2006-08-26, 16:31
Medlem
Vappas avatar
Motivera wasp tack. vasp - wiii ar satans pipöl Att folk fortfarande kommer ihåg dem var väl just tack vare att de var så fruktansvärt hypade i media?

Nej, själv får jag nog säga Motörhead jag med. Nu har de visserligen fått en grammy, men för en cover Men de har faktiskt betytt oerhört mycket för rocken och punken.
Citera
2006-08-26, 17:50
Medlem
Thrudvangs avatar
Sir Lord Baltimore helt klart. Sjukt bra ösig, röjjig och rå hårdrock.

Släppte två skivor i börjar/mitten av 70-talet. Jag antar att dom var före sin tid med musiken dom spelade.
Citera
2006-08-26, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vill nominera The Kinks. Visst har de fått uppmärksamhet, men inte alls i lika stor omfattning som The Beatles och Rolling Stones, vilket jag tycker de är förtjänta av. Att de inte blev lika stora beror säkerligen på att de aldrig slog i USA.

Håller med dig helt, The Kinks är ett av de främsta banden någonsin för mig. Waterloo Sunset är en av världens bästa låtar någonsin.
Citera
2006-08-26, 19:29
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghostrider...........
Stry Terrarie är grymt underskattad trots alla hans band som tex Babylon Blues, Garbochock, Stry & Stripparna, Besökarna osv osv.
Stry är absolut en av Sveriges bästa låtskrivare och artist.

Instämmer som fan! Det är du, jag och Thåström som har den uppfattningen!
Citera
2006-08-26, 22:04
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Motivera wasp tack. vasp - wiii ar satans pipöl Att folk fortfarande kommer ihåg dem var väl just tack vare att de var så fruktansvärt hypade i media?

Nej, själv får jag nog säga Motörhead jag med. Nu har de visserligen fått en grammy, men för en cover Men de har faktiskt betytt oerhört mycket för rocken och punken.

Hallå där

WASP war egenligen ett jävligt bra band, tyvärr så sänkte deras gimmick med en spektakulär scensshow bandet. När de tonade ner den var det ingen som lyssnade på musiken. Tyvärr.

Thin Lizzy- Fick sin repekt först tio år efter deras uppbrott.

ABBA- Lets face it, popmusik blir inte bättre än så här.

Eagles- Country/rock är svårt att mixa bättre än så här.

Janne "Loffe" Carlson- Sveriges bästa trummis?

UFO- Ett av de bästa banden unde 1970-talet. Sorgligt förbisedda.

Whitesnake (pre 1987) ett av de skönaste bluesrock banden.
Citera
2006-08-26, 22:30
Medlem
Vappas avatar
Lizzy - löjligt bra, förtjänar alltid uppmärksamhet.

ABBA - Har väl fått uppmärksamhet så det räcker och blir över?:P

Eagles - Också löjligt bra, men de har väl också fått uppmärksamhet som är passande?
Citera
2006-08-26, 22:43
Medlem
Krungtheps avatar
Citat:
Lizzy - löjligt bra, förtjänar alltid uppmärksamhet.

Eagles - Också löjligt bra, men de har väl också fått uppmärksamhet som är passande?

Lizzy, tack för det. Hur jävla bra som helst!

ABBa, många pissar fortfarande på dem. Jag är ingen popfanatiker men det som de presterar på sina plattor slår allt i den genren. Men poulära att såga (Särskilt av proggarna på sjuttiotalet då allt skulla vara Victor Jara och panflöjt) och av media.

Eagles- country har altid haft en töntstämpel som ett gäng inavlade hillbillies, dsärskilt i sverige, eftersom en del country musik kan kallas patriotisk. Eagles är fan i mig suveräna...
Citera
2006-08-26, 22:49
Medlem
miness avatar
håller med till 100% angående WASP
Citera
2006-08-26, 23:02
Medlem
äjss avatar
^
Citera
2006-08-27, 00:03
Medlem
Duerfians avatar
Det verkar som många missförstått vad underskattad betyder. Det betyder inte relativt okända band som är omtyckta av en liten dedikerad skara.

Thin Lizzy är en bra kandidat även om de fått väldigt mycket senkommen uppskattning. Min kandidat är Cat Stevens som har motsatt utveckling vad gäller uppskattning. Kanske för att han bestämde sig för att bli muslim för ett tag sen. Men han har skapat mycket bra musik, som sträcker sig långt bortom "Morning has broken". Och Janne "Loffe" Karlsson är klockren som underskattad.
Citera
2006-08-27, 00:24
Medlem
BjörnHellbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olympen
Som vanligt måste jag säga Mott The Hoople. De var väldigt stora runt 73-74.
Nämner man dom för yngre människor idag, är det i princip ingen som har hört talas om dom. Mott The What??
Fantastiskt band som verkligen förtjänar mer uppmärksamhet.
Lite låttips:
Hymn For The Dudes
Honaloochie Boogie
All The Way From Memphis
Ballad Of Mott The Hoople
Roll Away The Stone
All The Young Dudes (såklart)

Upptäck!!

Blev inte All the young dudes utnämnd till en av de allra största böglåtarna genom tiderna? Störst blev Somewhere over the rainbow om jag minns rätt.
Citera
2006-08-27, 00:27
Medlem
BjörnHellbergs avatar
Citat:

ABBA var sjukt populära globen över. När de var som störst var de större än livet själv, men inte i Sverige. Underskatta aldrig kraften i Jantelagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in