2025-04-08, 21:54
Medlem
Screems avatar
Alltså, jag vet inte. Har gjort upp eld med eldstål i Sverige när de regnat i en vecka. Tar väl kanske 5-10minuter sammanlagt med att göra eld och hämta material.

Gjort upp eld under vinter också. Sålänge man vet hur ett tändstål fungerar, så är det inte ett problem.

Vill man elda under natten, så bygger man ett ställ, så kvistarna/stockar glider/rullar ner i elden automatiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Exakt och om jag minns rätt så hade det regnat hela den natten också? då är det inte trots tändstål så lätt att göra upp eld då typ allt är blött
2025-04-08, 21:54
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
18 åringen snack om lejon och hyenor. Spelar ju absolut ingen roll hur många hyenor det är. Ett lejon kommer alltid vinna mot hyenor. Är för stor skillnad. Bara kolla på Youtube. Ett ensamt lejon mot +50st hyenor. Kan ju inte göra något. Förutom att slitas i stycken.

Och så är han från Uppsala också. Fyfan. Gjorde lumpen där.
Det blir oavgjort, ett ensamt lejon kan inte slita sönder 50 hyenor för då hade han gjort det på den där videon. Hyenor har 10 gånger starkare bitkraft än ett lejon, så vad säger detta om Aaron?
Hyenor är bara inte programmerade att döda andra rovdjur som lejon utan bara tjyvnypa & pinka revir (pissa på lejonet)
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-08 kl. 22:00.
2025-04-08, 22:30
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det blir oavgjort, ett ensamt lejon kan inte slita sönder 50 hyenor för då hade han gjort det på den där videon. Hyenor har 10 gånger starkare bitkraft än ett lejon, så vad säger detta om Aaron?
Hyenor är bara inte programmerade att döda andra rovdjur som lejon utan bara tjyvnypa & pinka revir (pissa på lejonet)

Ett ensamt lejon behöver inte slita 50 hyenor i stycken. Det skulle det kunna göra det. Men det behövs inte. Ett lejon dödar ett par hyenor. Och hyenorna ger upp. Dom pissar aldrig på ett lejon. Det säger att Aaron inte förstår vad han snackar om när han säger att tre hyenor tar ut ett lejon. Om du ser fler avsnitt så ser du att Aaron antagligen inte kommer bli långvarig. Han är eller kommer bli en ensam hyena mot lejonen.
2025-04-08, 22:30
Medlem
David är en sann Robinson Crouse. Han skulle grillat hajungen och petat tänderna med benen om han bara fått eld.
2025-04-08, 22:38
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
David är en sann Robinson Crouse. Han skulle grillat hajungen och petat tänderna med benen om han bara fått eld.
Tror du att det var för att det var en unge som Amanda fick livmoderskänningar? eller så var det där en vuxen mördarhaj av en dvärgsort? en svensk vego-revhaj på solsemester, lite som snygg-Amanda själv
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-08 kl. 22:44.
2025-04-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Tror du att det var för att det var en unge som Amanda fick livmoderskänningar? eller så var det där en vuxen mördarhaj av en dvärgsort? en svensk vego-revhaj på solsemester, lite som snygg-Amanda själv
Hon var inte tillräckligt hungrig bara..dra in kokosnötter en vecka.
2025-04-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Aron är ju bara efterbliven, med de här spelet kommer han ryka rätt omgående
Ja högst troligt! När tjejen i andra laget kommer över till dom så kommer ju hans lögn att avslöjas då hon säkert kommer berätta om sabotöterna och varför hon var tvungen att byta lag!
2025-04-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Man får kommande tillbaka om det inte gått mer än ett dygn har jag för mig. Gäller samma sak i Farmen.
2025-04-08, 23:26
Medlem
I avsnitt 7 lyckades fotografen hitta en vinkel ur vilken det såg ut som att Juliette satt och hackade i en kokosnöt utan trosor på sig. Ett sånt jävla geni!
Jag blev så kåt så jag grät och numer fantiserar jag bara om hatsex med henne mest hela tiden.
Hoppla Juliette!
Hoppas att hon mobbar ut varenda en av de andra deltagarna på sant Sigtuna/Lundsberg-manér och tar hem hela Robinson. Hon kräver ju bara sin födslorätt.
Önskar bara att hon tagit med sig ett ridspö som personlig sak.
2025-04-08, 23:54
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Omogen delux, beter sig som en 13-åring. Sjukt störande, garanterat oskuld, tjejer hatar så sprättiga och omogna killar.
Amanda gråter och ställer till scen runt en fisk. Snöflingegenerationen in da house!!! Dock idiotiskt att fiska så länge de inte kan göra upp eld, det kan jag instämma med.

Hoppas Andreas "psyko-dad" har fått hjälp, Karln mår ju inte bra, bara att göra en sån big-deal över eld mitt i natten och sen bryta ihop och gråta och lämna...
Sen reagerar snöflingegenerationen väldigt starkt igen, fan de borde bara skrattat åt det efter ursäkten och gått vidare.
När det handlar om överlevnad, då går det äta rå fisk/kött.

För ett tag sedan då tittade jag på filmen Alive, en verklighetsbaserad film där ett flygplan störtade i bergskedjan Anderna mellan Argentina och Chile. 45 personer som åkte med, bara 16 personer som överlevde när räddningen kom. De tog beslut att äta andra människor när de avlidit, ingen hade överlevt om de inte hade gjort detta. Tillbaka till Robinson..

Var inga fiskar, det var en hajunge som inte klarade sig De hade kunnat äta hajen utan att ha en eld. De valde kasta i hajen där den blir uppäten av fiskar eller andra djur. Väljer de hellre svälta än att äta, då ska de heller inte framöver gnälla pga brist på mat.
2025-04-09, 01:01
Medlem
Kan inte Amanda mata sig själv till hajen om det nu är så jävla synd om dem och hon hellre svälter än äta haj.
2025-04-09, 05:37
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag har kikat på Dagens Robinson + Gränslandet på TV4 Play så min fråga är INTE någon spoil;

Men jag har missat när och hur Juliette har fått/eller hittat sin Hemliga immunitet. Undrar när hände det?

Blev fundersam då hon nämner det själv när hon går iväg från sitt lag till en tävling mot andra laget, att hon redan har en sådan.

**Som vanligt gäller att spoilertag skall användas innan ett avsnitt har lagts upp på TV4 Play. Detta gäller alltså de som följer säsongen via TV4 Play Plus där alla veckans avsnitt läggs ut i början av veckan.

/Moderator**

Det är inte spoiler då hon i ett avsnitt hittade den, avsnittet är sådan att inget Plus-medlemskap behövs till. När programledaren gav ledtråden så drog hon slutsatsen att immuniteten måste vara i närheten medan de andra letade i skogen. Hon hittade den under vattnet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in