• 1
  • 2
2025-03-01, 18:18
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det är helt meningslöst att försöka resonera om modereringen. Ingen ide att klaga.

Jag var också förvånad över flyttningen.
Citera
2025-03-01, 19:42
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Jag har återskapat tråden igen.

(FB)Är Trump och USA nu våra fiender? Hur ska vi agera mot dem?
Citera
2025-03-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
För oss foliehattar och konspirationsteoretiker, så börjar man fundera på agenda...
Jovars, går du runt med silverhhjälm så... men i just det här fallet med samma frågeställning jag sett flera gånger senaste dygnet så var det inte lika illa som andra exempel man kunnat se... Till och med förståeligt.

Skrev ett svar på tråden i alla fall.

Citera
2025-03-02, 08:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror detta är första gången på åtminstone 10 år jag behöver klaga på en moderatorsåtgärd. I mina interaktioner med moderatorer brukar jag nästan alltid framhålla att jag är tacksam för deras arbete att hålla efter oss lymlar här på FB :-) Utan moderatorerna skulle detta forum inte fungera. Tack igen.

enligt: (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Är du missnöjd med ett beslut, undrar över en modereringsåtgärd eller har synpunkter på hur en moderator agerat så följ dessa steg:

1. Kontakta först den aktuella moderatorn via PM (personligt meddelande) - klicka på moderatorns användarnamn och välj "skicka ett privat meddelande". Oftast kan problemet lösas på detta sätt. Ge moderatorn tid att svara innan du går vidare, minst ett dygn (24 timmar). Om du inte vet vilken moderator som genomförde åtgärden (vid radering av inlägg) så kan du PM:a valfri moderator i forumdelen. Vilka som modererar syns på första sidan i delforumet. Observera att syftet är diskussion, inte bara att slänga iväg ett PM. - Moderator okänd.

2. Skulle detta inte fungera, dvs att du har diskuterat med moderatorn men inte kommer längre, eller att moderatorn inte svarat på ett dygn så starta en tråd i delforumet (FB) Klagomål och kritik. Följ följande mall:

a) specificera vad du är missnöjd med redan i rubriken
Check
b) förklara i trådstarten bakgrunden och på vilket sätt du anser moderatoråtgärden var felaktig.
Jag tycker ämnet för min tråd är skäl för att den skulle få vara en egen tråd. Jag tycker frågeställningen om Trump och USA nu är vår fiende är ny och viktig. Jag tycker detta aktualiserades just av "mötet" mellan Trump och Zelensky inför kamera i Vita huset igår.
c) inkludera PM-konversationen med moderatorn.
Finns ej.
d) inkludera eventuella länkar (om möjligt).
Se nedan.

Här är min trådstart som med ca 40 svar dränktes i "Stora samlingstråden..."

Är Trump och USA nu våra fiender? Hur ska vi agera mot dem?
Med tanke på Trumps förnedring av Zelensky i vita huset idag framför kamera borde det vara självklart för alla att Trump jobbar för diktatorn Putin.

Är Trump och USA då vår fiende? Hur bör vi agera mot dem?

T ex, bör vi bilda en ny militärallians utan USA? Borde vi bojkotta amerikanska produkter och media?

Du klarar ju inte ens av att följa steg 1 utan ignorerar det rakt av med "Moderator okänd" trots att det står klart och tydligt i steg 1 att valfri moderator ska kontaktas om man inte vet vem det är.
Citera
2025-03-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag har återskapat tråden igen.

(FB)Är Trump och USA nu våra fiender? Hur ska vi agera mot dem?

Bra att tråden återskapats men det skulle ändå behövas något slags inriktningsbeslut gällande dessa evinnerliga samlingstrådar. Tror nästan ingen gillar dem faktiskt. Och det upplevs som nästan helt godtyckligt huruvida en tråd infogas i en mer eller mindre relaterad samlingstråd eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in