2025-02-25, 00:25
Medlem
Diamondgrits avatar
Men vad är det här för fråga TS? Du vet ju svaret. Folk är dumma; de gör det inte ens för att de har så bråttom att de väljer att bryta mot lagen, utan bara för att det känns fel att behöva stanna när man ju egentligen vill köra.
Citera
2025-02-25, 00:56
Medlem
Bones1337s avatar
Enligt min trafikskola har detta ändrats och gult innebär att man får köra men man har väjningsplikt mot allt inne i korsningen.
Citera
2025-02-25, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg
Jag förstår. Men som jag skrev i trådstarten, om du istället kör mot rött i en sekund så spelar det i praktiken ingen roll eftersom att ingen bil kommer köra på dig, och böterna är liknande.

Så frågeställningen kvarstår. Varför gasar du på för att hinna FÖRE det slår om till just rött? Istället för att bara cruisa i samma hastighet och köra mot rött i ett par sekunder?

Ju senare man är (rött) desto större risk för kollision såklart.
Citera
2025-02-25, 03:43
Medlem
Ska jag behöva lära er rerards igen hur man kör bil?

Slår det om till gult och du kan stanna mjukt så stannars du mjukt, måste du bromsa hårt för att få stopp bakom stopplinjen så behöver du inte.. håll hastigheten bara och kör.

Är du en av de få som ser längre än 10 meter framför bilen? Då kan du anpassa hastigheten så du aldrig behöver stanna.

Så. Tacka mig senare
Citera
2025-02-25, 05:20
Medlem
Riddargrevens avatar
Vi gör det för alla stunder av stulna gröna ljus som blivit röda trots att inget annat funnits i närheten.
Citera
2025-02-25, 06:23
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Den som kör på bakifrån är skyldig alltid.

Gött.
Då får idioterna med Led-ljus se upp, jag med min gamla skrotbil är ju inte så noga med den.
Men ska någon tvunget trycka mig där bak med dom där hemska ljusen, så ska jag se till att tvärnita.
Så kanske de lär sig att inte ligga så tätt och blända.
Citera
2025-02-25, 07:05
Medlem
Ja varför gasar folk för att slippa stå i trafikljus? Ja man kan ju undra... Jag kommer köra upp i 70 på 50 väg för att hinna med att slippa stå i trafikljuset. Plus att jag älskar att gasa o köra bil som om de vore ett race. Är väldigt aggressiv när jag är ensam på vägen annars tar jag de ganska cool, men gasa upp inför ett färgskifte från gult till rött då finns de inga gränser.
Citera
2025-02-25, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Den som kör på bakifrån är skyldig alltid.

Nej, det stämmer inte. Men oftast ja..
Citera
2025-02-25, 07:47
Medlem
Det är väl ett av de få folknöjen som finns i detta land.
Citera
2025-02-25, 09:18
Medlem
Smekarn87s avatar
Det är endast grov vårdslöshet att köra mot rött och inte gult. Om det blir rött i korsningen begår man grov vårdslöshet i relation till normalgraden.
Citera
2025-02-25, 09:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Det är endast grov vårdslöshet att köra mot rött och inte gult. Om det blir rött i korsningen begår man grov vårdslöshet i relation till normalgraden.

Hela du är en grov vårdslöshet!!!
Du kör ditt liv mot rött. Det är inte bra för dig. Nästa gång jag ser dig på Wieselgren så vill jag att du börjat ta tag i ditt liv.
Senast redigerad av Malapagos 2025-02-25 kl. 09:47.
Citera
2025-02-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wennerberg

- Om en polis skulle vara i närheten är det exakt lika uppenbart att köra mot gult som mot rött.

Kan du formulera om meningen den är helt obegriplig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in