2025-04-27, 20:32
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Vem har ni som personlig favorit bland alla kvarvarande deltagare? Måste nog ändå säga att jag börjar digga David mer och mer, i början störde jag mig på honom, men han verkar vara den enda av alla som skulle kunna klara sig på en öde ö. Sen tycker jag ju även om Aron. Visst kan jag störa mig på honom också, men han är ju en go kille!
Har inga favoriter än så länge, svårt ha det pga dålig casting. Jag kommer återkomma med ett längre inlägg om detta, dock inget som jag tänker prioritera idag.

Aron och David har jag på listan som jag inte vill ska vinna Robinson. Om David är kvar i finalveckan, då kanske jag ändrar mig, beror på vilka som är kvar då.

När det gäller Aron så kommer jag inte ändra mig. Det är två veckor kvar tills sammanslagningen, då vill jag fortfarande ha kvar Aron, skulle vara intressant se hur han kommer spela.
2025-04-27, 20:48
Medlem
Varför fick Sophie välja helt själv vem som skulle bli utmanaren i Gränslandet? Varför ingen röstning?
2025-04-27, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Varför fick Sophie välja helt själv vem som skulle bli utmanaren i Gränslandet? Varför ingen röstning?
För att dom andra ju valde bort sina röster mot mat.
2025-04-27, 21:13
Medlem
Loikkaris avatar
I slutet av kvällens avsnitt
2025-04-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amarace
För att dom andra ju valde bort sina röster mot mat.

Aha, jag trodde det var att bara den som avstod mat fick rösta. Nu fick ju den personen guldbiljetten in i Robinson. Känns ju ganska märkligt då att man slänger in en helt ny deltagare och att den får välja. Börjar bli lite mycket.
2025-04-27, 21:17
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Andrea har nästan 154 000 följare, hur kan någon finna denna båda narcissist och psykopat så intressant så man vill följa henne?! Det finns tydligen människor till allt.

Köpta
2025-04-27, 21:20
Medlem
Crapmagics avatar
Gött lungmos, nu dyker butterface Sofie upp som jag minns med värme, och en magrad Angelica gör en volta i gränslandet innan hon åker hem och drar omedelbart upp sin hjältedräkt med käp i den brunbrända häcken, tack!
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-27 kl. 21:26.
2025-04-27, 21:27
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Fuskade inte Pontus under immunitetstävlingen? Han höll ju i ena repet med högerhanden ganska tydligt när det bara var han och David kvar.
Repet var ju bakom näven, fast det ser ut att han håller i den
2025-04-27, 21:51
Medlem
Är sewit och Toni syskon ?
2025-04-27, 22:04
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Ingen som minns "skräcknatten" i Robinson 2000.

Robinson-Buba, stolt afrosvensk innan uttrycket ens uppfunnits och veterinär, kom farande mitt i natten och skrek, vevandes med en machete:
"Jag har byggt det här lägret, skaffa er ett eget!"
De övriga deltagarna, "överlevare" hade inte heller börjat användas, flydde i vild panik.
Allt var naturligtvis ett påhitt av produktionen för att locka tittare och för att kvällspressen, ja det var ett ord på den tiden, skulle sälja lösnummer, som också var ett förekommande ord.
Det årets vinnare var för övrigt en fd kriminell, Robinson-Mattias, som ganska snart återvände till sitt gamla gebit efter att ha använt vinsten till koks och horor och sedan slösat bort resten. Han bildade för övrigt en stenhård pakt tillsammans med en äldre kvinna som talade med kraftig tysk brytning och vars CV från tiden före 1945 är höljt i dunkel.
Och så klagar ni över att årets säsong är den sämsta någonsin?
Buba var dock bara väskbärande portie till Freddy Lund som lärde honom allt om Jönssonligan och att Sickan hade en plan, som innebar att han skulle ropa, vinka & göra internationell nödsignal i 5 minuter för att uppmärksamma kvinnorna i lägret på att han sätt ett uppstickande periskop på en sovjetisk kärleksbestyckad ubåt som hade fastnat ute i hans havsbaserade varanfälla.

Ett övertydligt "håll gränsen!" scenario ala Karlskrona 1982 så att dom pantade kvinnorna skulle förstå att deras pakt är synad & iakttagen från högre ort, samma kvinnor som enligt Freddie i ett inslag i Pippirull säkerligen hade preppat inför Robinson med att "hotta upp sina bröst med ett antal kg silikon och prövat ut en bra bikini" detta var alltså 25 år före att Angelica gjorde entre.

Vidare lärde han upp den "gravida kobran" Mattias Dallersteth allt vad det innebär att vara en människa och inte en orm.
Mattias blev tillslut en så övertygande människa genom Freddys omsorg att den sistnämnde tillslut inte fann sig värdig & började därför fuska i spel där Freddy ska ha "lottat hela morgonen" alltså 10 gånger i följd tills att fel namn äntligen dök upp på lappen i det avgörande örådet https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-fallde-edward
och på lappen stod det hans värsta fiende Mattias namn! varpå den gravida kobran fick missfall & kammade hem vinsten som årets goaste Göteborgspersonlighet år 2000 https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-over-honomoch resten är som ni vet historia
Senast redigerad av Crapmagic 2025-04-27 kl. 23:03.
2025-04-27, 22:11
Medlem
Puma006s avatar
Nästa vecka så blir det drama i båda lagen. Handlingen är offentlig men lägger i spoilertagar då det finns gnällisar i tråden.
Intressant se vem den specifika deltagaren är i tisdagsavsnittet.

Handling avsnitt 22 måndag:

Handling avsnitt 23 tisdag:

Handling avsnitt 24 onsdag:

Handling avsnitt 25 torsdag:

2025-04-27, 22:40
Medlem
picapicans avatar
Tjejpakten är vedervärdig. Så sjukt att Aron accepterades direkt av den, trots att han var sabotör. Lika sjukt att Pontus direkt drogs till hyenorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in