2025-03-02, 22:49
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan16
Nu har jag tnkt i ngra minuter och insett att mitt problem r att jag tror att hobbyerna ska komma till mig. Nu som har hobbys, kom de naturligt eller behvde nu tvinga fram lite entusiasm?
Har du inte ngra vnner som hller p med nn hobby du kan hnge med till och prova?
Hobbys lr ju inte trilla ner i knt p dig hemma i soffan.
2025-03-02, 22:50
Akta dig fr andra mnniskor skulle jag sga. Men en liten detektivlda kanske vore ngot?
2025-03-02, 22:51
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Det r inte min grej.
Att inte ha en hobby kan indikera NPF.
2025-03-02, 22:52
Glassprovning via zoom?
2025-03-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Att inte ha en hobby kan indikera NPF.
Det har jag ftt hra frut. I andra sammanhang. Jag tror att jag kan befinna mig p spektrumet, men hade fr mig att det r d man brukar vara galen k rymden eller typ fgelskdning. Det hade varit underbart, har jag bara dragit alla autistiska nitlotter kanske?..
2025-03-02, 22:53
Silverlera? Skapa htorgskonst?
2025-03-02, 22:54
Nu vet jag! Hsthoppning.
2025-03-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Det hr r hemligt, men jag r en knd influencer inom medeltidssmnad p dagarna. P ntterna skriver jag sexnoveller, och dremellan lgger jag krokben fr mig sjlv genom besatthet av kemi.
Exakt denna typ av svar skte jag. Eftersom jag blivit diagnostiserad med autism p Flashback fr 5 minuter sedan fr du urskta om jag missar ironin nu: hur hittade du att medeltidssmnad var din grej? Det knns ju som ngot som bara kommit till dig d jag inte sttt p det innan. Jag ska frska skriva en sexnovell inatt. terkommer om jag ftt min frsta hobby
2025-03-02, 23:00
Citat:
Exakt denna typ av svar skte jag.

Det glder mig Tuttan! Lycka till nu!
2025-03-02, 23:53
Medlem
Citat:
r det ngon mer som inte har ngot intresse/hobbys? Det r klart att det r kul att dricka l, kolla p film och ta goda saker men det r ju knappast ngon personlighet i det. Ngon som relaterar? Eller har nn tips hobbys man kan testa? Lsa bcker och g till gymmet har jag redan testat. Det r inte min grej.

Hller med att det r skillnad p hobby och intresse. Man kan vara intresserad av mnga saker - men en hobby r ngot som man 'gr in fr' blir helt upptagen av.
Sdant som griper en mnniska s hon blir en fantast. En 'nrd'.
En del gr det ocks till sitt jobb.
Hsttokiga. Och trav-galna.
En del fastnar fr ngon sport.
Eller fastnar fr ett visst fotbollslag.
Eller en viss ''stjrna' som de fljer - ofta inom ngon sport eller musik eller skdespelare..
Filmentusiaster.
Eller ngon musik som de fastnat fr och vill spela eller sjunga.
Odlare som ptar i jorden.
Hundintresse.
Finns ocks nrdar inom biologin - helt upptagna av samla insekter eller dyl. Fgelskdare.
Finns ocks flygplans-skdare. Och tgskdare. ven de som tittar p btar och skepp. Eller har egen bt, seglare. Fiskare som ker och fiskar i Norge. Finns ven de som gillar administraion - gillar att hlla p med deklarationer m.m.
Det finns de som vill lra sig ngot datorprogram. Ger sig hn i det.
Och litteratur som du skrev.
Nr folk brjar flja en viss serie p TV, s r det ju snudd p att det gr ver i hobby.
Hobbyflygplan eller miniatyrjrnvgar.
Mc-fantaster. Cykelentusiaster
Men hur kom det sig att Sverige byggde tusentals padel-hallar? Som nu str tomma? Hur gick det med dessa entusiaster - som pltsligt tappade intresset? Dr kan jag undra om det egentligen var en hobby? (Och vem betalar fr alla dessa fina hallar)?
Det finns hobbytidningar - som pltsligt blommar upp - Fr femton r sedan brukade jag titta p alla dessa datortidningar som fanns. - alltid mist tio olika tidningar. Sen minskade de och idag finns det kanske en. Men det kom andra istllet. Hst. Historia. Populr vetenskap. Motor. Heminredning. Antikviteter. Jakt. - Dr finns ngonstans fidningsfrlag som skapar hobby-tidningar som p bestllning.
Fotografering och videobloggare. Ett slag hde man talas om scrap-book. Finns det kvar? Eller var det ocks en sdan hobby som pltsligt blommade upp, och frsvann?
Hi-fi entusiaster. Hobbysnickeri. I
. En hobby r mer engagerad och bestende. Att sy. Att lra sig ett frmmande sprk. Att resa till ngot visst land.
.Jag undrar ocks om jag har ngon hobby som jag brinner fr - eller om det bara r sm tillflliga intressen?
Senast redigerad av Urbizzo 2025-03-02 kl. 23:57.
2025-03-03, 00:00
Medlem
Gillar du l r untapped appen kul
Knner ngon som provat och recenserat 5000 olika l, oftast handlar det som kompisgng som delar p olika burkar d de mer exklusiva kostar runt hundringen. S annars blir det dyr hobby om man dricker sjlv.

Hobby kan ju vara lra sig nt helt nytt typ p YouTube eller domestika. Bsta r ju ngot som du tycker r kul och du kan tjna en extra peng p som fotograf eller liknande. Bra bttra p semesterkassan
2025-03-03, 00:09
Medlem
Katarina1991s avatar
Fr att frst vad du skulle vilja ha som en hobby du borde bara prova att gra nt. S frsk att kolla p youtube videos med olika ider fr hobby s kanske du kommer att f inspiration d. Bara prova.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in