• 1
  • 2
2025-03-02, 22:15
Medlem
Ytrrandefrihet, ja tjena.
Om man är det minsta ”globalist, woke, demokrat” eller vad nu ultrahögern kallar det för blir det papperskorgen.
Rent rasistiska och fascistiska trådar är ok. Det ok med kvinnoförnedring och homofobi.
Att öppet stödja fientlig främmande makt är ok. Att stödja antidemokratiska åsikter är ok.
Hur ser egentligen fb på yttrandefrihet?
Citera
2025-03-02, 22:16
Medlem
franges avatar
Givetvis, ja. Flashback har aldrig varit någon demokrati - det är strikt mods och i förlängningen admins som bestämmer här. Och det enda du kan göra är att gnälla åt det - eller själv starta ett eget forum helt utan regler och styre.
Varför tror du att demokrati är synonymt med yttrandefrihet? Behöver du gå om någon skolklass?
Senast redigerad av frange 2025-03-02 kl. 22:19.
Citera
2025-03-02, 22:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Om man är det minsta ”globalist, woke, demokrat” eller vad nu ultrahögern kallar det för blir det papperskorgen.
Rent rasistiska och fascistiska trådar är ok. Det ok med kvinnoförnedring och homofobi.
Att öppet stödja fientlig främmande makt är ok. Att stödja antidemokratiska åsikter är ok.
Demokrati =/= yttrandefrihet, lär dig skillnaden.

Flashback värnar yttrandefrihet långtgående, men inte demokrati då det är Admin som bestämmer. Detta är någonting positivt.
Citera
2025-03-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Demokrati =/= yttrandefrihet, lär dig skillnaden.

Flashback värnar yttrandefrihet långtgående, men inte demokrati då det är Admin som bestämmer. Detta är någonting positivt.
Du har fel. Yttrandefriheten är bara på ett antal högerextremas vilkor. Inte på riktigt.

Sen kan du fundera över om det kan finnas demokrati utan yttrandefrihet eller om det förekommit yttrandefrihet utan denokrati.
Senast redigerad av Haddoque2 2025-03-02 kl. 22:23.
Citera
2025-03-02, 22:23
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Du har fel. Yttrandefriheten är bara på ett antal högerextremas vilkor. Inte på riktigt.
Självklart inte. Antagligen besitter du låg intelligensnivå och har följaktligen inte besvärat dig med att läsa reglerna eller lärt dig sederna på plattformen. Som sagt, läs på lite så kanske polletten trillar ned en dag. Lycka till!
Citera
2025-03-02, 22:39
Medlem
hockexs avatar
Ja på sätt och vis har du rätt, dina trådar papperkorgas för att du är såpass woke och därav har en skev verklighetsuppfattning så att du antar att det är pga av det. Hade du varit mindre indoktrinerad hade du förmodligen sett att de bryter mot reglerna
Citera
2025-03-02, 22:39
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Nej, Fb är inte demokratiskt, och det är inte heller meningen.
Poängen är att alla ska få komma till tals, inte att vi, "folket", ska bestämma/fatta beslut här.
Ja, jag vill påstå att människor som hör hemma på (yttersta) högerkanten är grovt överrepresenterade här, men det är som det är.
I Utopia hade Flashbacks aktiva medlemmar speglat landets befolkning och åsikter, men vi lever inte i Utopia.

Du har nyligen fått en trådstart skickad till papperskorgen, och jag gissar att det föranlett denna trådstart, men helt ärligt så var det inlägget inte precis ett högkvalitativt sådant, och definitivt inget för "Politik: utrikes"
Senast redigerad av Stenballe 2025-03-02 kl. 23:27.
Citera
2025-03-03, 00:06
Medlem
Citat:
Du får den stora äran att få mitt sista inlägg på flashback. Jag tänker inte vara delaktig i flashback längre då det ballat ur totalt. Mitt konto behåller jag så länge tills jag bestämt om jag ska avsluta det eller ej.

Din viktiga tråd som papperskorgades utan att få redovisat varför visar att flashback är till för MAGA-folk, haverister psykfall, och andra udda existenser. Jag tänker inte skriva här något mer för det ger mig inget längre.

Du ska veta att Putinister, Trumpister såna som gillar att ryssarna krigar mot andra länder hittar du inte i andra sammanhang, utan bara här i flashback. Man undrar varför?

Att debattera här kan både du och jag fetglömma pga att alla trådar ballar ur pga dessa individer. Det går inte föra en debatt längre här längre så i den bemärkelsen har dom vunnit och fått mig att lägga ner och troligen många andra.

Det handlar inte om att jag inte accepterar andras åsikter utan debatterna blir alltid förstörda av det nya gardet, som jiddrar i många potentiellt intressanta trådar i just politik utrikestrådarna.
Ajöss Flashback! Efter tolv år slipper jag er.
Citera
2025-03-03, 00:12
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Du får den stora äran att få mitt sista inlägg på flashback. Jag tänker inte vara delaktig i flashback längre då det ballat ur totalt. Mitt konto behåller jag så länge tills jag bestämt om jag ska avsluta det eller ej.

Din viktiga tråd som papperskorgades utan att få redovisat varför visar att flashback är till för MAGA-folk, haverister psykfall, och andra udda existenser. Jag tänker inte skriva här något mer för det ger mig inget längre.

Du ska veta att Putinister, Trumpister såna som gillar att ryssarna krigar mot andra länder hittar du inte i andra sammanhang, utan bara här i flashback. Man undrar varför?

Att debattera här kan både du och jag fetglömma pga att alla trådar ballar ur pga dessa individer. Det går inte föra en debatt längre här längre så i den bemärkelsen har dom vunnit och fått mig att lägga ner och troligen många andra.

Det handlar inte om att jag inte accepterar andras åsikter utan debatterna blir alltid förstörda av det nya gardet, som jiddrar i många potentiellt intressanta trådar i just politik utrikestrådarna.
Ajöss Flashback! Efter tolv år slipper jag er.

Jag ska medge att jag på ett plan fullständigt förstår dig, men är det där inte att helt ge upp?
Att erkänna sig besegrad av troll och idioter?
Citera
2025-03-03, 00:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Forumet är privatägt, precis som andra forum och medier. Vem gnäller om att Aftonbladet inte är demokratiskt?

Grow the fuck up.
Citera
2025-03-03, 16:42
Medlem
tempeZZts avatar
Självklart är Flashback odemokratiskt, det är ju en adminokrati. Demokrati fungerar inte på forum.

Citat:
Ja, yttrandefrihet på riktigt, alltså att den som skriver i eller om ett ämne och håller sig till ämnet inte ska ska behöva dränkas av ovidkommande skit.

Citat:
Ja, om det är off topic i den tråden det skrivs, inte annars.

Citat:
Ja, det är OK om det skrivs på rätt ställe och är topic i just den tråden.

Citat:
Ja, det är OK om det skrivs på rätt ställe och är topic i just den tråden.

Citat:
Att alla ska ges möjlighet att komma till tals inom ett ämne utan att behöva störas av off topic. Allt sådant raderas. Det är det som är yttrandefrihet på riktigt.
Citera
2025-03-03, 18:07
Medlem
Mr.RedHats avatar
Admin trollar oss lite med just den frågan. Titta på hans avatar. A(d)min Oumee, Ugandas (tidigare) president och diktator, som dessutom var en massmördare.

Flashback har mig veterligen aldrig varit en demokrati i den bemärkelsen. Däremot är det en väldigt bra diktatur eftersom man är väldigt transparenta, öppna för kritik och uppmuntrar användarna till att komma med förslag om hur vi ska kunna göra forumet bättre.

I demokratisk mening - att vi kan rösta på vilka funktioner eller förbättringar vi vill ha, eller avsätta Admin för att vi tycker att han är en idiot - kommer inte att hända. Det vore för övrigt livsfarligt för Flashbacks överlevnad om det skulle upphöra som en diktatur.

Kan tycka det är lite typiskt svenskt på något sätt att förena yttrandefriheten med en diktatur, med tanke på Sveriges statsskick när Tryckfrihetsförordningen infördes
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in