Citat:
Ursprungligen postat av
krackelerar
Finland har f.ö. heller inte många som kan anses vara stora stjärnor i NHL för närvarande.
Mycket snack från finnar i tråden om Finlands folkmängd jämfört med Sverige, det påvisar bara att ni är enfaldiga idioter.
Kan ni inte jämföra Kanadas folkmängd med USA på samma gång, Kanada har 40 miljoner invånare, USA har ca: 340 milj invånare.
Som sagt, enfaldiga idioter är ni.
Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Bry dig inte om knivfyllona. Ser man kommande generationer hockey-killar kan man undra hur stabila de är - U18 torskade 9-2 mot Sverige i kvarten. 9-2?!!! Är Finland en blåbärsnation nu? Deras annans-medalj för OS 2022 borde de tas ifrån. Innehåller noll av värde. Det bästa de presterat är OS-silver, då hade de bra spelare med.
Det var jag som jämförde ländernas folkmängd och jag är absolut inte finne, men jag kan ändå tänka två tankar samtidigt utan att vara någon sorts partisk fanboy.
Nog fan är det relevant eftersom hockey är någorlunda jämförbart gällande storleken av sporten hockey i Finland VS. Sverige. Kanada har inte lika stor folkmängd som USA nej, skillnaden är att i Kanada spelar ALLA hockey och nästan enbart det.
I USA är det baseball, basket, amerikansk fotboll, fotboll, golf, tennis, friidrott etc. som konkurrerar och är riktigt stora sporter också, i Kanada har ju hockeyn i princip ingen konkurrens.
Ska man snacka om det som faktiskt är relevant så är det ju de allra senaste åren, och då har Finland ett OS-guld och två VM-guld, Sverige noll.
Vilket lag vann senast en match lagen emellan i en turnering där båda ländernas alla bästa spelare var inbjudna? Jo, Finland (4 Nations).
När vann Sverige senast ett guld? Exakt.
Man borde inte ens snacka skit om Finland så länge Sverige inte har vunnit något på så många års tid.
Vinner inte Sverige VM-guld i år på hemmaplan med det kraftfulla NHL-laget man ser ut att få hem är det riktigt pinsamt ärligt talat. Ska bli kul att se bortförklaringarna igen då i så fall om det skulle ske.
Och kom in med snack om silver, brons etc. Det är bara guld som räknas. If you're not first - you're last!