• 1
  • 2
2025-03-03, 18:25
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Ytrrandefrihet, ja tjena.
Om man är det minsta ”globalist, woke, demokrat” eller vad nu ultrahögern kallar det för blir det papperskorgen.
Rent rasistiska och fascistiska trådar är ok. Det ok med kvinnoförnedring och homofobi.
Att öppet stödja fientlig främmande makt är ok. Att stödja antidemokratiska åsikter är ok.
Hur ser egentligen fb på yttrandefrihet?
Vad gäller din fråga om yttrandefrihet så har Flashback haft enorm inverkan på gränsen för svensk yttrandefrihet, i synnerhet när det gäller yttrandefriheten på internet. Det är ganska svårt att föreställa sig idag, men för cirka tjugo år sedan gick alla internetjättar ihop och vägrade leverera till Flashback forum, vilket medförde att forumet stängdes ned i ungefär ett halvår. Enbart med motiveringen att man tillät obekväma åsikter. Alla som förknippades med Flashback dömdes ut som "dödsknarkarnazister".

Numer är Flashback mer accepterat av allmänheten, även om det finns några rövhattar som fortfarande försöker begränsa verksamheten. Nu senast med åtalet mot #jan.axelsson.

Vad gäller att trådar korgas eller att inlägg raderas för off-topic så tror jag att det ofta beror på att inläggen/trådarna är av undermålig kvalitet. Skriver man inlägg med bara några få rader, vars innehåll är lite otydligt eller ovidkommande eller bara innehåller rena personangrepp så ökar risken att de raderas.

Det är ingen hemlighet att OT inlägg raderas godtyckligt, och att det är i princip modsen som avgör vad som ska raderas eller ej. Men jag har svårt att tro att det råder någon form av sammansvärjning där Admin tillsammans med sina hundra moderatorer systematiskt försöker förtrycka en viss typ utav åsikter eller folkgrupper.

Jag kan för övrigt intyga att om man är inte lackar ur totalt på moderatorn och drar iväg ett PM där man framställer sig som som en total rättshaverist, utan bara är saklig i sin argumentation, så kan både varningar försvinna och inlägg återställas (om det är netikettbrott).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in