Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-02, 22:49
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan16
Nu har jag tänkt i några minuter och insett att mitt problem är att jag tror att hobbyerna ska komma till mig. Nu som har hobbys, kom de naturligt eller behövde nu tvinga fram lite entusiasm?
Har du inte några vänner som håller på med nån hobby du kan hänge med till och prova?
Hobbys lär ju inte trilla ner i knät på dig hemma i soffan.
2025-03-02, 22:50
Akta dig för andra människor skulle jag säga. Men en liten detektivlåda kanske vore något?
2025-03-02, 22:51
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Det är inte min grej.
Att inte ha en hobby kan indikera NPF.
2025-03-02, 22:52
Glassprovning via zoom?
2025-03-02, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Att inte ha en hobby kan indikera NPF.
Det har jag fått höra förut. I andra sammanhang. Jag tror att jag kan befinna mig på spektrumet, men hade för mig att det är då man brukar vara galen k rymden eller typ fågelskådning. Det hade varit underbart, har jag bara dragit alla autistiska nitlotter kanske?..
2025-03-02, 22:53
Silverlera? Skapa hötorgskonst?
2025-03-02, 22:54
Nu vet jag! Hästhoppning.
2025-03-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Det här är hemligt, men jag är en känd influencer inom medeltidssömnad på dagarna. På nätterna skriver jag sexnoveller, och däremellan lägger jag krokben för mig själv genom besatthet av kemi.
Exakt denna typ av svar sökte jag. Eftersom jag blivit diagnostiserad med autism på Flashback för 5 minuter sedan får du ursäkta om jag missar ironin nu: hur hittade du att medeltidssömnad var din grej? Det känns ju som något som bara kommit till dig då jag inte stött på det innan. Jag ska försöka skriva en sexnovell inatt. Återkommer om jag fått min första hobby
2025-03-02, 23:00
Citat:
Exakt denna typ av svar sökte jag.

Det gläder mig Tuttan! Lycka till nu!
2025-03-02, 23:53
Medlem
Citat:
Är det någon mer som inte har något intresse/hobbys? Det är klart att det är kul att dricka öl, kolla på film och äta goda saker men det är ju knappast någon personlighet i det. Någon som relaterar? Eller har nån tips hobbys man kan testa? Läsa böcker och gå till gymmet har jag redan testat. Det är inte min grej.

Håller med att det är skillnad på hobby och intresse. Man kan vara intresserad av många saker - men en hobby är något som man 'går in för' blir helt upptagen av.
Sådant som griper en människa så hon blir en fantast. En 'nörd'.
En del gör det också till sitt jobb.
Hästtokiga. Och trav-galna.
En del fastnar för någon sport.
Eller fastnar för ett visst fotbollslag.
Eller en viss ''stjärna' som de följer - ofta inom någon sport eller musik eller skådespelare..
Filmentusiaster.
Eller någon musik som de fastnat för och vill spela eller sjunga.
Odlare som påtar i jorden.
Hundintresse.
Finns också nördar inom biologin - helt upptagna av samla insekter eller dyl. Fågelskådare.
Finns också flygplans-skådare. Och tågskådare. Även de som tittar på båtar och skepp. Eller har egen båt, seglare. Fiskare som åker och fiskar i Norge. Finns även de som gillar administraion - gillar att hålla på med deklarationer m.m.
Det finns de som vill lära sig något datorprogram. Ger sig hän i det.
Och litteratur som du skrev.
När folk börjar följa en viss serie på TV, så är det ju snudd på att det går över i hobby.
Hobbyflygplan eller miniatyrjärnvägar.
Mc-fantaster. Cykelentusiaster
Men hur kom det sig att Sverige byggde tusentals padel-hallar? Som nu står tomma? Hur gick det med dessa entusiaster - som plötsligt tappade intresset? Där kan jag undra om det egentligen var en hobby? (Och vem betalar för alla dessa fina hallar)?
Det finns hobbytidningar - som plötsligt blommar upp - För femton år sedan brukade jag titta på alla dessa datortidningar som fanns. - alltid mist tio olika tidningar. Sen minskade de och idag finns det kanske en. Men det kom andra istället. Häst. Historia. Populär vetenskap. Motor. Heminredning. Antikviteter. Jakt. - Där finns någonstans fidningsförlag som skapar hobby-tidningar som på beställning.
Fotografering och videobloggare. Ett slag höde man talas om scrap-book. Finns det kvar? Eller var det också en sådan hobby som plötsligt blommade upp, och försvann?
Hi-fi entusiaster. Hobbysnickeri. I
. En hobby är mer engagerad och bestående. Att sy. Att lära sig ett främmande språk. Att resa till något visst land.
.Jag undrar också om jag har någon hobby som jag brinner för - eller om det bara är små tillfälliga intressen?
Senast redigerad av Urbizzo 2025-03-02 kl. 23:57.
2025-03-03, 00:00
Medlem
Gillar du öl är untapped appen kul
Känner någon som provat och recenserat 5000 olika öl, oftast handlar det som kompisgäng som delar på olika burkar då de mer exklusiva kostar runt hundringen. Så annars blir det dyr hobby om man dricker själv.

Hobby kan ju vara lära sig nåt helt nytt typ på YouTube eller domestika. Bästa är ju något som du tycker är kul och du kan tjäna en extra peng på som fotograf eller liknande. Bra bättra på semesterkassan
2025-03-03, 00:09
Medlem
Katarina1991s avatar
För att förstå vad du skulle vilja ha som en hobby du borde bara prova att göra nåt. Så försök att kolla på youtube videos med olika idéer för hobby så kanske du kommer att få inspiration då. Bara prova.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in