2006-08-27, 04:05
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleurety
Bolt Thrower

hahaha fyfan dom hade jag glömt bort!
var många många måååånga år sedan jag hörde dom!
vilka brutala snubbar
Citera
2006-08-27, 04:08
Medlem
Marulks avatar
Egentligen inget band, men ändå.

Kjell Höglund
Citera
2006-08-27, 04:11
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep

UFO- Ett av de bästa banden unde 1970-talet. Sorgligt förbisedda.

Måste hålla med där.

Doctor Doctor som dom gjorde är en av dom bästa hårdrockslåtarna som gjorts.
faktiskt.
Citera
2006-08-27, 04:23
Medlem
erowids avatar
Min röst går till Faith No More!
Citera
2006-08-27, 10:28
Medlem
Kafes avatar
Cynic tror jag.
Citera
2006-08-27, 11:22
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mines
håller med till 100% angående WASP

Beror på vad du menar med underskattat? Under 80 talet var WASP ett av de största hårdrocks banden i världen. I och med Headless Children plattan (tror det var 89) så splittrades Wasp. Singeln Forever Free från HD skivan blev dock en stor hit i bl.a USA. Blackie gjorde dock comeback själv runt 93 med The Crimson Idol plattan och gjorde succé.

Jag tycker inte WASP har varit direkt underskattade. Underskattade band är de som aldrig får uppmärksamhet i media, tidningar och TV. Så har det faktiskt inte varit med WASP, kanske något mindre under 2000 talet men annars kan man inte påstå att de är underskattade. Detsamma gäller Faith No More som någon nämnde här.
Citera
2006-08-27, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thrudvang
Sir Lord Baltimore helt klart. Sjukt bra ösig, röjjig och rå hårdrock.

Släppte två skivor i börjar/mitten av 70-talet. Jag antar att dom var före sin tid med musiken dom spelade.

Evigheter sedan jag lyssnade på Sir Lord Baltimore. Någonstans i mina vinylbackar ligger Kingdom Come och kippar efter andan. I mitt minne var det ganska enkel och primitiv rock med lite Budgie-vibbar..? Minns jag fel kanske...

Någon som har hört deras andra, mindre kända, skiva som bara hette Sir Lord Baltimore?
Citera
2006-08-27, 18:15
Bannlyst
Några nämnde Ufo och det stämmer att man hör väldigt lite om dom nu för tiden - trots att dom fortfarande existerar!

Skivorna Phenomenon, Force it, No heavy petting, Lights out och Obsession är strålande. Samtliga med Michael Schenker på gura. Han var en av de som startade den nya skolan inom hårdrock - skarpa, rena och distinkta solon som inte eminerade från bluesen utan direkt från rocken.

Sångaren, Phil Mogg, hade en röst och framtoning som tilltalade både killar och tjejer - rå och whiskykantad men samtidigt känslofull och musikalisk.
Citera
2006-08-27, 18:19
Medlem
At The Drive-In
Citera
2006-08-27, 18:57
Medlem
Mr Andersons avatar
The Only Ones! De gjorde massor av låtar med hitpotential men fick aldrig den uppmärksamhet som de var värda. Sköna texter som "Why don't you kill yourself? You ain't no use to noone else." gör ju inte saken sämre.

Ni som gillar skön post-punk från slutet av 70-talet och början av 80-talet, ge The Only Ones en chans. Det är de värda!
Citera
2006-08-27, 19:12
Medlem
jaha jovissts avatar
GWAR, dom har faktiskt gjort jävligt kul och bra musik som få upptäckt, jag har nog aldrig hört dem spelade på radio.
Citera
2006-08-27, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
Beror på vad du menar med underskattat? Under 80 talet var WASP ett av de största hårdrocks banden i världen. I och med Headless Children plattan (tror det var 89) så splittrades Wasp. Singeln Forever Free från HD skivan blev dock en stor hit i bl.a USA. Blackie gjorde dock comeback själv runt 93 med The Crimson Idol plattan och gjorde succé.

OT: WASP är mer överskattade med tanke på hur kass musik dom gjort. Dessutom var dom INTE ens i närheten av att vara ett av det största banden under 80talet. Dom var duktiga på att skriva texter som innehöll en hel del runda ord.

Tycker bla att många av dom största Powermetalbanden inte får ett skit i uppskattning av radion och media. ex Helloween, Running Wild, Rage mfl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in