2006-08-26, 00:45
  #1
Medlem
heiheis avatar
Fick iden då jag såg tråden om det mest överskattade bandet.
Vilket tycker ni är det mest undreskattade bandet/artisten? Och inga jävla undeground band nu utan hyfsat kända icke indie band please

Själv så måste jag nog säga 10cc
Citera
2006-08-26, 00:50
  #2
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heihei
Fick iden då jag såg tråden om det mest överskattade bandet.
Vilket tycker ni är det mest undreskattade bandet/artisten? Och inga jävla undeground band nu utan hyfsat kända icke indie band please

Själv så måste jag nog säga 10cc

10 CC var inte underskattade under sin storhetstid - dom fick ständigt lysande recensioner från både musiker och "vanligt" folk.

Men idag är dom kanske mindre ansedda - många kanske bara känner till I´m not in love och Dreadlock holiday.

Nästan sugen på att öppna en 10 CC-tråd.....
Citera
2006-08-26, 00:51
  #3
Medlem
Parkers avatar
Skid Row är det första jag kommer att tänka på. Om inte annat för att Sebastian Bach har en bra pipa.
Citera
2006-08-26, 00:53
  #4
Medlem
heiheis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
10 CC var inte underskattade under sin storhetstid - dom fick ständigt lysande recensioner från både musiker och "vanligt" folk.

Men idag är dom kanske mindre ansedda - många kanske bara känner till I´m not in love och Dreadlock holiday.

Jo menar det, idag är det inte en fluga som vet om vilka de är.

Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
Nästan sugen på att öppna en 10 CC-tråd.....

Do eeet
Citera
2006-08-26, 01:19
  #5
Medlem
fleuretys avatar
Bolt Thrower
Citera
2006-08-26, 01:28
  #6
Bannlyst
Bandet The Sweet är alldeles för underskattade!

Orsaken är nog att deras flesta hits på 70-talet skapades innan dom ens släppt sin första LP! En massa sk tuggummipop-låtar härjade på listorna under ett par år i början av -70, men sedan sadlade dom om och blev ett hårdrockband med glam-inslag.

Deras första skiva Sweet Fanny Adams är ett måste för alla som gillar välproducerad, välspelad och hårdslående 70-tals-glamrock. Inledningen på första låten (Set me free) är en klassiker.....
Citera
2006-08-26, 01:34
  #7
Medlem
Breach!
Citera
2006-08-26, 01:34
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Skid Row är det första jag kommer att tänka på. Om inte annat för att Sebastian Bach har en bra pipa.

Nä sluta, Skid row har väl aldrig vart underskattade!!
Hade så mycket fans på den tiden då det begav sig, vet ju iof inte när du är född..
Citera
2006-08-26, 01:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assassin_No1
Nä sluta, Skid row har väl aldrig vart underskattade!!
Hade så mycket fans på den tiden då det begav sig, vet ju iof inte när du är född..
Hur stora är de idag?
Citera
2006-08-26, 01:37
  #10
Medlem
Weejays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heihei
Jo menar det, idag är det inte en fluga som vet om vilka de är.



Do eeet


"Doooo theee wall streeet shuffle"
Citera
2006-08-26, 01:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Hur stora är de idag?

Öhh, vad fasen har idag med saken att göra??????
Citera
2006-08-26, 01:42
  #12
Bannlyst
Många artister uppskattas ju först efter att dom har lagt ner verksamheten - eller efter att dom har dött.

Sveriges genom tiderna största popband - ABBA - stod inte särskilt högt i kurs här hemma när dom var som störst. Idag är dom ikoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in