• 1
  • 2
2025-03-01, 09:32
Medlem
Madagascars avatar
Jag tror detta är första gången på åtminstone 10 år jag behöver klaga på en moderatorsåtgärd. I mina interaktioner med moderatorer brukar jag nästan alltid framhålla att jag är tacksam för deras arbete att hålla efter oss lymlar här på FB :-) Utan moderatorerna skulle detta forum inte fungera. Tack igen.

enligt: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Är du missnöjd med ett beslut, undrar över en modereringsåtgärd eller har synpunkter på hur en moderator agerat så följ dessa steg:

1. Kontakta först den aktuella moderatorn via PM (personligt meddelande) - klicka på moderatorns användarnamn och välj "skicka ett privat meddelande". Oftast kan problemet lösas på detta sätt. Ge moderatorn tid att svara innan du går vidare, minst ett dygn (24 timmar). Om du inte vet vilken moderator som genomförde åtgärden (vid radering av inlägg) så kan du PM:a valfri moderator i forumdelen. Vilka som modererar syns på första sidan i delforumet. Observera att syftet är diskussion, inte bara att slänga iväg ett PM. - Moderator okänd.

2. Skulle detta inte fungera, dvs att du har diskuterat med moderatorn men inte kommer längre, eller att moderatorn inte svarat på ett dygn så starta en tråd i delforumet (FB) Klagomål och kritik. Följ följande mall:

a) specificera vad du är missnöjd med redan i rubriken
Check
b) förklara i trådstarten bakgrunden och på vilket sätt du anser moderatoråtgärden var felaktig.
Jag tycker ämnet för min tråd är skäl för att den skulle få vara en egen tråd. Jag tycker frågeställningen om Trump och USA nu är vår fiende är ny och viktig. Jag tycker detta aktualiserades just av "mötet" mellan Trump och Zelensky inför kamera i Vita huset igår.
c) inkludera PM-konversationen med moderatorn.
Finns ej.
d) inkludera eventuella länkar (om möjligt).
Se nedan.

Här är min trådstart som med ca 40 svar dränktes i "Stora samlingstråden..."

Är Trump och USA nu våra fiender? Hur ska vi agera mot dem?
Med tanke på Trumps förnedring av Zelensky i vita huset idag framför kamera borde det vara självklart för alla att Trump jobbar för diktatorn Putin.

Är Trump och USA då vår fiende? Hur bör vi agera mot dem?

T ex, bör vi bilda en ny militärallians utan USA? Borde vi bojkotta amerikanska produkter och media?
Citera
2025-03-01, 09:40
Medlem
Beaver14s avatar
Moderator är inte okänd. Du vet inte vem av delforumets moderatorer som flyttade, men då ska du PM:a någon av dem. Vilka det är framgår längst ner i delforumet.
Citera
2025-03-01, 09:49
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Ja min tråd igår ang att Trump kör över Zelensky med Bulldozer togs bort.
Först ändrade dom rubriken sedan integrerade dom min nystartade tråd med en annan.
Helt jävla fel och ruttet då den andra tråden påstår att ett avtal är slutet mellan dem och de är överens.

Tråden hamna här: USA och Ukraina överens om avtal

Vafan det var en överkörning av Trump och lille Zelensky fick käka grus, inget jävla överens där inte.

Jävla fittor till moderatorer som vill styra och ställa med sin jävla agenda.
Oh fan. Jag ser det nu. Ja det verkar också fel. Men jag hade undvikit tillmälen om moderatorerna.

Moderatorerna kanske inte har insett vilken viktig, unik och antagligen avgörande händelse det där "mötet" mellan Zelensky och Trump/Vance i vita huset igår inför kamera var - avseende de två trådarna du och jag försökte skapa.
Senast redigerad av Madagascar 2025-03-01 kl. 09:52.
Citera
2025-03-01, 10:05
Moderator
Maviels avatar
Du får börja att ta det med moderatorerna i delforumet via PM. Om den diskussionen inte avlöper som önskat så är du välkommen åter.

Klagomål och kritik --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2025-03-01, 10:16
Moderator
Maviels avatar
Efter diskussion internt tänker tycker modsarna i PU att vi flyttar tillbaka tråden även om klagomålsprocessen inte följts fullt ut här.

Papperskorgen --> Klagomål och kritik
/Moderator
Citera
2025-03-01, 10:27
Medlem
67arigGubbes avatar
Ja fan ge grabben rätt. Samlingstrådar förstör allt..

Ska vi ha samlingstrådae om allt?
Alla frågor om bilar ställa här.
Alla frågor om mar ställs här
Alla frägor om sex ställs här
Alla frågor om aktuella brott här
Helt plötsligt sitter vi med 10 unika trådar på hela forumet.

Samlingstrådar funkar ej för alla ändamål, detta är ett exempel.
Citera
2025-03-01, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Man kan ju tycka att antingen har man 1 tråd för alla ämnen rörande "bilar", eller så har man en avdelning för många trådar rörande ämnet "bilar".

Här på FB verkar man vilja ha en avdelning för många trådar, men ändå vilja peta in alla trådar i en enda... Man ser det tydligast på alla nekro-trådar som ploppar upp. Har någon, någonsin skrivit nåt som förtjänar en egen tråd, så är det den man ska använda... Även om ingen har skrivit i den på 10 år, och inget i den är aktuellt. Finns den, så ska den användas...
Ah well.
Citera
2025-03-01, 10:58
Medlem
Samlingstrådar är som ett censurverktyg, det dödar trådar och ämnen startade från olika synvinklar. Ge det iaf till att tråden dör ut innan ni slänger ihop.

Har sett flera trådar gå från aktuella ämnen/populärt till att dö bort direkt när de läggs in i någon gammal tråd.
Citera
2025-03-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Samlingstrådar är som ett censurverktyg, det dödar trådar och ämnen startade från olika synvinklar. Ge det iaf till att tråden dör ut innan ni slänger ihop.

Har sett flera trådar gå från aktuella ämnen/populärt till att dö bort direkt när de läggs in i någon gammal tråd.

För oss foliehattar och konspirationsteoretiker, så börjar man fundera på agenda...
Citera
2025-03-01, 11:18
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Bättre ändå att tråden sammanfogas med en annan tråd än att den kastas i papperskorgen, men jag håller med- dessa samlingstrådar är överskattade. Efter tillräckligt lång tid kan hela Flashback klippas ned till max 20 huvudtrådar, det slutar där.
Citera
2025-03-01, 11:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
Samlingstrådarna dödar forumet. Så fort en tråd flyttas över till en sån så dör diskussionen.
Citera
2025-03-01, 12:04
Jag tycker också frågan om sammanslagna trådar är intressant. På senare tid har flera aktiva och långa trådar sammanfogats med tidigare och mycket kortare trådar. Är det verkligen lege artis?
Åtminstone i ett fall ledde det till att den sammanslagna tråden flyttades från aktuellt och diskussionen avtog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in