Citat:
Ursprungligen postat av
knash
Har du missat Durham-report som kom fram till att de inte fanns grunder att starta utredningen från första början?
Det var fake från första början så torka dig i röven med Mueller-rapporten.
Jo, jag känner mycket väl till rapporten. Jag har läst den (drygt 300 sidor). Det har inte du. Så vill du veta något om Durham-rapporten, se till och fråga mig först innan du uttalar dig.
Det jag skrev antydde redan detta: Justitiedepartementets granskning fann ingen politisk bias i FBI:s nära tre år långa utredning. Durham utgick i princip från samma bedömning, då han återanvände Justitiedepartementets egna slutsatser och byggde sin utredning på dessa, inte på egna slutsatser.
Durham åtalade tre FBI-anknutna personer på lösa grunder, och all information han använde kom inte från egen granskning, utan direkt från justitiedepartementet. Två friades. En – Kevin Clinesmith – dömdes till skyddstillsyn och samhällstjänst.
Clinesmits ”brott”? Han lade till frasen "och inte en källa" för att undvika missförståndet i ett CIA-dokument där Carter Page beskrevs som tidigare kontakt, inte som agent. Detta upptäcktes av FBI själva, och Clinesmith hade redan självmant lämnat sin tjänst pga detta, två år innan Durham väckte åtal.
Domaren i målet konstaterade uttryckligen att inget tyder på att Clinesmiths handlingar var politiskt motiverade, bara att han tog en olämplig genväg, vilket många sannolikt gör, men som här uppmärksammades.
Durham var heller inte ursprungligen någon "särskild åklagare". Han utsågs till det av Trumps dåvarande och mycket tjänstvillige justitieminister William Barr, som var extremt lojal mot Trump. Det gjorde hela upplägget politiserat från början, och hela justitiedepartementet - som ska vara opartiskt - blev i och med detta partiskt i frågan; helt i linje med Trumps total-falska påståenden att FBI och underrättelsetjänsten skulle ha konspirerat mot honom. Det var grunden i vad Durham gjorde.
Durham kritiserade aldrig någon av FBI-rapportens centrala slutsatser. Inte en enda. Det är Durham som utredde på 100%-ig politisk bias, inte FBI. Därför är det Durhams fånerier som duger till skithuspapper. FBI-rapporten står kvar i full majestät, och du har total-fel. Du bara letar kryphål med distraktioner, precis som Trump.
Sitt inte och tro att du vet mer än andra. Du har ingen aning om vad andra vet och inte. Du vill väl inte skämma ut dina konspirations-fränder?