Citat:
Ursprungligen postat av
Kreupavstand
Ni som är 50, eller över 50, ni är inte uppväxta med internet.
Sen att det på 70-talet visades filmer på bio dagarna i ända, och att vhs kom också på 70-talet, det kanske inte riktigt är relevant? Film har visserligen förenat många människor, men ni mer eller mindre tvingades vara sociala, och lära er spelet. Det gäller även de som idag hade fått en autism diagnos.
Internet förstör människors sociala förmåga. Eller vad tror ni?
Att jag inte lyckas få det fysiska med sex, det är lite trist, men att inte lyckas lära sig spelet, som så många andra i varenda tid lyckats med.
DET känns nästan som ett trauma.
F.ö., vad är snittåldern i denna forumdel? 45+?
Flashback är kanske inte ett forum för 18 åringar, bara för att det är 18+ åldersgräns på forumet?
Jag tycker det. Jag är inte 50 men inte 40 heller. Än. Men inte många år ifrån. Men internet fördumar folk.
Istället för stt gå över till sina vänner,chattar man. Istället för att gå till diverse lokalar för att uttöva hobbies, sitter dom på sina rum och spelar dataspel.
Det är i det verkliga livet du lyckas som bäst.
Förr då gjck folk ut, dom gick till Logen och dansade och då träffades många sina livspartners. Förr gick dom till en bokklubb, syjunta etc och TRÄFFADE folk.
Vilket gjorde att samtala med okända inte var något konstigt. Idag är vi så uppslukad i vår teknik att vi inte vet hur vi ska umgås med folk.
Idag används det appar för att hitta en partner. Förr gick man fram och pratade med den man var intresserad av, lärde känna lch se om det klickade. Du fick se folks personlighet.
Idag swajpar dom nej om du har krokig näsa, en finne m.m. sen presenteras 1 mil lång kravlista.
Jag har inte nätdejtat på över 20 år. Jag provade i min ungdom och jag hatade det. Du fick inte visa din personlighet.
Så jag la ner det och träffar folk via hobbies, resor , kurser m.m.
Så ja, internet stryper vår sociala förmåga. Tyvärr.
Men det är ju dock enklare att hitta aktiviteter där man kan träff folk IRL. Tack vare internet.
Jag är lite gammaldags i huvudet och ja jag är autistisk.