Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Det finns på Saluhallen här i Göteborg. Men det kostar multum nu. Fattar inte, för det var ju det billigaste man kunde köpa förr. Gillar också nötlever, men det verkar inte finnas det heller, bara kycklinglever i vanliga affärer. Det är ju förvisso gott, men..
Kycklinglever och hjärtan kan man hitta i butik men övrigt mer sällsynt idag. Har dock en mindre butik i stan som ibland har grishjärta/nöt mm till salu och då brukar priset va lågt typ 29:90 än idag, men allt mer sällan.
Googla och det finns ungnötslever på Ica Torslanda för 56,95 kg så du får vigda dina vyer från saluhallen där allt oftast svindyrt.
Själv har jag övergått till vilt och lamm, någon kyckling då och då från egen gård, men älg lever eller rökt älg hjärta, kokt tunga är en delikatess få smakat och inget man kastar till kråkorna eller i alla fall inte jag.
Just tunga hade man som pålägg när jag var liten och även en självklar del på julbord, midsommar mm, nu var det länge sen jag såg det i butik men antar lite letande på nätet så kan du nog hitta det också till bättre pris än saluhallen.