Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-02, 22:23
Medlem
Är det någon mer som inte har något intresse/hobbys? Det är klart att det är kul att dricka öl, kolla på film och äta goda saker men det är ju knappast någon personlighet i det. Någon som relaterar? Eller har nån tips hobbys man kan testa? Läsa böcker och gå till gymmet har jag redan testat. Det är inte min grej.
2025-03-02, 22:25
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan16
Är det någon mer som inte har något intresse/hobbys? Det är klart att det är kul att dricka öl, kolla på film och äta goda saker men det är ju knappast någon personlighet i det. Någon som relaterar? Eller har nån tips hobbys man kan testa? Läsa böcker och gå till gymmet har jag redan testat. Det är inte min grej.

så vad gör du
2025-03-02, 22:27
Medlem
Kolla på film kan väl ses som en hobby?
Prova lite olika öl och inte bara samma hela tiden så kan du kalla även det för en hobby.
2025-03-02, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
så vad gör du
Just nu äter jag chips. Igår drack jag öl. Såg en film i fredags. Pluggar typ mest, men det börjar bli tråkigt att inte göra något annat
2025-03-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogfury
Kolla på film kan väl ses som en hobby?
Prova lite olika öl och inte bara samma hela tiden så kan du kalla även det för en hobby.
Saknar själva intresset för de båda sakerna. Bryr mig inte om det är en Norrlands eller nån fin veteöl med recept från vikingatiden. Jag tror jag hade räknat det som en hobby om jag verkligen ville lära mig saker om öl osv, men en hobby bör väl komma naturligt tänker jag. Jag kan inte tvinga mig själv bli ölintresserad
2025-03-02, 22:37
Medlem
Svensklistans avatar
Du frågar alltså Flashback vad din nästa hobby ska bli..

Simma i lava? Typ mineralutvinning i lavafloder? Drakflygning fast i rymden? Du testar om det går utan syre bara! Bygga en rymdstation på Mars kanske? Lär dig rida en enhörning?

Svårt om man inte vet så mycket om dig, vad tycker du om att göra?
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Är du helt ointresserad av allt menar du, därför kan du inte komma på en hobby?
Det måste ju finns något som du hållit på med r du var yngre till exempel som du kan återuppta igen?
Det här är hemligt, men jag är en känd influencer inom medeltidssömnad på dagarna. På nätterna skriver jag sexnoveller, och däremellan lägger jag krokben för mig själv genom besatthet av kemi.
2025-03-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan16
Nu har jag tänkt i några minuter och insett att mitt problem är att jag tror att hobbyerna ska komma till mig. Nu som har hobbys, kom de naturligt eller behövde nu tvinga fram lite entusiasm?
2025-03-02, 22:39
Glömde. Karate! Jag är blivande världsmästare i det, och i schack.
2025-03-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Du frågar alltså Flashback vad din nästa hobby ska bli..

Simma i lava? Typ mineralutvinning i lavafloder? Drakflygning fast i rymden? Du testar om det går utan syre bara! Bygga en rymdstation på Mars kanske? Lär dig rida en enhörning?

Svårt om man inte vet så mycket om dig, vad tycker du om att göra?
Jag tänkte att det förmodligen skulle finnas unika exempel på hobbys här. Men ja, det är det som är mitt problem, jag tycker typ inte om att göra så mycket. Har testat massa olika sporter och så. Ingen föll jag för. Det är inte så att jag är deprimerad heller och tycker att allt är tråkigt, jag funderar på om jag kanske bara är en ointresserad människa (hoppas inte dock, därför söker jag idéer på Flashback). Jag älskade att leka låtsaslekar som barn (vad unikt) och det är nog den enda hobbyn jag haft. Jag tror att det skulle kunna vara en hobby idag också, men har svårt att hitta plattformar med likasinnade. Kanske ska bli en sån lajvare i för sig
2025-03-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Är du helt ointresserad av allt menar du, därför kan du inte komma på en hobby?
Det måste ju finns något som du hållit på med r du var yngre till exempel som du kan återuppta igen?
Ungefär så, såvida inte kull, kurragömma och leka sagoskog är en acceptabel hobby för vuxna. Men som nämnts tidigare vet jag inte var man hittar ett sånt community. Det känns som att det krävs med tanke på att det involverar andra personer
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in