• 3
  • 4
2025-03-03, 11:16
Medlem
Tror faktiskt att det är väldigt många människor som inte har en hobby. Många lever bara sina liv, typ jobbar, äter, scrollar sociala media, städar, ser tv, osv. och kanske åker på en solsemester var tredje år. Dvs man gör det ”alla” gör till viss utsträckning, men man fördjupar sig inte i något så pass att det kan kallas hobby.
2025-03-03, 12:18
Medlem
Lillstarks avatar
Din hobby är att du inte har nån hobby: https://www.youtube.com/watch?v=MzxXrJ6ZQkk
2025-03-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Det gläder mig Tuttan! Lycka till nu!
Jag skrev en sexnovell inatt! Det var ju faktiskt jätterolig! Tack för att du gav mig en hobby, du är min Messias!
2025-03-03, 13:32
Medlem
slagskotts avatar
Det är så märkligt i mitt tycke att inte ha någon hobby när jag har så många att jag måste dela upp året för att ha tid till de olika
2025-03-03, 14:38
Medlem
Kragoms avatar
Att inte ha en hobby är också en hobby

https://youtu.be/MzxXrJ6ZQkk?si=ElAOgkTIOk314Gp2
2025-03-03, 15:04
Medlem
Symptms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan16
Är det någon mer som inte har något intresse/hobbys? Det är klart att det är kul att dricka öl, kolla på film och äta goda saker men det är ju knappast någon personlighet i det. Någon som relaterar? Eller har nån tips hobbys man kan testa? Läsa böcker och gå till gymmet har jag redan testat. Det är inte min grej.

Allt handlar om att bli besatt av något, genom besattheten hittar du även andra besatta sedan kan man vara besatta tillsammans i sitt ämne
2025-03-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Tror faktiskt att det är väldigt många människor som inte har en hobby. Många lever bara sina liv, typ jobbar, äter, scrollar sociala media, städar, ser tv, osv. och kanske åker på en solsemester var tredje år. Dvs man gör det ”alla” gör till viss utsträckning, men man fördjupar sig inte i något så pass att det kan kallas hobby.
Det är ditåt det känns som att jag är påväg, försöker aktivt förhindra
2025-03-03, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Glassprovning via zoom?

"Alla måste titta"?
2025-03-03, 20:13
Medlem
Är man lite smart skaffar man sig någon hobby som är mer än ett tidsfördriv. Träning/sport ger bättre hälsa, bättre utstrålning och kanske nya vänner. Aktier och investeringar kan på riktigt förändra hela ditt liv. Språk, musik förbättrar dina chanser på datingscenen.
2025-03-03, 20:24
Avstängd
Du påstår att du inte har någon hobby. Så Vad gör du på fritiden?
2025-03-03, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan16
Är det någon mer som inte har något intresse/hobbys? Det är klart att det är kul att dricka öl, kolla på film och äta goda saker men det är ju knappast någon personlighet i det. Någon som relaterar? Eller har nån tips hobbys man kan testa? Läsa böcker och gå till gymmet har jag redan testat. Det är inte min grej.
Film är en h8bby om man fördjupar sig i filmkunskap och analys etc

Ta rn hobby där du tränar finmotorik och mentaltfokus det brukar beh i våra passivt konsumerande lägenhetsliv
2025-03-03, 21:57
Moderator
Mappings avatar
Detta kan med fördel diskuteras i den befintliga tråden: (FB) Stora tråden om tidsfördriv/Tipsa mig om en hobby! (/Mod)
Tråd låses.
/Mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in