2011-11-20, 22:40
Medlem
epochcodas avatar
La Dispute. Helt klart. När man väl har lyssnat ordentligt på ett flertal av deras låtar så finns det ingen återvändo.
Citera
2012-02-03, 07:00
Medlem
aneppelbergs avatar
the band. bättre än beatles. de är iofs kända men inte särsskilt erkända i paritet till sitt verk
Citera
2012-02-03, 14:04
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Television
Citera
2012-02-27, 21:48
Medlem
UE.Raggers avatar
fELET http://www.youtube.com/watch?v=6ZU5Y4lrBo8&feature=bf_prev&list=FLMfP42qn TXYgoUl1lzGrdOA&lf=mh_lolz
Citera
2012-07-01, 11:23
Medlem
Tyvärr har väldigt få hört talas om:

*Spearmint.

*Björns vänner.

*Young Galaxy. (Fastän de är kanske lite kändare än de övriga två...)

Citera
2012-07-01, 12:13
Medlem
IanPaices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anders141414
Europe!

Jag kan nästan hålla med. Jag pratar inte om 80-talets "The Final Countdown", "Rock the Night" och "Carrie"-Europe utan Europe sedan deras comeback 2004 med albumet "Start from the Dark" som start.

Sedan dess har de släppt:

Start from the Dark
Secret Society
Last Look at Eden
Bag of Bones

På deras konserter verkar många helt borta så fort de spelar en av deras "nyare" låtar, jag har aldrig hört någon av låtarna på radio (vad jag kan minnas) och många svenskar verkar inte ens veta att "Europe" gjort något sedan 1991 och deras år 2000-spelning. Jag har lyssnat igenom dessa album rätt mycket (förutom Bag of Bones som är helt ny) och gillar samtliga. Tror faktist många skulle gilla det. Folk som kanske har svårt för deras 80-tals rock, men samtidigt inte gillar dagens mer extrema rock.
Citera
2012-07-01, 13:14
Bannlyst
Midnight Oil har aldrig fått den uppmärksamhet som de förtjänade. De flesta av deras album var kanonbra - och väldigt olika varandra! De besatt en musikalisk bredd som få andra band efter Beatles.

Givetvis måste även The Kinks nämnas och Ray Davies som låtskrivare i synnerhet!
Citera
2012-07-01, 13:23
Medlem
Riiikards avatar
In Flames!
Citera
2012-07-01, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IanPaice
Jag kan nästan hålla med. Jag pratar inte om 80-talets "The Final Countdown", "Rock the Night" och "Carrie"-Europe utan Europe sedan deras comeback 2004 med albumet "Start from the Dark" som start.

Sedan dess har de släppt:

Start from the Dark
Secret Society
Last Look at Eden
Bag of Bones

På deras konserter verkar många helt borta så fort de spelar en av deras "nyare" låtar, jag har aldrig hört någon av låtarna på radio (vad jag kan minnas) och många svenskar verkar inte ens veta att "Europe" gjort något sedan 1991 och deras år 2000-spelning. Jag har lyssnat igenom dessa album rätt mycket (förutom Bag of Bones som är helt ny) och gillar samtliga. Tror faktist många skulle gilla det. Folk som kanske har svårt för deras 80-tals rock, men samtidigt inte gillar dagens mer extrema rock.

Så sant,så sant! Riktigt bra plattor efter comebacken.Har tyvärr inte hört den sista.Men den får inhandlas snarast. /
Citera
2012-07-03, 18:16
Medlem
Witkos avatar
Jag tycker att amerikanska rockarna Y&T är kraftigt underskattade, det har de väl i stort sett varit ända sedan 70-talet. Har sett dem två gånger på rockland i sala under 2000-talet och skulle gärna se dem en tredje gång.
Citera
2012-07-04, 11:56
Medlem
Professorn.s avatar
Fishbone, det är synd att dom inte blev kändare (känns lite för sent även om dom är aktiva).
Ett band med duktiga musiker, bra dängor, kvalité rakt igenom!
Citera
2012-07-04, 12:02
Medlem
Carl Serungs avatar
PhilemonArthur&TheDung.

Här snackar vi genier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem