2025-05-13, 00:48
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Vi klarade precis av knivfyllona. Samma knivfyllon som igår var en knivsudd ifrån att torska mot snigelätarna.

Jag är lite orolig.
Det enda positiva var skottstatistiken.
Citera
2025-05-13, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Finnarna hade det svårt idag att sänka sin styrka och spelskicklighet. Alltid svårt att möta b-nationer som Sverige.
Hade cha cha cha! velat hade de vunnit hur lätt som helst mot lillebror.
Haha så utspelade ni var i 55 minuter, tacka eran målvakt att det inte står 5 eller 6-0 efter 55 minuter!
Citera
2025-05-13, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vi klarade precis av knivfyllona. Samma knivfyllon som igår var en knivsudd ifrån att torska mot snigelätarna.

Jag är lite orolig.
Det enda positiva var skottstatistiken.

Är mer orolig för vår lillebror. De gick på syrgas för att ens kunna bräcka Österrike och Frankrike. Och till slutligen gick på fall mot oss (inte oväntat) men leker med tanken om de varit Kanada de mött innan oss. Hade de ens orkat tagit sig till arenan den dagen...? Man pratar om sisu ofta i finland. Men jag behöver en mer utförlig beskrivning på vad det egentligen är.
Citera
2025-05-13, 07:41
Avstängd
Saros visar att Finland blir att räkna med i OS. Jag tror på Sverige-Finland i final i OS..som 2006.
Citera
2025-05-13, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Saros visar att Finland blir att räkna med i OS. Jag tror på Sverige-Finland i final i OS..som 2006.

Han har inte stött på nåt jättemotstånd ännu som liknar något motstycke som en semifinal än mindre en final i OS. Han är bra, men att det skulle hålla i ett OS med de bästa har han visat prov att de brister under four nations där man fick ett litet humm om kommande OS.
Citera
2025-05-13, 07:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Han har inte stött på nåt jättemotstånd ännu som liknar något motstycke som en semifinal än mindre en final i OS. Han är bra, men att det skulle hålla i ett OS med de bästa har han visat prov att de brister under four nations där man fick ett litet humm om kommande OS.

I OS 2006 hade man Nittymäki..en stabil NHL-målvakt men ingen världsmålvakt. Självklart är han inte som Pekka Rinne eller Tukka Rask men han visade igår att han kan stå emot vid tryck. Fast vi får se när slutspelet börjar..Hans insats i Nashville i år har inte varit tillräckligt. Han kan vara på väg ned.

Tror ändå på Sverige och Finland på stor is nästa år. I OS 2006 var det 4 europeiska lag i semifinalerna.
Citera
2025-05-13, 08:01
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
2-2 var ändå närmre.

Finland är usla. Jag bävar för mötet med Kanada, ja egentligen för alla lag. De kan förlora vilken match som helst. Vore jag svensk vore jag orolig på allvar. Det stjärnspäckade nhl-laget håller inte måttet.

Nä, 4-1 var mycket närmare än 2-2. Tittade du inte på matchen?

Citat:
Är mer orolig för vår lillebror. De gick på syrgas för att ens kunna bräcka Österrike och Frankrike. Och till slutligen gick på fall mot oss (inte oväntat) men leker med tanken om de varit Kanada de mött innan oss. Hade de ens orkat tagit sig till arenan den dagen...? Man pratar om sisu ofta i finland. Men jag behöver en mer utförlig beskrivning på vad det egentligen är.

Susi, är inte det någon form av finsk sushi, alltså rå fisk?

Citat:
I OS 2006 hade man Nittymäki..en stabil NHL-målvakt men ingen världsmålvakt. Självklart är han inte som Pekka Rinne eller Tukka Rask men han visade igår att han kan stå emot vid tryck. Fast vi får se när slutspelet börjar..Hans insats i Nashville i år har inte varit tillräckligt. Han kan vara på väg ned.

Tror ändå på Sverige och Finland på stor is nästa år. I OS 2006 var det 4 europeiska lag i semifinalerna.

Finland lär väl knappt kvala till OS med tanke på hur usla de är numera.
Citera
2025-05-13, 08:20
Medlem
Löjeväckande att läsa hur vissa finn-supportrar försöker släta över lillebrors usla insats genom att påstå att Sverige är det dåliga laget, trots 41 - 19 i skottstatistik och typ 85 - 15 i spelinnehav.

Att tro att välbefinnandet efter att ha slagit finnarna skulle bli mindre genom att leka "expertkommentator" och sia om hur illa det kommer att gå för Sverige i slutspelet är bara skrattretande.

Lycka till Suomi, hoppas ni tar er vidare till kvartsfinalen.
Citera
2025-05-13, 09:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HarryGW
Löjeväckande att läsa hur vissa finn-supportrar försöker släta över lillebrors usla insats genom att påstå att Sverige är det dåliga laget, trots 41 - 19 i skottstatistik och typ 85 - 15 i spelinnehav.

Att tro att välbefinnandet efter att ha slagit finnarna skulle bli mindre genom att leka "expertkommentator" och sia om hur illa det kommer att gå för Sverige i slutspelet är bara skrattretande.

Lycka till Suomi, hoppas ni tar er vidare till kvartsfinalen.

Har aldrig sett Finland bli så utspelat. Det var som på Sovjettiden.
Citera
2025-05-13, 09:20
Avstängd
Hur i hvete kunde fyra domare missa att Mika Z få en klubba i ansiktet och SPOTTAR blod i avbytarbåset.
Citera
2025-05-13, 10:17
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Haha så utspelade ni var i 55 minuter, tacka eran målvakt att det inte står 5 eller 6-0 efter 55 minuter!

Citat:

För i helvete, jag är etnisk svensk sedan minst 1600-talet och driver med knivfyllona i tråden. Ironi ffs
Citera
2025-05-13, 10:30
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Hur i hvete kunde fyra domare missa att Mika Z få en klubba i ansiktet och SPOTTAR blod i avbytarbåset.
Ja. Han blev ju dessutom sårig i nyllet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in