2025-03-03, 17:02
Bannlyst
Så ni tycker alltså jag ska gå fram till nån tjej och säga hej? Får jag positiv respons får jag försöka komma på något bra att fråga. Kanske något som är kopplat till situationen. Om de exempelvis väntar på tåget, "vart är ni på väg?" Kan det vara en idé?
Problemet är, jag är alldeles för rädd för det.
Varför är jag det? Därför att tjejer kan göra EXTREMT starkt känslodrama, går det fel blir det Beirut-explosionen: https://youtu.be/wqKn_3iJOP4?si=KwrZ0bmHwICPhc-A

Ni har inte mina svårigheter, ni har inte levt mitt liv. Jag har faktiskt inte har gjort samma resa som de flesta andra gjort sen småbarns åldern. Jag försöker åtminstone lära mig.
Citera
2025-03-03, 17:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ingen får ju ligga om man bara sitter i pojkrummet med mobilen,

Eller så sitter man i pojkrummet med mobilen för att man inte får ligga.
Citera
2025-03-03, 17:09
Medlem
mirosas avatar
Hur fan kan man inte få ligga som kille i Sverige? Det måste vara något seriöst fel i skallen typ sociala svårigheter som gör att man inte kan få kvinnor till sängs.
Citera
2025-03-03, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Men varför gör man inget åt saken då, vi började umgås med tjejer sexuellt vid 15 års ålder.
Citera
2025-03-03, 17:12
Bannlyst
Citat:

Men om man inte klarar av att tänka ut en enda liten vettig grej att säga då? Till hon som sitter där. Nån tjej som ser vettig ut på bussen eller ryckbanan, alltså tunnelbanan.

Jag orkar inte med skräniga gubbar på 50+ som inte tar saker på allvar, och bara ska göra sig till hela tiden. Jag har varit bland äldre människor hela livet, och ändå kommer jag inte loss. Det bevisar iallafall att äldre människor helt uppenbarligen inte alltid kan hjälpa yngre att få ligga. Trots erfarenhet. Eller så kanske de inte alls är så erfarna.
Citera
2025-03-03, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mirosa
Hur fan kan man inte få ligga som kille i Sverige? Det måste vara något seriöst fel i skallen typ sociala svårigheter som gör att man inte kan få kvinnor till sängs.

Därför att jag har haft problem hela livet. Jag har autism.

Men visst, hacka på du. Det gör inge ont ändå längre.
Citera
2025-03-03, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreupavstand
Ni som är 50, eller över 50, ni är inte uppväxta med internet.

Sen att det på 70-talet visades filmer på bio dagarna i ända, och att vhs kom också på 70-talet, det kanske inte riktigt är relevant? Film har visserligen förenat många människor, men ni mer eller mindre tvingades vara sociala, och lära er spelet. Det gäller även de som idag hade fått en autism diagnos.

Internet förstör människors sociala förmåga. Eller vad tror ni?

Att jag inte lyckas få det fysiska med sex, det är lite trist, men att inte lyckas lära sig spelet, som så många andra i varenda tid lyckats med.
DET känns nästan som ett trauma.

F.ö., vad är snittåldern i denna forumdel? 45+?
Flashback är kanske inte ett forum för 18 åringar, bara för att det är 18+ åldersgräns på forumet?

Jag tycker det. Jag är inte 50 men inte 40 heller. Än. Men inte många år ifrån. Men internet fördumar folk.

Istället för stt gå över till sina vänner,chattar man. Istället för att gå till diverse lokalar för att uttöva hobbies, sitter dom på sina rum och spelar dataspel.

Det är i det verkliga livet du lyckas som bäst.

Förr då gjck folk ut, dom gick till Logen och dansade och då träffades många sina livspartners. Förr gick dom till en bokklubb, syjunta etc och TRÄFFADE folk.

Vilket gjorde att samtala med okända inte var något konstigt. Idag är vi så uppslukad i vår teknik att vi inte vet hur vi ska umgås med folk.

Idag används det appar för att hitta en partner. Förr gick man fram och pratade med den man var intresserad av, lärde känna lch se om det klickade. Du fick se folks personlighet.

Idag swajpar dom nej om du har krokig näsa, en finne m.m. sen presenteras 1 mil lång kravlista.

Jag har inte nätdejtat på över 20 år. Jag provade i min ungdom och jag hatade det. Du fick inte visa din personlighet.

Så jag la ner det och träffar folk via hobbies, resor , kurser m.m.

Så ja, internet stryper vår sociala förmåga. Tyvärr.

Men det är ju dock enklare att hitta aktiviteter där man kan träff folk IRL. Tack vare internet.

Jag är lite gammaldags i huvudet och ja jag är autistisk.
Citera
2025-03-03, 17:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Men varför gör man inget åt saken då, vi började umgås med tjejer sexuellt vid 15 års ålder.

Sverige har tidernas mansöverskott/kvinnounderskott samt unga kvinnor är selektiva som aldrig förr pga internet bland annat. Dejtingmarknaden är kvinnornas idag och de föredrar hellre att ”återanvända” män, gärna badboys eller fuckboys.
Citera
2025-03-03, 17:28
Medlem
Citat:
Sverige har tidernas mansöverskott/kvinnounderskott samt unga kvinnor är selektiva som aldrig förr pga internet bland annat. Dejtingmarknaden är kvinnornas idag och de föredrar hellre att ”återanvända” män, gärna badboys eller fuckboys.
Ja men går killarna ut då??inga tjejer kommer ju hem till dom, man måste ju va där tjejer finns liksom.
Citera
2025-03-03, 17:31
Medlem
Overdoseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreupavstand
Ni som är 50, eller över 50, ni är inte uppväxta med internet.

Sen att det på 70-talet visades filmer på bio dagarna i ända, och att vhs kom också på 70-talet, det kanske inte riktigt är relevant? Film har visserligen förenat många människor, men ni mer eller mindre tvingades vara sociala, och lära er spelet. Det gäller även de som idag hade fått en autism diagnos.

Internet förstör människors sociala förmåga. Eller vad tror ni?

Att jag inte lyckas få det fysiska med sex, det är lite trist, men att inte lyckas lära sig spelet, som så många andra i varenda tid lyckats med.
DET känns nästan som ett trauma.

F.ö., vad är snittåldern i denna forumdel? 45+?
Flashback är kanske inte ett forum för 18 åringar, bara för att det är 18+ åldersgräns på forumet?

Vilket spel pratar du om? Är allt bara ett spel för dig och varför är det så? När kom du till insikt om saken? Har du upplevt båda delar, nämligen att verkligheten inte alls är ett spel? Det här med sinnessjuk kognitiv dissonans, till den grad att man nästan tar överdos och dör, inte riktigt kan komma till upplärning genom bättre vetande? Du är en horunge, en ordentlig och duktig rövslickare, precis som alla andra. Precis som jag. Grattis.

Är spelet oskyldigt eller kostar det smärta? Det finns fortfarande en kuk att suga. Ni vet vems. Tackar artigt nej om munnen inte duger för min penis intresse. Kör upp ego i arslet.
Senast redigerad av Overdosed 2025-03-03 kl. 17:38.
Citera
2025-03-03, 17:47
Bannlyst
Citat:

Jag är åtminstone inte ute efter en flickvän, fortfarande. Borde ju vara rena drömläget, kan man tycka.
Citera
2025-03-03, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Overdosed
Vilket spel pratar du om? Är allt bara ett spel för dig och varför är det så? När kom du till insikt om saken? Har du upplevt båda delar, nämligen att verkligheten inte alls är ett spel? Det här med sinnessjuk kognitiv dissonans, till den grad att man nästan tar överdos och dör, inte riktigt kan komma till upplärning genom bättre vetande? Du är en horunge, en ordentlig och duktig rövslickare, precis som alla andra. Precis som jag. Grattis.

Är spelet oskyldigt eller kostar det smärta? Det finns fortfarande en kuk att suga. Ni vet vems. Tackar artigt nej om munnen inte duger för min penis intresse. Kör upp ego i arslet.

Hoppas det blir bättre en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in