2025-07-22, 22:49
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Bonusinfo och udda sammanträffande:

Donald Barr som ska anställt Epstein skrev även science fiction, bland annat: A Slightly Gothic Interplanetary Tale 1973, som handlar om en planet styrd av oligarker som ägnar sig åt barnsexhandel.

Jag vet. Det också. Den boken känns som insiderinfo i nuläget.
Citera
2025-07-22, 22:54
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Ingen bryr sig om vilken "sida" du väljer. Fakta är fakta, oavsett ditt önsketänkande. Man kan erkänna att ett lag förlorade och ett annat vann även om man inte hejade på något.

Det är inte önsketänkande. Jag är bara konsekvent. Jag hoppar inte mellan två korrupta lag och inbillar mig att det ena laget helt plötsligt menar väl bara för att det andra framstår som det allra mest korrupta alternativet just nu. Jag kan inte svika mina principer och helt plötsligt bli ignorant över hur mycket Demokraterna själva är implikerade i fallet Epstein bara för att de just nu använder honom mot Trump. Jag tycker det är lika skenheligt när högern i USA använt Epstein mot Demokraterna förr. Jag genomskådade det med. Och jag genomskådar dig och dina gelikar just nu. Ni är bara opportunister.

Dito rörande Svensk politik och alla skandaler och korruption inom den.

Jag är bara konsekvent. Jag tar dock del utav information från både vänstervinklat och högervinklat håll och väger i bägge fallen upp om det är tillförlitligt eller ej. Jag diversifierar mina källor. Jag lever inte i en ekokammare som både vänstern och högern på flashback eller sociala medier i allmänhet brukar göra.
Senast redigerad av SverigeHarKlusterB 2025-07-22 kl. 23:00.
Citera
2025-07-22, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Jag läste också det i förbi farten men tog det med en nypa salt pga av omständigheterna, kan du länka?.

Hursomhelst har gamla FBI noll trovärdighet efter de politiserats av demokraterna för att störta Trump. När Kash är klar så kan man börja lita på dem.
DNI, DHS eller andra myndigheter alternativt militärunderrättlse har utrett Epstein och hans möjliggörare vad så säker på det. National security threat skojar man inte med.
Det finns information om det längre bak i tråden. Är det någon gång som FBI haft låg trovärdighet så är det nu när både Kash Patel och Dan Bongino, som tidigare gapat sig blåa om att filerna ska släppas, nu är tysta som i graven.
Citera
2025-07-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag menar det jag skrev.
Att GOP inte kan bultas ihop och repr Maga.

Maga, Ultralojalister och kristna nationalister, vs den mer ursprungliga versionen av republikaner dvs GOP.
- varav sistnämnda inte är lika betuttade i Trump men har hittills betett sig som dörrmattor och medlöpare.

Forskare, medborgaraktivister och mer mainstream kristna i USA varnar för den kristna nationalism som växer fram och fått fäste inom MAGA och främst hos unga män.
Den smyger sig in i Vita Huset och försöker etablera sig politiskt.
Detta är inte GOP per se, inte ens de mer ultrakonservativa. Det är högerextremism och kristen nationalism.

Jag undrar dock vart smärtgränsen går hos den mer ursprungliga typen av reps och om Epstein och peddo kan bli vattendelaren i partiet.
Det återstår att se.
GOP ska definitivt buntas ihop med MAGA med tanke på de skyhöga förtroendesiffror de ger till Trump och hans MAGA-politik.
Senast redigerad av pf10 2025-07-22 kl. 23:12.
Citera
2025-07-22, 23:02
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SverigeHarKlusterB
Det är inte önsketänkande. Jag är bara konsekvent. Jag hoppar inte mellan två korrupta lag och inbillar mig att det andra laget helt plötsligt menar väl bara för att det andra framstår som det allra mest korrupta alternativet just nu. Jag kan inte svika mina principer och helt plötsligt bli ignorant över hur mycket Demokraterna själva är implikerade i fallet Epstein bara för att de just nu använder honom mot Trump. Jag tycker det är lika skenheligt när högern i USA använt Epstein mot Demokraterna förr. Jag genomskådade det med. Och jag genomskådar dig och dina gelikar just nu. Ni är bara opportunister.
Du har uppenbarligen en strikt världsbild som hindrar dig från att se fakta som går emot den, likt själva MAGA-sekten. Trump har panik av en anledning, han stänger ner kongressen av en anledning.
Citera
2025-07-22, 23:05
Citat:
Du har uppenbarligen en strikt världsbild som hindrar dig från att se fakta som går emot den, likt själva MAGA-sekten. Trump har panik av en anledning, han stänger ner kongressen av en anledning.

Det är just nu främst på grund utav Massies motion som han stänger ner kongressen.

Det är du och dina gelikar som är lika strikt och endimensionell som MAGA-sekten. Fast åt ett annat håll. Ni förtjänar varandra i alla era ytliga PR-intriger där ni bägge skenheligt låtsas att ni är den rättvisa sidan. Fast ni är bara bägge fulla med skit.
Citera
2025-07-22, 23:13
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag menar det jag skrev.
Att GOP inte kan bultas ihop och repr Maga.

Maga, Ultralojalister och kristna nationalister, vs den mer ursprungliga versionen av republikaner dvs GOP.
- varav sistnämnda inte är lika betuttade i Trump men har hittills betett sig som dörrmattor och medlöpare.

Forskare, medborgaraktivister och mer mainstream kristna i USA varnar för den kristna nationalism som växer fram och fått fäste inom MAGA och främst hos unga män.
Den smyger sig in i Vita Huset och försöker etablera sig politiskt.
Detta är inte GOP per se, inte ens de mer ultrakonservativa. Det är högerextremism och kristen nationalism.

Jag undrar dock vart smärtgränsen går hos den mer ursprungliga typen av reps och om Epstein och peddo kan bli vattendelaren i partiet.
Det återstår att se.

Det är "extremisterna" som gått emot Trump mest inom partiet angående hela Epstein soppan på sistone. Det är mellanmjölks GOP (de flesta av dessa även de Trump-lojalister) som deltagit i Trumps cover-up.
Citera
2025-07-22, 23:13
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Det är just nu främst på grund utav Massies motion som han stänger ner kongressen.

Det är du och dina gelikar som är lika strikt och endimensionell som MAGA-sekten. Fast åt ett annat håll. Ni förtjänar varandra i alla era ytliga PR-intriger där ni bägge skenheligt låtsas att ni är den rättvisa sidan. Fast ni är bara bägge fulla med skit.
Trump har lyckats lura dig alltså?

Ingen demokrat (och speciellt inte en demokratisk president) har någonsin basunerat ut "STOP TALKING ABOUT JEFFREY EPSTEIN!" på sociala medier eller påstått att filerna är ett hoax. Men fortsätt intala dig annat för all del.
Citera
2025-07-22, 23:17
Medlem
Citat:
Har du missat Durham-report som kom fram till att de inte fanns grunder att starta utredningen från första början?
Det var fake från första början så torka dig i röven med Mueller-rapporten.
Jo, jag känner mycket väl till rapporten. Jag har läst den (drygt 300 sidor). Det har inte du. Så vill du veta något om Durham-rapporten, se till och fråga mig först innan du uttalar dig.

Det jag skrev antydde redan detta: Justitiedepartementets granskning fann ingen politisk bias i FBI:s nära tre år långa utredning. Durham utgick i princip från samma bedömning, då han återanvände Justitiedepartementets egna slutsatser och byggde sin utredning på dessa, inte på egna slutsatser.

Durham åtalade tre FBI-anknutna personer på lösa grunder, och all information han använde kom inte från egen granskning, utan direkt från justitiedepartementet. Två friades. En – Kevin Clinesmith – dömdes till skyddstillsyn och samhällstjänst.

Clinesmits ”brott”? Han lade till frasen "och inte en källa" för att undvika missförståndet i ett CIA-dokument där Carter Page beskrevs som tidigare kontakt, inte som agent. Detta upptäcktes av FBI själva, och Clinesmith hade redan självmant lämnat sin tjänst pga detta, två år innan Durham väckte åtal.

Domaren i målet konstaterade uttryckligen att inget tyder på att Clinesmiths handlingar var politiskt motiverade, bara att han tog en olämplig genväg, vilket många sannolikt gör, men som här uppmärksammades.

Durham var heller inte ursprungligen någon "särskild åklagare". Han utsågs till det av Trumps dåvarande och mycket tjänstvillige justitieminister William Barr, som var extremt lojal mot Trump. Det gjorde hela upplägget politiserat från början, och hela justitiedepartementet - som ska vara opartiskt - blev i och med detta partiskt i frågan; helt i linje med Trumps total-falska påståenden att FBI och underrättelsetjänsten skulle ha konspirerat mot honom. Det var grunden i vad Durham gjorde.

Durham kritiserade aldrig någon av FBI-rapportens centrala slutsatser. Inte en enda. Det är Durham som utredde på 100%-ig politisk bias, inte FBI. Därför är det Durhams fånerier som duger till skithuspapper. FBI-rapporten står kvar i full majestät, och du har total-fel. Du bara letar kryphål med distraktioner, precis som Trump.

Sitt inte och tro att du vet mer än andra. Du har ingen aning om vad andra vet och inte. Du vill väl inte skämma ut dina konspirations-fränder?
Senast redigerad av Robbinist 2025-07-22 kl. 23:27.
Citera
2025-07-22, 23:19
Medlem
Citat:
Har du missat Durham-report som kom fram till att de inte fanns grunder att starta utredningen från första början?
Det var fake från första början så torka dig i röven med Mueller-rapporten.
Nej Durhams rapport hittade inte någonting att kritisera FBI för och ännu mindre att 'Deep State' konspirarade mot Trump. kan väl inte ha varit överraskande för någon men besvikelsen var stor i MAGAlägret. Inga arresteringar eller exekutionspatruller den här gången heller.

Rysslands inblandning i valet är bevisad många ggr så det visar hur desperat Trump är. Både Mueller rapporten och två olika utredningar i kongressen, alla med hjälp av prominenta Republikaner. Marco Rubio bl a var mycket kritisk mot Trump och ansåg att det var till 100 % bevisat att Ryssland la sig i valet.
Citera
2025-07-22, 23:23
Citat:
Trump har lyckats lura dig alltså?

Ingen demokrat (och speciellt inte en demokratisk president) har någonsin basunerat ut "STOP TALKING ABOUT JEFFREY EPSTEIN!" på sociala medier eller påstått att filerna är ett hoax. Men fortsätt intala dig annat för all del.

Återigen ser du bara till ytligheterna. Mediabilden.

Jag är den sista varelsen i hela universum Trump kan lura. Jag är så mycket mer medveten om hur djup just hans lömskhet går än vad många av er åt vänster ens inbillar er vara. Hur har han lurat mig menar du? Tror du jag låter mig luras av någon som varit tät med kriminella element hela sin karriär ända sedan Roy Cohn först var hans mentor?

Men jag luras inte utav dig eller Demokraterna heller. Jag tänker liksom inte köpa att ni står på rätt sida nu med tanke på all skit Epstein ganska uppenbarligen hade på Clinton, Bill Gates och halva Hollywood (nästan uteslutande Demokrater) med hur mycket ni än forcerar det och försöker få det här till att Epstein filerna bara är graverande för Trump. Det är bara en taktik ni kör. Precis som Trump-faktionen också kört den taktiken som främst tillämpades mot Demokraterna utav Roger Stone, Alex Jones och Mike Cernovich. Det betyder inte att deras hyperbol såsom "spirit cooking" och dylik trams de körde med ett tag för typ åtta år sedan på något sätt rentvår Demokraterna. Det rentvår inte Trump just nu att Demokraterna är PR oppurtinister just nu heller.

Jag kan bara upprepa att både ni anti-Trump och pro-Trump troll förtjänar varandra. Ni är lika skenheliga. Ni är bägge hycklare. Ni är bägge fulla med skit.
Senast redigerad av SverigeHarKlusterB 2025-07-22 kl. 23:26.
Citera
2025-07-22, 23:33
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Återigen ser du bara till ytligheterna. Mediabilden.

Jag är den sista varelsen i hela universum Trump kan lura. Jag är så mycket mer medveten om hur djup just hans lömskhet går än vad många av er åt vänster ens inbillar er vara. Hur har han lurat mig menar du? Tror du jag låter mig luras av någon som varit tät med kriminella element hela sin karriär ända sedan Roy Cohn först var hans mentor?

Men jag luras inte utav dig eller Demokraterna heller. Jag tänker liksom inte köpa att ni står på rätt sida nu med tanke på all skit Epstein ganska uppenbarligen hade på Clinton, Bill Gates och halva Hollywood (nästan uteslutande Demokrater) med hur mycket ni än forcerar det och försöker få det här till att Epstein filerna bara är graverande för Trump. Det är bara en taktik ni kör. Precis som Trump-faktionen också kört den taktiken som främst tillämpades mot Demokraterna utav Roger Stone, Alex Jones och Mike Cernovich. Det betyder inte att deras hyperbol såsom "spirit cooking" och dylik trams de körde med ett tag för typ åtta år sedan på något sätt rentvår Demokraterna. Det rentvår inte Trump just nu att Demokraterna är PR oppurtinister just nu heller.

Jag kan bara upprepa att både ni anti-Trump och pro-Trump troll förtjänar varandra. Ni är lika skenheliga. Ni är bägge hycklare. Ni är bägge fulla med skit.
Inser du inte varför han stänger ner kongressen är du lurad.

Ingen dyrkar Clinton eller Gates, eller "halva Hollywood" eller vem du nu påstår skulle vara med i filerna som är demokrater. I det demokratiska partiet gör inte alla som en enskild individ säger.

Din självinsikt är obefintlig, ytterligare något du har gemensamt med MAGA-sekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in