Citat:
Ursprungligen postat av
HC47
Du är verkligen en helt obegripligt tragisk individ. Du blir lurad igen, för typ tusende gången, av en ökänd conman och du fortsätter prata om honom som att han är nästa Messias som ska ge oss sanningen. Du saknar all form av analytisk förmåga och kan inte ens dra den absolut enklaste av slutsatser: Att du blivit blåst i 10+ år. Du är som en person som blir misshandlad av sin man, men som vägrar erkänna att det finns ett problem.
Ja, det är ett informationskrig och du representerar den absolut mest skitsnackande sidan, som konstant sprider lögner, konspirationsteorier och annat nonsens. "Alternativa fakta", som ni kallar det.
Kan inte låta bli att fascineras när människor avfärdar idén om att Trump ägnar sig åt strategiskt spel – eller som vissa kallar det, 5D-schack.
..bara två veckor sedan lyckades han fullständigt överraska världen i Iran-frågan – genom att använda skenmanövrar, vilseledning, noggrant läckta uppgifter och andra taktiska drag.
Bakom kulisserna var det lugnt. Trump hade redan säkrat överenskommelser med alla tyngre länder i regionen och fått tydliga signaler från Putin innan han agerade. Men om man följde flödet på DN, Aftonbladet och Svenska sociala medier såg det ut som att tredje världskriget stod för dörren. Allmänheten inkl mig själv hade ingen aning om vad som faktiskt pågick.
Att påstå att Trump inte använder strategisk vilseledning håller helt enkelt inte. Han har gång på gång visat att det är en del av hans verktygslåda – och det som hände nyligen var kanske det tydligaste exemplet hittills.
Min poäng är att saker sällan är vad de först ser ut att vara. Det pågår ett skuggspel i bakgrunden, och vi i allmänheten får bara se fragmenten.
Vänta och se säger jag.