2025-05-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Instmmer i det du skriver. Men jag funderar om man inte kunde ha haft det i Karlstad och rebro och sen kunde Karlskoga ha haft ngra matcher ocks. Det r stder som har stort hockey intresse, nrma avstnd, det hade varit betydligt mer vlfyllt p dom mindre lagens matcher. Jag tror att det hade varit bra tryck i hallarna istllet fr en trtt stockholmspublik som knappt bryr sig.
Hockey-VM r fr litet fr Sthlm. Det mrks inte p stan och allvarligt.

Semifinaler som slutar 6-2 och 7-0, det r inte direkt jmnt och spnnande. Danmark slr Kanada. Hockey-VM r dtt.
Citera
2025-05-24, 20:53
Avstngd
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
Finland i senaste VM:

2025: 7a
2024: 8a
2023: 7a

Smst sedan jag vet inte hur lnge.

Det r dligt med tanke p att vra bsta spelare slutspels hockey i vrldens bsta Liga.

Skrpning Finland, dags att plocka fram en ny Anttila och Jalonens C lag s vinner vi igen

Men det r nd uselt att Sverige har spass noll chans att utmana om OS,VM och definitivt JVM guld.

Smsta nr det gller. Blbrskungarna frn Svea Rike
Citera
2025-05-24, 20:54
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Gykeres, Isak, Truls, Duplantis, Sarah Sjstrm, Beachvolleyboll-killarna, Ludvig berg, Frida Karlsson, Jonna Sundling, Ebba Andersson, Tove Alexandersson

Vi har ngra duktiga i betydelselsa sporter.

Att vi inte har en enda hockeyspelaren p den listan r en skam med tanke p hur mycket resurser Sverige lgger p hockeyn. Man fr skmmas.

Gykeres, Isak, Duplantis r inte svenskar.
Citera
2025-05-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Sjtte raka vrldsmsterskapet som vi inte tar oss till final. Vad krvs fr att kronorna ska n final?
Jag tror problemet ligger flera r tillbaka i tiden, och lsningen kika s.

Jag tror att frslaget som ligger just nu att gra om SHL, HockeyAllsvenskan och div 1 r rtt vg. Som jag ser frslaget s kommer fler lag rra sig mellan serierna, vilket ven innebr pengarna.

Mer pengar till div 1 och allsvenskan och mindre till SHL. Jag tror det ger att fler spelare kan frsrja sig p hockey och satsa helhjrtat. P bekostnad av att spelarna i SHL kanske knnar 100-200 kkr/mn istllet fr det dubbla.

Jag tror inte man blir smre av lgre ln, nr man nd tjnar i den storleksordningen. Det finns en risk att spelare lmnar fr andra serier.

Fr Sveriges skull tror jag att fler heltidsproffs ger bttre tre kronor, oavsett var de spelar.

Om SHL tappar mot ex Schweiziska ligan, kommer inte svenska supportrar brja flja Basel fre sina lokala lag.
Citera
2025-05-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88

Gykeres r svensk.
Citera
2025-05-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Dom kan sl dom med.

Frgan r vilka Tre Skrnor kan sl i modern tid.
Nr dom Bsta r med...

Kazakstan
Italien
Norge
Slovakien
Slovenien

Mja vi har bara slagit usa och tagit pong mot Kanada. Men vi hade skert haft speciellt problem mot lag som Frankrike
Citera
2025-05-24, 21:18
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Han r kvar i OS 2026

Jaja, d kanske vi kan sikta in oss p en fjrde- femteplats d.

Vad har vi fr tomtar p Svenska Ishockeyfrbundet egentligen. Det r ju bra att Johan Stark inte lngre r kvar.
Citera
2025-05-24, 21:21
Avstngd
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Mja vi har bara slagit usa och tagit pong mot Kanada. Men vi hade skert haft speciellt problem mot lag som Frankrike

Tre Kronor - Vitryssland...

med fantastiska spelare som
Shabanov,Makritsky,Romanov,Andriyevsky,Bekbulatov, Dudik,Kalyuzhny,Zankovets..Slaviska Legender frn en Parkbnk i Minsk

Behver jag sga ngot mer...
Senast redigerad av BizarreReverend 2025-05-24 kl. 21:30.
Citera
2025-05-24, 21:28
Medlem
snuskfittas avatar
Danmark r en liten sanddyna ett patetisk litet land som inget har att gra i ett VM. I morron vinner Sverige med 10-0.

Frbannade danskjvlar
Citera
2025-05-24, 22:33
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Sjtte raka vrldsmsterskapet som vi inte tar oss till final. Vad krvs fr att kronorna ska n final?

Att motstndarlaget gr sjlvml eller spelar med en man mindre hela matchen..
Citera
2025-05-24, 22:40
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Gykeres farfar var ungrare, i vrigt r han helt etniskt svensk.
Citera
2025-05-24, 22:45
Medlem
Smegmas avatar
Katten-Gustaf Hallam ska inte coacha p niv max SHL. Han reder inte ut det ven om han sjlv anser att han r Guds gva till ishockeyn. Lite sjlvrannsakan TACK!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in