spela spelet med pakter och liknande vilket är det som är intressant att titta på ändå.

De eviga duellerna börjar bli skrattretande också, speciellt när de två senaste slutat med walk over. Hela konceptet med gränslandet och alla duellerna är totalt hjärndött.

Sedan visar det sig att en deltagare från förra säsongen som hoppade av tragiskt nog har tagit livet av sig nu. TV4 kanske skulle sluta att trigga sånt genom att ha grymma tävlingar och "twister" där en deltagare ska frysas ut direkt när de anländer till stranden och liknande? Man måste inte tvinga en deltagare att svika sitt eget lag och bli mobbad för att skapa tv-underhållning.

Svårt för castingen att se hur människor reagerar i extrema situationer.
Ja de borde få mer mat, ris och bönor och tändstål snabbt.
Vi vet inte varför han tog livet av sig.
De tvingades inte ta på sig vara sabotör, det var valfritt om man gjorde det eller inte.
Inget tvång vad jag kunde se.
Vet inte om det visats, det sista. Lägger det som spoiler.
2025-04-09, 13:23
Medlem
Man anländer till stranden i två grupper och sedan ska de omedelbart diskutera ihop sig om vem som är värd minst i varje lag, dvs den som är gammal, svag, tjock eller ful åker ut direkt eftersom de inte känner varandra alls. Det är verkligen ett ovanligt äckligt upplägg som de inte har i något annat land.

Och sedan i örådet, varför har man öppen omröstning inklusive motivering? "Jag röstade på dig för att du är värdelös" gånger tio. Vad är poängen med det? Och varför ska den som åker ut vara tvingad att hålla ett tal? Skämskudden åker fram varje vecka.

Den vattenskalle som ligger bakom den här produktionen borde få sparken.
2025-04-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Svårt för castingen att se hur människor reagerar i extrema situationer.
Extrema situationer? Hon som hoppade av för att hon blev vald sist reagerade på det där sättet fem minuter efter att de anlänt till stranden eftersom hon blev vald sist. Och det var inget psykologerna kunde förutspå i castingen? Eller är det en del av tv-underhållningen?

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
De tvingades inte ta på sig vara sabotör, det var valfritt om man gjorde det eller inte.

Inget tvång vad jag kunde se.
Om en deltagare vägrade så tvingades en annan att vara det mot sin vilja. Det är verkligen att kasta sitt deltagande i papperskorgen att få en sån bajsmacka. Men det är sånt de verkar gilla på TV4.
2025-04-09, 13:31
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Man anländer till stranden i två grupper och sedan ska de omedelbart diskutera ihop sig om vem som är värd minst i varje lag, dvs den som är gammal, svag, tjock eller ful åker ut direkt eftersom de inte känner varandra alls. Det är verkligen ett ovanligt äckligt upplägg som de inte har i något annat land.

Och sedan i örådet, varför har man öppen omröstning inklusive motivering? "Jag röstade på dig för att du är värdelös" gånger tio. Vad är poängen med det? Och varför ska den som åker ut vara tvingad att hålla ett tal? Skämskudden åker fram varje vecka.

Den vattenskalle som ligger bakom den här produktionen borde få sparken.

Ja, det har jag inte sett förut i andra länders produktion och det kan lätt orsaka sådana känslor som du beskriver. Och så öppen omröstning på det med motivering. Ja, det var grymt.
Talen när folk lämnar har jag sett pågått länge och i andra länder också. Och det är valfritt. Vissa säger några ord, de ska ju ses efteråt antagligen, och andra lämnar direkt.
Vad folk glömmer är att det är ett spel. Den som ger sig i i leken får leken tåla. Kanske dålig självinsikt hos vissa att de överhuvudtaget sökt in? Man har ett personligt ansvar också.
2025-04-09, 13:34
Medlem
sirsia0s avatar
Citat:
Extrema situationer? Hon som hoppade av för att hon blev vald sist reagerade på det där sättet fem minuter efter att de anlänt till stranden eftersom hon blev vald sist. Och det var inget psykologerna kunde förutspå i castingen? Eller är det en del av tv-underhållningen?

Om en deltagare vägrade så tvingades en annan att vara det mot sin vilja. Det är verkligen att kasta sitt deltagande i papperskorgen att få en sån bajsmacka. Men det är sånt de verkar gilla på TV4.

Nu var det ju inte så. Ingen tvingades manipulera i tävlingen. Det är valfritt hur man tacklar saker och ting.
2025-04-09, 13:35
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag förstår inte hur han kan vara så populär, kollar man på hans Instagram så verkar alla tanter bli våta av honom.
Första säsongen han var med fick han otroligt mycket skit i media. Andra säsongen ändrade han taktik och blev "ödmjuk" i sitt bemötande av andra. Trodde väl han skulle vinna på det.
Nu får man väl vara tacksam om han inte hoppar upp som " gubben i lådan" som han gjorde första säsongen.
Rimligtvis tror jag det kommer en ny deltagare utifrån till Gränslandet eftersom det redan varit 2 avhopp där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in