2026-02-03, 16:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jo men idag så kan väl bara demokrater och andra se det som släpps? Eller kan personer utanför justitiedepartementet se omaskade dokument och icke släppta dokument?

Beror på hur intelligent redaktionerna gjorts. Många gånger har de bara använt en PDF-highlighter så man kan kopiera texten och klippa in den i ett dokument så ser man vad det står. Ofta har de också bara strykt vissa uppgifter, typ på ett ställe så redakterade de hela Trumps namn, på ett annat ställe i samma dokument så redakterade de bara förnamnet och inte mellannamnet och efternamnet osv.
Citera
2026-02-03, 16:20
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Beror på hur intelligent redaktionerna gjorts. Många gånger har de bara använt en PDF-highlighter så man kan kopiera texten och klippa in den i ett dokument så ser man vad det står. Ofta har de också bara strykt vissa uppgifter, typ på ett ställe så redakterade de hela Trumps namn, på ett annat ställe i samma dokument så redakterade de bara förnamnet och inte mellannamnet och efternamnet osv.

Jo men min fråga var om "demokrater" har tillgång till originaldokumenten. Det tror jag inte, de hade det när de var i regeringsställning men inte nu.
Citera
2026-02-03, 16:46
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jo men min fråga var om "demokrater" har tillgång till originaldokumenten. Det tror jag inte, de hade det när de var i regeringsställning men inte nu.
Märkligt kan tyckas att inget läckte under Biden. Hans anhang kunde inte publicera materialet eftersom rättegången mot Ghislaine pågick, okej, men det är ändå väldigt suspekt att sprängstoff av den typen inte fann en väg ut. Jag menar, hade en enda tjänsteman sett Trump som Hitler borde det ha gjort det. Men nu ska vi alltså tro att Trump kunde köra feta busslass med hemligstämplat material till toaletten på Mar-a-Lago utan att någon lyfte ett ögonbryn, medan Bidens laglydiga cp:n var oförmögna till att lyfta ut ett par dokument från arkivet som kunde avgöra valet?
Citera
2026-02-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Märkligt kan tyckas att inget läckte under Biden. Hans anhang kunde inte publicera materialet eftersom rättegången mot Ghislaine pågick, okej, men det är ändå väldigt suspekt att sprängstoff av den typen inte fann en väg ut. Jag menar, hade en enda tjänsteman sett Trump som Hitler borde det ha gjort det. Men nu ska vi alltså tro att Trump kunde köra feta busslass med hemligstämplat material till toaletten på Mar-a-Lago utan att någon lyfte ett ögonbryn, medan Bidens laglydiga cp:n var oförmögna till att lyfta ut ett par dokument från arkivet som kunde avgöra valet?

Genomgångarna av dokumenten för att censurera känslig information (inte bara kända personer utan offer och detaljer som kan påverka en rättsprocess) dessa har tagit hundratals anställda i FBI och DOJ flera veckor/någon månad att gå igenom. Det är inget man bara gör på en handvändning.
Citera
2026-02-03, 16:58
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Jaha, oväntat . Varför är jag inte förvånat ?

En judisk "världskonspiration" som servar icke-judar av högsta politiska kaliber i en pedofilring och inte kan ta ansvar , för att det var ju en judisk världskonspiration? Är det det du vill säga ?

Byt servar mot utpressar och mutar.

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Robert Maxwell var inte Israel, han var britt. Men snart påstår du väl att Prince Andrew var jude också.

Maxwell var inte britt, han var en jude som var född i dåvarande Tjeckoslovakien.
Citera
2026-02-03, 17:03
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Genomgångarna av dokumenten för att censurera känslig information (inte bara kända personer utan offer och detaljer som kan påverka en rättsprocess) dessa har tagit hundratals anställda i FBI och DOJ flera veckor/någon månad att gå igenom. Det är inget man bara gör på en handvändning.
Offrena, inte förövarna, läses lätt i släppet din lilla lus. Påståendet att Trumps tjänare var noggranna håller därför dåligt. Det håller faktiskt inte alls.
Citera
2026-02-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Myndigheter med access:
DOJ (åklagare, JMD, OPR)
FBI
U.S. Marshals Service
DHS (HSI/ICE – om gräns, trafficking, immigration)
IRS-CI (finansiella brott)
SEC (värdepapper, om relevant)
State Dept (endast vid internationella rättsärenden)
Tusentals och åter tusentals personer således.

Borde ju då finnas en visselblåsare (får vi hoppas) för dessa släppta filer måste ju vara kurerade...?
Citera
2026-02-03, 17:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Maxwell var inte britt, han var en jude som var född i dåvarande Tjeckoslovakien.

Dåvarande Tjeckoslovakien ja, sen blev han britt. Han blev aldrig israel. Men du tror så klart att han var israel för att han var jude. Du resonerar inte likadant kring svenskar som lämnar Sverige eller hur? Svenskättlingar i USA är de svenskar enligt dig?
Citera
2026-02-03, 17:10
Medlem
Citat:
Visst är det fascinerande. En annan sak som är fascinerande är hur vansinnigt många det är inom amerikansk politik som är dömda sexbrottslingar. Vad händer där borta egentligen? Epstein, ryssarna m.fl., de var och är väl fortfarande geniala på ett oerhört skrämmande och perverst sätt när de kan forcera allt försvar på det viset (genom kompromat).

Det är inte bara inom politiken. Jag har för mig att USA är, per capita, den största konsumenten om barnporr.
Citera
2026-02-03, 17:10
Medlem
Citat:
Offrena, inte förövarna, läses lätt i släppet din lilla lus. Påståendet att Trumps tjänare var noggranna håller därför dåligt. Det håller faktiskt inte alls.

Inkompetenta var de väl snarare som inte lyckades censurera all text. Det har ju likväl tagit väldigt lång tid, både att kolla det släpp som Trump sedan bestämde sig för att hålla hemligt, och sedan nu som svar på lagen (enligt vilken släppet är drygt en månad försenat).
Citera
2026-02-03, 17:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Melinda Gates har uttalat:
”For me it’s personally hard whenever does details come up. Because it brings back memories of some very, very painfull time of my marriage”.

Vagt. Och inte direkt anklagande mot exmannen. Men något har han gjort.

https://youtu.be/1iPe6Iegom4?si=jCtjn3Nr43hoyPwF
Citera
2026-02-03, 17:11
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Byt servar mot utpressar och mutar.

Nej, förstår inte.
Hur utpressar eller mutar man någon att sexuellt utnyttja underåriga , fast alla visste att det nog var lite "olämpligt" Är det också "judens" fel ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in